Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Icewind Dale II – nově v 3E D&D kabátě

  12:00aktualizováno  9:15
Od ohlášení nového RPG titulu Icewind Dale 2 z dílny Black Isle Studios se mnohé změnilo. Největší novinkou je úplný přechod z pravidel druhé edice Dungeons & Dragons (AD&D) do edice třetí, změnami prošel i interface a další drobnosti. Zajímá-li vás, jak tyto odlišnosti vypadají, přečtěte si následující článek.

Icewind Dale II

Netřeba představovat vývojářský team Black Isle studios, který má za sebou takové herní pecky jako dva díly Fallout, Planescape: Torment (dále jen PS:T) a Icewind Dale. Poslední dvě zmiňované hry využívají známý Infinity Engine vytvořený firmou BioWare (série Baldur’s Gate, MDK2, Neverwinter Nights) a to samé platí i o pokračování severského RPG – o hře Icewind Dale 2 (dále jen IwD2).

Na rozdíl od ostatních ‘Infinity‘ her bude IwD2 využívat Třetí edice pravidel Dungeons&Dragons. Zprvu tomu tak nebylo, ale od ohlášení hry se mnohé věcí změnily. Pojďme se na tyto změny podívat trošičku blíže. Ten, kdo si oblíbil rozšiřující kity k povolaní z BG2, se na ně zpočátku mohl těšit i v IwD2, ale díky “převodu“ pravidel z Druhé edice AD&D na Třetí edici D&D (kde kity již nejsou) je autoři vyjmuli. Na místo kitů byly implementovány vlastnosti (feats) a dovednosti (skills). Featy se postavě vybírají jednou za čas, kdežto skill-pointy investujete při každém postupu na vyšší level. Potěšitelnou zprávou je, že sub-rasy zůstaly téměř nezměněné, takže se stále můžeme těšit na temné elfy (drowy), aasimary, svirfnebliny nebo zlaté trpaslíky. U sub-ras se změnily pouze statistiky podle knižní předlohy pravidel Forgotten Realms campaing setting a z wood elfa se stal wild elf, což je sice rozdíl, ale zas ne tak velký. Další obrovskou Icewind Dale II změnou je systém multi a dual povolaní. Jelikož IwD2 je zpracováno plně v duchu třetí edice pravidel, dual-class zcela zmizel a multi-class již není takový, na jaký jsme byli doposud zvyklí. Multi-class ve druhé edici znamenal, že postava měla dvě nebo tři povolání rostoucí současně. Toto ovšem neplatilo pro zástupce lidské rasy, kteří měli dual-class – možnost změny povolání během hry. Ve třetí edici si každá rasa může vybrat jakékoli povolání a při každém zvyšování levelu vzít povolání jiné, kromě paladina a mnicha – pro tyto platí speciální pravidla. Při dalším povýšení úrovně vezmete jeden level buď původního nebo nového povolaní. Pokud si tedy někdo přeje trpasličího barda/barbara/mága/bojovníka v jedné osobě, může ho mít. Stejně jako v BG2 je na výběr z jedenácti různých povolání. Dva rozdíly od BG2 tu ale jsou. Prvním je, jak již bylo řečeno, nepřítomnost rozšiřujících kitů. Druhý pak spočívá ve speciálním rozdělení ‘božských domén‘ pro kleriky, paladiny a mnichy. Pokud si vytvoříte jednu z těchto postav, tak si budete muset zvolit doménu pro boha, kterého tyto charaktery budou reprezentovat. Pro kleriky z této volby rezultují speciální doménová kouzla a u paladinů a mnichů je doména zvláštní podmínkou pro jinak nemožný multi-classing. Další nezanedbatelnou novinkou je počet úrovní kněžské magie. Tak, jako mág nebo čaroděj, i klerici a druidi mají devět (dříve sedm) levelů svých kouzel.

Icewind Dale II Příběhem se IwD2 situuje o nějakých 30 let po událostech původního IwD, takže nepočítejte s importem svých uložených pozic či charakterů. Čím dále se budete protloukat dějem, tím více začnete odhalovat spojitost s dílem prvním, a to i díky některým dobře známým charakterům, jako je třeba gnóm Oswald Fiddlebender z Kuldaharské létající lodi. Na začátku se vaši dobrodruzi objeví ve městě Targos, které je právě sužováno útoky sjednocených skřetích hord. A co bude vaším úkolem? Samozřejmě zjistit, kdo nebo co za to všechno může. Na svých strastiplných cestách za poražením hlavního zla se podíváte do starých známých lokací jako Kuldahar nebo Dragon’s Eye a samozřejmě i do mnoha nových oblastí, jako je Targos, Temple of Black Raven, džungle Chultu nebo temný Underdark plný driderů a illithidů.

