Impossible Creatures - genetické šílenství

  • 7
O této hře od vývojářů z Relicu jsme vás sice již informovali před více než jedním rokem, ale za tu dobu se přeci jen změnilo i něco jiného, než jen název titulu a - u produktů vydávaných Microsoftem již tradičně - datum vydání. Takže se nyní podívejme, jak by nakonec měla originálně pojatá RTS dopadnout.

Impossible CreaturesPíše se rok 1937 a na malém ostrůvku v jižním Pacifiku se schyluje k pořádnému průšvihu. Po třiceti letech intenzivního bádání objevil Dr. Chanikov metodu, pomocí níž se dají kombinovat genomy dvou různých živočišných druhů. Tímto honosným popisem samozřejmě nechci vystihnout chaotický proces získávání v první polovině minulého století (zvykejte si, už je to vážně minulé století) stále ještě populárních přepravních prostředků (mul, mezků a zebroidů), ale přesné začlenění vybraných úseků DNA každého ze zúčastněných zvířat do jednoho ideálního celku. Situaci nijak nevylepšují vědcovy nezištné úmysly využít postupu ke zdokonalení zásoby lidských genů, čímž by se u příštích generací odstranily potíže s náchylností k chorobám a opotřebení věkem (chtěla bych ho vidět, jak s podobným nápadem prorazí v dnešních etických komisích :o). Objev totiž probral z letargie až dosud trpělivý zdroj financování projektu, bohatého Američana Uptona Julia, kterého vidina bezchybných stvoření dovedla k myšlence, jak za jejich pomoci ovládnout celý svět. Abychom se dostali do té správné atmosféry vyváženého boje dobra s evidentně pominutým zlem, dlouholetá kolegyně Dr. Chanikova, Lucy Willing, prokoukne plány svého chlebodárce a pro případ, že by věci nešly vyřešit jinak, se spoléhá na svou improvizovanou pojízdnou laboratoř. Děj začne nabírat obrátky v okamžiku, kdy se na scénu přiřítí válečný dopisovatel Rex Chance, jenž je odhodlaný za jakoukoli cenu Juliovi překazit jeho megalomanské vize.

Impossible Creatures

Takže to shrňme, máte k dispozici základní vybavení, s nímž jste schopni kombinovat několik druhů zvířat, a dva cvoky na krku, kteří si sice myslí, jakými vám budou nepostradatelnými pomocníky, ale vy stejně víte, že budou dělat jen potíže (co byste také měli jiného čekat od novináře a bioložky). Vaším úkolem je dostat se přes armádu podivných hybridů až k Uptonu Juliovi a zatrhnout mu jeho hrabání se v genetických informacích nebohých zvířátek.

Abyste mohli ze situace vybruslit se zdravou kůží, budete muset nejdříve rozšířit základnu, čehož nedosáhnete, pokud nedokážete získávat energii. Naštěstí jsme ve třicátých letech 20. století, ekologická hnutí ještě zdaleka nejsou připravena bourat zdroje znečišťování prostředí, takže v pohodě můžete využívat tepla uvolňovaného při oxidaci kaustifikovaných zbytků pravěké organické hmoty. K dispozici ale máte ještě mnohem zábavnější způsob řešení pohonu všech vašich udělátek – jakýsi konvertor elektrických atmosférických výbojů a generátor geotermální energie. Tak nevím, jestli je jistější nechat do sebe praštit blesk nebo se šťourat v nitru sopky. Každopádně nebudete tyto bohulibé činnosti provádět osobně, ale na těžbu uhlí a zajištění funkce elektráren, případně stavbu dalších budov si v hlavním Impossible Creaturessídle najmete pomocníky. Tam také můžete trochu provádět výzkumy a získané poznatky později zužitkovat při konstrukci dalších laboratoří. Prostě klasické RTS řádění, založené na upgradech budov, rozšiřování nabídky činností a vylepšování vlastností pořízených potvor. Nic nového pod sluncem.

Co má být podle autorů největší devizou hry a oním kýženým originálním prvkem, je způsob sestavování armády. Abyste mohli využít vlastností jakéhokoli zvířete, musíte nejdříve získat vzorek jeho DNA. Takže strčíte Rexovi do pracek uspávací pušku a nějakou tu zkumavku a vyšlete ho na upírskou misi. Jakmile máte pod střechou pár kubíků krve od několika zvířat, kterých se tu potuluje něco přes padesát druhů, můžete se pustit do zmatečného přeskupování jejich genů. Tedy, řekněme, že přístroj, na kterém budete realizovat své zvrhlé choutky, je opravdu "user friendly" a na výstupu jen volíte šest částí dvou rozdílných živočichů. Každé potvoře tak určíte podobu a funkci (tu hlavně) hlavy, předních a zadních končetin, trupu, křídel a ocasu.

A k čemu to vlastně má být dobré? Ono zařízení je totiž tak geniální, že každé součástce přidělí pouze její výhody a veškerá omezení blahosklonně ignoruje. Nedostanete se tak do situace, že kombinace těla ledního medvěda a nohou zebry nebude vůbec k použití, Impossible Creaturesprotože půl roku hibernuje a zbytek času tráví vytahováním kopyt ze sněhu, kam se díky absenci širokých tlap boří až po břicho. Naopak, získáte stvoření s medvědí silou a rychlostí zebry. Abyste nekombinovali naslepo, je každá bytost definována za pomoci několika vlastností jako zdraví, rychlost, odolnost, napáchaná škoda při zanoření tesáků do tělesné schránky nepřítele apod. Pak se tu setkáte ještě s jednou příjemnou skutečností v podobě speciálních dovedností. Takový dikobraz umí střílet jedovaté ostny, elektrický úhoř se na každém rohu vytahuje efektním energetickým výbojem a co vám na potkání předvede roztomilý skunk, asi nemusím příliš rozebírat. Nicméně, užívání podobných překvapení je omezeno výdrží (jakýsi ekvivalent many jednotek s magickými schopnostmi) každého zvířátka, takže nebude od věci se k nim snižovat opravdu jen v případech, kdy vám pořádně poteče do bot.

Samozřejmě, že hned zpočátku nemůžete splácat dohromady jakékoli dva druhy, ale příšerky jsou podle své nebezpečnosti (také podle ceny) rozděleny do pěti levelů, jejichž zpřístupnění si pochopitelně musíte nejdříve zasloužit. Ke zneužívání létajících nebo vodních živočichů se tak dostanete až po výstavbě potřebných zařízení a objevu několika nových postupů. K tomu, abyste pronikli do charakteristiky všech padesáti druhů zvířat a dokázali si vybrat z více než 41 tisíc možných kombinací jejich součástek, budete mít k dispozici Impossible Creatures15 misí single playerové kampaně a kolem dvaceti map multiplayeru (LAN, internet). Tím ale nabídka prostoru k vytváření genetického zmatku rozhodně nekončí – snadno ovladatelný editor by měl umožnit vnik nesčíslně dalších amatérských modifikací.

Po technické stránce by titul asi neměl dělat Microsoftu ostudu a vzhledem ke 3D enginu šitému přímo na míru tělesných schránek nemožných potvor, se vedle neomezeného zoomování a otáčení kamery můžeme těšit na realistické pobíhání všeho živého ve členitém terénu čtrnácti ostrovů, nezbytné 3D efekty zuřících bitev nebo časté in-game enginové animace. Datum vydání bylo nedávno odloženo na počátek příštího roku a nám nezbývá než doufat, že na další E3 už se s Impossible Creatures jako s připravovaným titulem nesetkáme.


Témata: Medvědi