Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

id Software: PC nevnímáme jako hlavní herní platformu

aktualizováno 
Přední programátor společnosti id Software John Carmack vysvětlil, proč byl titul Rage určený primárně pro konzole. Hnacím motorem pro toto rozhodnutí byl trh. Větší počet hráčů dnes totiž využívá konzole.

Obrázek z postapokalyptického Rage vyvíjeného primárně pro konzole

"Nevnímáme PC jako vedoucí platformu pro hry," řekl Carmack pro americký herní blog Kotaku. "Toto prohlášení některé lidi rozlítí, ale je těžké to pojmenovat jinak. Obě konzolové verze budou mít větší publikum než PC verze," vysvětluje Carmack.

"Drahé PC je téměř desetkrát výkonnější než konzole a bezpochyby bychom mohli nabídnout lepší zážitek, pokud bychom si to vybrali jako náš střed návrhu (hry) a mohli na to soustředit stejné množství zdrojů," tvrdí Carmack.

"V dnešní době většina kvalitních her vychází z vývojářského úsilí, nikoliv technologie, na které to běží. Hra vytvořená s desetinou zdrojů na platformě desetkrát výkonnější by byla v téměř všech případech podřadným produktem," uzavírá Carmack nový přístup id Software k vývoji her.

Společnost id Software je vývojářským studiem, které proslavilo žánr stříleček z pohledu první osoby tituly jako Wolfenstein, Doom či Quake. V minulosti se tradičně zaměřovalo na PC platformu a od dob prvního Quake přinášelo přelomovou grafiku za cenu velikých nároků na výkon počítače (čtěte o historii id Software).

Jejich nejnovější titul Rage v sobě kombinuje střílečku s akčními závody a do výsledného mixu přihazuje špetku prvků z her na hrdiny.

Bonusweb hru navzdory technickým problémům hodnotil 88 procenty. "Rage je dobrá hra, ba dokonce hra silně nadprůměrná. Ve srovnání s jinými tituly je to takový jednooký král. Není dokonalý, ale překonává chabý průměr dobrých titulů." (čtěte recenzi)

Autor:




Nejčtenější

Blackwood Crossing
RECENZE: Blackwood Crossing vypadá jako špičkový animák od Pixaru

Dětství sourozenců Finna a Scarlett bylo poznamenané tak dramatickými událostmi, že navždy změnily chod jejich životů. Celý Blackwood Crossing je jejich...  celý článek

Zaklínač 3:  O Víně a krvi
Autor knih o Zaklínači žárlí na úspěch hry

Spisovatel Andrzej Sapkowski tvrdí, že popularita jeho knížek pomohla hernímu zaklínači stát se hitem, nikoli naopak.  celý článek

Tomb Raider 1
Zahrajte si prvního Tomb Raidera v internetovém prohlížeči

Hra, která kdysi mačkala z počítačů naprosté maximum, je nyní bez problémů hratelná přímo ve vašem internetovém prohlížeči. A zdarma.  celý článek

Sims 4 - WickedWhims
Vytváří erotické úpravy hry Sims 4 a slušně se tím živí

Přes 4000 dolarů měsíčně posílají lidé výrobci erotických úprav do Sims 4, aby se mohl této činnosti věnovat na plný pracovní úvazek.   celý článek

Diablo 2 pacifist
Hráč dokončil Diablo 2 za 8 hodin, aniž by na někoho zaútočil

Bez toho, aby na někoho zaútočil, dokončil hráč legendární Diablo 2, a to ještě navíc v rekordním čase.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.