Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

HyperCore

  10:07aktualizováno  30. ledna 2000 10:08
HyperCore
HyperCore
Uff... tady je ale chladno, to je ale Zima... Ale naštěstí se staré dobré časy vrací, i když už jsou jiné, jsou hardwerově náročné. Jsou však hlavně české.

Ptáte se o jakých starých časech tu ten blbec Leech kecá? Tak já vám to povím, jde mi o časy, tak o 4 roky zpět. V době, kdy ještě kraloval Excalibur a Score, v dobách, kdy jsem hltal doslova tuny textu od mého, tehdy milovaného Andrewa/Mamouliana, v dobách kdy všem herním žánrům kralovaly adventury a střílečky. Jojo, to byly časy. První zmiňované veličenstvo se nám už před nějakým časem rozhodlo udělat velký comeback, ale po jeho královně jako by se země slehla. Královna v té době porodila synka Dooma a dcerušku Heretica, a ti nám královnu odvlekli nevím kam. Ale nastává zlom, chrabrý rytíř v podobě firmy Zima Software nám královnu již brzo doveze, a to s pěkně velkým humbukem kolem. Nová královna se totiž bude jmenovat HyperCORE (dál již HC) a bude hned na 5, slovy pěti kompaktech. To je neuvěřitelná velikost na hru ve stylu božského a náramně těžkého Tubular Worldsu. Ano, teď všichni co jste doposavaď moje žvatlání jen tak trošičku vnímali zpozorněte, protože tato hra je opravdu jako TUBULAR WORLD, což je naprosto fantastické, protože projekt Stargunner mě nijak moc nenadchl. Když se, tak podivu nazpět, tak snad jediná dobrá střílečka z ranějšího období byl Tyrian od Epicu, ale ten taky nebyl zase to, na co jsme bývali zvyklí z Amigy, budiž jí země lehká. HyperCore Ano, HyperCore vypadá skutečně jako Tubular Worlds, Tyrian či Raptor, hry, u kterých jsem propařil několik nocí a co se týče Tubularu, i několik školních hodin (načerno samozřejmě) s kámošema v multiplayeru na jednom počítači. To by mělo být v plné verzi hry umožňěno také. V HyperCoru ale nelétáte s malým letadýlkem, jako v Tubularu, je to zde mnohem těžší, neboť ovládáte docela velkého robota. Nástrahy jsou však podobné, ne-li těžší, i zde se setkáte s elektrikou, bossy na konci každé mise...

Takže jak už jsem říkal, HC vyvíjí firma Zima Software, kterou náš hráč může znát díky projektům, jako byl ne zrovna moc povedený dungeon Prokletí Eridenu, dále vydali pofidérní strategii Mutarium, na nějž vám brzy přineseme recenzi v sekci klasika, prvním trochu lepším titulem byl až Signus, což byla velice zajímavá tahová strategie, která by se také měla v dohledné době objevit v klasice. Ale nejznámější hra od Zimy je báječná česká adventura Polda, která vyšla teprve nedávno a ihned se stala největším hitem mezi českým pařanstvem, neboť už čtyři měsíce trůní na pomyslném vrcholu pyramidy, která značí hry s největší prodejností. Je pravda, že posledně ji o kousíček předběhl Dreamland, jedná se však o novinku a navíc docela nedodělanou, minimálně co se týče dabingu, takže se dá očekávat jeho návrat. HyperCore Pokud se o Poldovi bude chtít dozvědět něco víc, tak si přečtěte recenzi od Big Petera. Jak vydíte z dosavadní tvorby firmy, jde vidět, že se firma nechce vázat na jediny žánr her, ale chce si ošahat všemožné tituly. Tak chápejme i první opravdu gigantický krok na poli českých her, HC, které podle všeho nebude žádná sračka, ale celosvětově srovnatelný titul, na který bude moct být české hráčstvo hrdé (stejně tak i na Hidden & Dangerous a Flashpoint). Co jsem ještě slyšel, tak na září se připravuje Polda 2. Ano, Polda 2 se skutečně připravuje a do konce budeme mít exkluzivní informace a obrázky o této hře, zveřejníme je dokonce dřív než renomované počítačové magazíny vycházející v České republice (alespoň podle slov majitele Zima software Martina Zimy, kterého tímto zdravím :-)))).

