Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

I am Alive - přežít zemětřesení

aktualizováno 
Vašim nepřítelem bude přírodní katastrofa. Ubisoft se pustil do dalšího netradičního počinu a chce navázat na humbuk způsobený Assasins Creed.
I am AliveV herní branži se často volá po originalitě. Na druhou stranu je dobře známou skutečností, že když nějaký ten opravdu originální titul vyjde, nakonec se jeho autoři musí bát pomalu o svou existenci, protože tento kousek pravděpodobně u masového publika, žádající samá pokračování a licencované počiny, neuspěje.

Tím se samozřejmě redukuje snaha a ochota autorů tvořit cokoliv nového a neokoukaného. Proto tu máme takové množství stále stejných klonů.

Je však pozitivní, že na trhu existuje společnost, která se originálních postupů nebojí a která si na tom dokonce postavila živnost. Jedná se o Ubisoft, což je jedna z mála firem, co dokáže přijít s novou, zajímavou značkou a neotřelým nápadem.

A umí z toho udělat celoherní téma, takže nakonec dosáhne úctyhodných prodejů. Stačí se podívat na maximálně úspěšný Assasins Creed či pohlédnout na to, co se připravuje: Tom Clancys HAWX, ale také dosud nepříliš medializovaný titul I am Alive.

I am AliveJistě, zprvu se I am Alive dostalo do řečí zejména proto, že ho měla produkovat slavná producentka Jade Raymond, o níž vlastně dosud nikdo neví, zda hrám skutečně rozumí nebo je to jen najatá modelka. Tato informace se nakonec nepotvrdila, ale o prvotní zájem veřejnosti už bylo postaráno. Vězte tedy, že za hrou stojí tým, který před několika lety uvedl na trh zajímavý survival horor Cold Fear.

Není přitom důležité, zda za hrou slečna Raymondová skutečně stojí, nebo nikoliv. Mnohem důležitější je, že I am Alive je počin, který se jen tak nevidí. Hotové zjevení. Něco mezi Assasins Creedem, Mirrors Edge a právě těmi survival horory.

Ubisoft již několikrát osvědčil, že umí uchopit atraktivní téma. Tentokrát se vykašlal na všechny klasické hrozby, mimozemšťany počínaje a teroristy konče. Chopil se impulzu mnohem zajímavějšího, a sice přírodní katastrofy, konkrétně zemětřesení.

Právě to se stane středobodem celé hry. A nepůjde o nějaké roztřesení hrnečků v kredenci, ale o pořádné otřesy, které zamávají celým Chicagem, jako by se skládalo jen z těch hrnečků. Takové I am Alivezemětřesení tu nikdo nepamatuje. Nikdo ho nepředpověděl, a tak mělo naprosto devastující následky. Město je v troskách a většina lidí zahynula.

Hlavním hrdinou je na první pohled úplně obyčejný byrokratický týpek Adam Collins, který si vyřizuje zprávy svým BlackBerry a popíjí kafe od Starbucks. Docela sympaťák, takže s ním nebude těžké soužití ani sžití. Zemětřesení ho zastihne absolutně nepřipraveného a znamená pro něj radikální změnu.

Najednou se ocitá uprostřed sutin. Ještě před chvílí honosné město je na kolenou. Občas vám ještě nějaký ten barák spadne před špičku nosu, takže pozor – tady nepůjde jen o prozkoumávání rozvalin, ale předně o vlastní přežití.

Po sutinách se budete pohybovat metodou jakési řízené volnosti, kterou Ubisoft umí aplikovat velmi dobře, což dokázal už v Assasins Creed či Prince of Persia. Zkrátka budete moct podnikat výlety s cílem splnit zadané úkoly.

I am AliveJen doufáme, že se Ubisoft vyhne nemoci svých novějších her. Tou je až příliš stereotypní obsah, který i se skvělou herní mechanikou začne po určité době trochu nudit. Na druhou stranu, toto téma je tak neotřelé, že by neměl být problém na něj naroubovat obsah dostatečně atraktivní.

Obzvlášť když hra nebude kdovíjak dlouhá. Autoři jasně přiznávají, že se chtějí soustředit především na intenzitu zážitku. Celý děj se vtěsná do devíti herních dní. Každý z nich by přitom měl být naplněn poněkud odlišným vyžitím.

Tím, okolo čeho se bude I am Alive takřka cele točit, je voda. Ano, obyčejné láhve naplněné průzračnou kapalinou se stanou naprosto nedostatkovým zbožím a zbytky lidstva o ně budou soupeřit. Potkáte ale i spřízněné duše, které by vám v pozdějších fázích měly pomoct.

