Obrázek z postapokalyptického Rage vyvíjeného primárně pro konzole

Obrázek z postapokalyptického Rage vyvíjeného primárně pro konzole

id Software: PC nevnímáme jako hlavní herní platformu

  • 124
Přední programátor společnosti id Software John Carmack vysvětlil, proč byl titul Rage určený primárně pro konzole. Hnacím motorem pro toto rozhodnutí byl trh. Větší počet hráčů dnes totiž využívá konzole.

"Nevnímáme PC jako vedoucí platformu pro hry," řekl Carmack pro americký herní blog Kotaku. "Toto prohlášení některé lidi rozlítí, ale je těžké to pojmenovat jinak. Obě konzolové verze budou mít větší publikum než PC verze," vysvětluje Carmack.

"Drahé PC je téměř desetkrát výkonnější než konzole a bezpochyby bychom mohli nabídnout lepší zážitek, pokud bychom si to vybrali jako náš střed návrhu (hry) a mohli na to soustředit stejné množství zdrojů," tvrdí Carmack.

"V dnešní době většina kvalitních her vychází z vývojářského úsilí, nikoliv technologie, na které to běží. Hra vytvořená s desetinou zdrojů na platformě desetkrát výkonnější by byla v téměř všech případech podřadným produktem," uzavírá Carmack nový přístup id Software k vývoji her.

Společnost id Software je vývojářským studiem, které proslavilo žánr stříleček z pohledu první osoby tituly jako Wolfenstein, Doom či Quake. V minulosti se tradičně zaměřovalo na PC platformu a od dob prvního Quake přinášelo přelomovou grafiku za cenu velikých nároků na výkon počítače (čtěte o historii id Software).

Jejich nejnovější titul Rage v sobě kombinuje střílečku s akčními závody a do výsledného mixu přihazuje špetku prvků z her na hrdiny.

Bonusweb hru navzdory technickým problémům hodnotil 88 procenty. "Rage je dobrá hra, ba dokonce hra silně nadprůměrná. Ve srovnání s jinými tituly je to takový jednooký král. Není dokonalý, ale překonává chabý průměr dobrých titulů." (čtěte recenzi)