HC jsem zatím pařil pouze demo, omyl, jednalo se o novinářskou betawerzi, které obsahovalo všehovšudy dvě úrovně. Úrovně byly poměrně dlouhé a hlavně dosti obtížné, z čehož jsem měl hodně velkou radost, protože obtížnost je to, co nás bičuje se ke hře neustále vracet, zdolat ji a pořádně ji spráskat... a promiňte... to jsem se jen nechal unést. V první úrovní jste museli doletět za pás asteroidů a zničit bosse. Tady toto kolo bylo ještě poměrně jednoduché, asi na po 158 šlo proletět, ale v kole druhém, nějaký scifi přístav, tam to prostě bylo psycho. Mlátil jsem do klávesnice, proklínal autory, znesvětil jsem pentagram, jak to bylo nechutně těžké. HyperCore Jen doufám, že tady ty dvě kola nejsou jedny z prvních ve hře, protože to by bylo opravdu šílené. Pravděpodobně se jedná o první dvě kola, ale autoři hry slibují, že bude možné navolit si obtížnost a ve verzi, kterou jsme měli k dispozici, je standartně předvolená nejvyšší obtížnost, to proto, že autoři hry počítali s tím, že recenzenti her nejsou žádné sračky... a měli pravdu :-)))... i když vyjímka potvrzuje pravidlo... Ale abych řekl pravdu, tak jsem se nad mojí neschopností udělat toto kolo, velmi dobře bavil. Já taky, jenom jsem měl strach, že tu klávesnici skutečně rozflágáš. HC je velmi jednoduché i na ovládání, potřebujete všehovšudy 9 prstů, takže vám i jeden prst zbude na strčení do nosu či do... nebo pokud jste holka, tak do... Stejně, nepřijde vám 9 kláves na klasickou 2D střílečku trochu moc? Já vám to hned vysvětlím. Čtyřmi klávesami ovládáte pohyb robota (hra sama skrolluje doprava), dvěma klávesama střílíte (jednou dopředu a druhou dozadu), další klávesy fungují jako měniče zbraní a předmětu a jejich používání. Ovládání je navíc docela chytře rozvrženo, takže vás ani po delším hraní nebolí ruce. Nevím, zdali bude možné si v plné verzi hry změnit ovládací klávesy, budeme si muset počkat do května, kdy by měla hra vyjít.

HyperCore

HC je naprostou špičkou ve svém žánru. Používá několik paralaxních rovin, na pozadí se vám přehrávají 3D animace, v další vrstvě jsou různé nezničitelné objekty zpracované ve 2D, další slupka je takzvaná aktivní, v ní se totiž nachází váš robot a všichni nepřátelé, kteří ale mohou přiletět i z vrstvy nižší. No a konečně na vrstvě nejvyšší jsou různé efekty jako je mlha nebo dým. Veškerá grafika běží v rozlišení 640x480 v 65000 barvách, grafika je taktéž kompresovaná, což dokud jsem si v propagačních materiálech na hru nezjistil, tak jsem nevěděl. Autoři kladli i velký důraz na kvalitu animaci všech raketek. Nejlépe se ale vyvedly animace výbuchů nepřátelských letounů. Všechny tyto fínesy si vyžádaly velkou oběť na hardwaru počítače. Minimem na spuštění je Pentium 200, 32 MB RAM a 8xCD ROM, ale aby se hra dala dobře hrát i v lepších efektech, tak je potřeba vlastnit Pentium II 266, 64 MB RAM a 32xCD ROM. Samozřejmostí je, že HC je Windows only. HyperCore Co se týče betaverze hry, kterou jsme s Leechem testovali, musím říct, že jela naprosto bezchybě a přestože se jednalo o betu, nenašli jsme v ní ani jedinou chybičku... Na rozdíl od plné hry Superbike, která se nám kousala i na 400 megahertzových Celeronech se 64 MB RAM a Voodoo 2 kartou. A i přes to všechno si Zima software, který hru nejprve sliboval na březen, ponechal další dva měsíce na dopilování grafické a hratelnostní stránky, přestože je podle nás už teď hodně dobrá. Tohle mě u české firmy hodně překvapilo, už dlouho jsem se totiž nesetkal se společností, kde by platilo heslo: "Náš zákazník, náš pán" a "S poctivostí nejdál dojdeš". Co se týče herních firem, klidně vydají i nehotovou verzi hry s mnoha chybami a pak na ně vytvářejí třeba dvacetimegové patche, které si musíte stáhnout, abyste se vůbec někam dostali (např. SiN). Ne, zde Zima razí zcela jinou cestu a chce se nejprve přesvědčit, že zákazníkům dodá opravdu kvalitní hru, na niž nebude potřeba dělat žádný patch. Tohle je to, co se mi na Zima software opravdu líbí a za což si je cením.