Jedním z hlavních úkolů ostatně bude najít Adamovu snoubenku, která uvízla kdoví kde. Nebude to ale jednoduché. I am AliveJak už vyplývá z nátury hry, tohle ani omylem není klasická akce, kde by se problémy řešily zbrojním arzenálem. Naopak, kvéry by tu měly představovat naprostou výjimku a spíše krajní řešení zapeklitostí.

Například půtky o vodu budete muset řešit chytřeji. Když vás například potká banda bývalých známých, ale dnes nepřátel, a chce po vás láhev vody, budete se muset rychle rozhodnout. Co ji třeba hodit na zaprášenou skleněnou podlahu. Protivníci se po ní vrhnou, sklo praskne a oni se zřítí kamsi do hlubin. Voda samozřejmě s nimi.

Půjde ale vytáhnout i pistoli. Jenže pravděpodobně v ní nebudete mít dostatek nábojů. Těch je totiž naprosté minimum. Můžete ale vsadit na psychologický efekt a spoléhat na to, že se nepřátele zaleknou. Nebo můžete prostě utéct. Řešení by mělo být opravdu hodně a mají být skutečně nápaditá.

I am AlivePostupem času budete rozplétat zajímavý příběh, který vám pravděpodobně ukáže, že celé to zemětřesení nebylo jen náhodou, jak jste si dosud mysleli. Naopak, ve hře se objevují podezřelé frakce, roli tu hraje konspirace a prsty v tom všem měla nejspíše dokonce vláda. Bude hodně zajímavé zjišťovat, jak to všechno bylo.

I am Alive vypadá jako nesmírně působivá hra a Ubisoft se snaží, aby její vizuální stránka ani v nejmenším nezaostávala. Je to přesně ten titul, který, ač nový, dokáže hráče zaujmout a pohltit. Ubisoft zkrátka ví, jak na to. Teď jen doufat, aby se zajímavý nápad proměnil v dobře hratelný titul.

Autor:




Nejčtenější

The Elder Scrolls V: Skyrim
Podpora virtuální reality pro Fallout, Doom i Skyrim bude do konce roku

Tři nejočekávanější hry pro virtuální realitu plánuje firma Bethesda vydat ještě dokonce roku. Majitelé přileb Oculus Rift však mají zřejmě smůlu.  celý článek

Far Cry 5
VIDEO: Ve Far Cry 5 budeme kultisty masakrovat i traktorem

V akci Far Cry 5 se pustíme do křížku s fanatickou sektou v Hope Country v současné americké Montaně. Nové video je rozšířený gameplay trailer z výstavy E3,...  celý článek

Shenmue 3
VIDEO: Trailer k Shenmue 3 nejspíše sám o sobě nikoho nenaláká

Mezi všemi těmi naleštěnými trailery působí ukázka z Shenmue 3 jako ošklivé kačátko. Hra však sází na úplně jiné trumfy než jen líbivou grafiku.  celý článek

Dark Souls 3
Ovládá hry taneční podložkou, volantem a banány. A je v tom fakt dobrý

Jako by série Dark Souls nebyla dost obtížná sama o sobě, rozhodl se ji youtuber ATwerkingYoshi pokořit pouze pomocí taneční podložky.  celý článek

Biomutant
Nově oznámený Biomutant vypadá jako Kung Fu Panda pro dospělé

Konečně zase nově oznámená hra, která nemá v názvu číslovku. Biomutant láká na otevřený svět a možnost přizpůsobit si vlastního hrdinu k obrazu svému.  celý článek

Další z rubriky

Super Mario Odyssey
Super Mario Odyssey má být hit letošních Vánoc. První dojmy

Vypravil jsem se do německé centrály Nintenda zahrát si několik připravovaných her. Jako první jsem samozřejmě vyzkoušel hru, od které si Nintendo slibuje...  celý článek

Star Wars Battlefront II
Splněný sen všech fanoušků Star Wars. První dojmy z Battlefrontu 2

Měli jsme příležitost zahrát si jako jedni z prvních na světě netrpělivě očekávané pokračování multiplayerové střílečky Star Wars: Battlefront 2. A vypadá to,...  celý článek

Genital Jousting
Vyzkoušeli jsme jednu z nejúchylnějších her vůbec. Ukazuje start nové éry

Předpovědi z odborných kruhů se staly realitou. Vývojáři i analytici již několik let hovoří o nadcházející vlně her vytvářených ve snaze těžit z popularity...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.