Co se technické stránky týče, vězte, že je totálně překopán celý herní interface. Pokud jste byli zvyklí na levý, pravý a spodní ovládací panel, tak vás nepotěším, protože postranní panely úplně chybí (jako u PS:T) a všechny ovládací tlačítka a ikony jsou umístěny na dolním panelu, který si ale můžete vypnout. Četných změn doznal inventář (tři řady na věci místo dvou, chybí postavička), character sheet i systém kouzelných knih a kněžských svitků - pokud totiž máte například postavu klerik/ranger/mage/sorcerrer, má každé toto povolání svoji Icewind Dale II vlastní kouzelnickou knihu a kněžský svitek (klerik samozřejmě navíc doménu). O vynikající grafické zpracování ikon se postaral Brian Menze, který namaloval ikony již do PS:T. Za portréty jsou zodpovědní Jason Manlry (původní IwD) a Justin Sweet (koncepty Heart of Winter). Mnoho hráčů obdivovalo fantastický hudební doprovod Jeremyho Soula, který k IwD2 složil již jen několik skladeb a jeho post převzal Inon Zurr (Throne of Bhaal). Defaultní grafické rozlišení již není 640x480 (ani podporované), ale 800x600, celkově se může nastavit až na 2048x1536.

Doufejme, že pánové z Black Isle dodrží plánovaný termín přelomu jara a léta (i když už se objevila i nepotvrzená zpráva o tom, že IwD2 by mělo vyjít až začátkem července - pozn. editora) a my všichni se budeme moci ponořit do tajů a krás drsného severu. Do té doby se můžete alespoň pokochat našimi screenshoty nebo trailerem.

Autor:


Témata: Fallout


Nejčtenější

Iron Harvest
Strategie Iron Harvest obohatí 1. světovou válku o bojové roboty

Nový trailer očekávané strategické hry Iron Harvest ukazuje, jak by vypadala bojiště 1. světové války, kdyby mělo lidstvo k dispozici obří bojové roboty.  celý článek

Kingdome Come: Deliverance
Nový trailer na Kingdome Come poodhaluje příběh a létají v něm výkaly

Nová ukázka z historického RPG ukazuje násilný přechod hlavního hrdiny z bezstarostného mládí do dospělosti.   celý článek

Jak už je u her od Bethesdy zvykem, neobdrželi jsme s předstihem novinářskou...
Vývojáři otočili, demoverze Prey je nakonec i na Steamu

Tvrdili, že kvůli možnosti vracení her na Steamu PC hráči demoverze nepotřebují. Teď už ji jejich hra má také.   celý článek

Black Mirror Remake
Česká adventura Posel Smrti se dočká remaku. Budou ho dělat Němci

Jedna z nejlepších českých her vůbec se po 14 letech od vydání dočká kompletního přepracování. Nepracují na něm však původní autoři a od originálu se má lišit...  celý článek

Fishing Planet
VIDEO: Simulátor rybaření aspiruje na nejlepší trailer roku

V podání autorů chystané hry Fishing Planet vypadá rybaření napínavěji než většina současných stříleček. Volume doprava!  celý článek

Další z rubriky

Wolfenstein II: The New Colossus
Wolfenstein 2: střílet nácky je lepší se zbraní v každé ruce

Koncem října se vrátí bijec nacistů B.J. Blazkowicz, aby dokončil rozdělanou práci z New Order, na nějž hra navazuje. Pár věcí se změní.  celý článek

Destiny 2
VIDEO: Sci-fi Destiny 2 je nejhezčí na PC

Zatímco první díl střílečkové hry na hrdiny vyšel pouze na konzole, druhý se podívá i na počítače. A bude tam vypadat zdaleka nejlépe.  celý článek

Dota 2
Umělá inteligence porazila profíka v Dotě 2, ten další kolo vzdal

Bot vytvořený neziskovou organizací OpenAI, za níž stojí magnát Elon Musk, porazil na turnaji ve hře Dota 2 jednoho z nejlepších profesionálních hráčů.  celý článek

Dumrealit.cz/Development
Obchodník - realitní specialista

Dumrealit.cz/Development
Zlínský kraj
nabízený plat: 35 000 - 100 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.