HyperCore

No a proč vlastně bojujeme? Tak hlavně vy jste velitel těch správňáků, odbojové skupiny HyperCORE, která válčí s administrativou a nadvládní organizací. Nemůže tu chybět ani mafie a jejich praktiky. Špatňáky budete kopat do zadnic 30 úrovních po 10 prostředích. Jednoho ze svých třech robotu budete moci vybavit více než 10 zbraňemi, které mají ještě 4 vylepšení, takže tu bude na 40 modifikací. A budete mít něco kolem 10 doplňků k robotu, jako jsou různé boční střely a tak. Vaším úkolem pak bude zničit všechna strategická místa obsazená nepřáteli.

Co říct o HC víc? Můžeme si snad jen přát, aby dopadl tak dobře, jak naznačuje tady toto demo. Já jakož to odchovanec staré školy se na tuto pařbu už nesmírně těším. Myslím si, že HyperCore bude průlomem mezi českými akčními hrami. Zatím to vypadá hodně, hodně dobře a pokud takhle bude vypadat i plná verze, věřte, že tomu dám s klidným srdcem a čistým svědomím desítku! Jenom doufám, že bude HyperCore opět odložen a vyjde až začátkem června, neboť mám před maturitou a ty desítky hodin a noci strávené u počítače při pařbě týhle hry by jejímu zdárnému zvládnutí asi příliš nepomohly :o). Mno ale vy se na HyperCore klidně těšte, je opravdu na co. A ještě něco... v červnu se těšte na soutěž o tuhle skvělou pařbu!

Autor:




Nejčtenější

Fishing Planet
VIDEO: Simulátor rybaření aspiruje na nejlepší trailer roku

V podání autorů chystané hry Fishing Planet vypadá rybaření napínavěji než většina současných stříleček. Volume doprava!  celý článek

Příznivci krajní pravice v Charlottesville ve Virginii (11. srpna 2017)
Končím s vtipy o nacistech, slibuje populární youtuber PewDiePie

Po nedávných událostech v Charlottesville se jeden z nejpopulárnějších youtuberů rozhodl, že už nebude dělat žádné vtipy o nacistech.  celý článek

Sudden Strike 4
Zase pořádná strategie z druhé světové? Recenze Sudden Strike 4

Sudden Strike se po dlouhé odmlce znovu vrací na monitory. Jde stále o krvelačnou strategii z druhé světové války, nebo o slabý odvar? Autoři moc...  celý článek

Cosplay Chun-Li, jedna z nejikoničtějších postav série Street Fighter
Fanouškům připadala herní postava příliš ošklivá, autoři ji předělali

Postava bojovnice Chun-Li byla v bojovce Marvel vs. Capcom: Infinity tak ošklivá, že ji museli autoři v nejnovějším patchi znovu vymodelovat obličej.  celý článek

Kingdome Come: Deliverance
Nový trailer na Kingdom Come poodhaluje příběh a létají v něm výkaly

Nová ukázka z historického RPG ukazuje násilný přechod hlavního hrdiny z bezstarostného mládí do dospělosti.   celý článek

Další z rubriky

Ghost Recon: Wildlands
Další průšvih na spadnutí? Ghost Recon: Wildlands působí rozpačitě

O víkendu jsme se věnovali uzavřené betě očekávané střílečky Ghost Recon: Wildlands od Ubisoftu. Ale možná jsme se radši měli jít koulovat.  celý článek

Assassin’s Creed: Origins
Královna Kleopatra a zrození asasínů. Velký speciál o Assassin’s Creed: Origins

Že letošní Assassin’s Creed bude zasazen do starověkého Egypta, nebylo žádným tajemstvím. Oficiální oznámení uskutečněné v rámci herního svátku E3 však...  celý článek

FIFA 18
Zahráli jsme si za Ronalda a je to paráda. První dojmy z FIFA 18

Vyzkoušeli jsme letošní ročník fotbalu od EA Sports. Žádné revoluční novinky se nechystají, ale změn je dost na to, aby obhájily cenu nové hry. Lepší animace,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.