Icewind Dale II – návrat na sever

  • 5816
Hra Icewind Dale rozhodně patří mezi nejoblíbenější RPGčka posledních let a není tedy divu, že se stále spekuluje o pokračování. Hlad po dalším severském dobrodružství byl už loni částečně ukojen datadiskem a krátkým addonem a nyní se konečně objevily konkrétní zprávy o přípravě druhého dílu.

Icewind Dale II Vývojářský tým Black Isle Studios je ve světě počítačových her dost známý, zejména díky svým počinům Fallout, Baldur´s Gate či Planescape: Torment. Mezi jejich veleúspěšné tituly bezesporu patří i severské RPGčko Icewind Dale, těžící z pravidel AD&D a odehrávající se ve světě Forgotten Realms, konkrétně v severní části Faerûnu. Tato hra si získala mnoho příznivců nejen díky oblíbenému Infinity Enginu, ale i díky správně drsné atmosféře krutého zimního prostředí a relativní jednoduchosti a srozumitelnosti děje. Není divu, že autoři hry chtěli z tohoto úspěchu vytěžit co nejvíce a o něco později vydali datadisk s názvem Heart of Winter. Poté se objevil ještě bezplatný addon Trials of the Luremaster a mezi hráči se vedla živá diskuse o tom, zdali se Black Isle pustí do druhého dílu. Nyní již jsou všechny dohady zbytečné, jelikož před několika dny se objevila oficiální informace o tom, že Icewind Dale II vyjde 28. května tohoto roku.

Děj hry se bude odehrávat několik desetiletí po prvním dobrodružství, takže se rovnou rozlučte se svými oblíbenými hrdiny a připravte se na tvorbu nové partičky. Stejně jako v prvním díle nebudete moci v průběhu hry nabrat do grupy žádné NPC, ale všech šest hrdinů si budete moci na začátku hry navolit podle svého gusta. Už při tvorbě postav budou k dispozici mnohá vylepšení, například to, že hrdiny budete moci rekrutovat nejen z více méně provařených ras, ale i z řad půlorků, drowů a tieflingů, povolání (včetně barbara, čaroděje-sorcerera a mnicha) budou navíc rozčleněna do speciálních kitů, stejně jako v případě hry Baldur´s Gate II. Nové portréty Icewind Dale II a hlášky jednotlivých charakterů by měly být samozřejmostí. Příběh hry bude postaven na hrozbě, kterou pro Desetiměstí představuje organizovaná armáda orků, goblinů, bugbearů a dalších skřetoidů valící se na město Targos. Osadníci tedy neváhají a žádají o pomoc kde se dá, přičemž tato zoufalá prosba nemine ani naší partu dobrodruhů. Hlavní cíl hry je tedy jasný – zastavit hordu valící se na nebohé osadníky, přičemž se družina odvážných asi těžko postaví armádě v otevřené bitvě, ale hrozbu spíše zažehná pomocí plnění dílčích questů. Příběh by měl být opět (bohužel) hodně lineární a způsob jeho konstrukce se asi bude dost podobat prvnímu dílu, případně datadisku.

Icewind Dale II samozřejmě bude využívat osvědčený Infinity Engine, přičemž se pochopitelně počítá s mnohými vylepšeními a výsledný dojem by měl být velmi dobrý. Engine bude podporovat rozlišení 640x480, 800x600, 1024x768, 1280x960, 1600x1200 a 2048x1536, takže v tomto směru asi hře nebude co vytknout. Hráči budou mít možnost navštívit rozmanité lokace, od přístavního Targosu přes Fields of Slaughter až po Underdark – říši temných elfů, můžete ale zavítat i do starého dobrého Kuldaharu. Na svých cestách byste měli narazit na celou spoustu magických předmětů, které budou vesměs náhodně generovány, stejně jako v prvním díle i datadisku. Délka příběhu se odhaduje na 30 až 40 hodin herního času, varianta Heart of Fury pro ostřílené hrdiny zabere času o něco více. Postavy by se během hry měli dostat na dost vysoké levely a hráči tak budou Icewind Dale II mít možnost používat i hodně mocná kouzla, přičemž počet zaklínadel by se měl blížit třem stům. Dočkáme se samozřejmě i nových nepřátel, včetně takových veselostí jako jsou Drideři (neboli drowové po strašlivé pavoučí proměně) nebo Worgové – velcí vlci, které jako své oře s oblibou využívají goblini.

Vše zatím nasvědčuje tomu, že Icewind Dale II by opět mohlo být velmi zábavným RPGčkem, i když možná bude trochu pokulhávat v originalitě. Každopádně se můžeme těšit na další dobrodružství v atraktivním severském prostředí, potěšitelné jsou i nízké hardwarové nároky (minimální konfigurace je 266MHz a 32 MB Ram, doporučená pak 300MHz a 64 MB Ram). Pokud tedy vše dobře dopadne a autoři dodrží plánované datum vydání, budeme mít letos asi pěkně mrazivý květen. A jestli se už nemůžete dočkat, tak se alespoň pokochejte několika obrázky z naší galerie.


Témata: Fallout