|
Nebojte se tygrodlaků!
Impossible Creatures (IC), před dvěma lety známá jako Sigma, navazuje na období, kdy se horor a strašidelné povídky pomalu pářily s vědeckou fantastikou a vznikala podobenství jako Doktor Jekyll a pan Hyde nebo částečně dobrodružné dílka jako Ostrov Dr. Moreaua od H.G. Wellse. IC čerpá právě z druhého jmenovaného a narozdíl od Wellse neřeší morální, etické nebo náboženské problémy plynoucí z genetické modifikace zvířat, ale plnými doušky si užívá možnosti stát se bohem a manipulovat s podobou božích služebníků. V genetických laboratořích na zapadlých ostrovech hráč kombinuje dvojice rozdílných zvířat tak, aby vznikaly co nejpraktičtější kombinace pro boj s nepřítelem. Vtip je ve skládání schopností, ne podoby a v neustále se měnící strategii protivníka. Každá mise vyžaduje jinou evoluční linku a každá je svého druhu příkladem darwinistického boje o přežití. V jedné například dobudete pozice nepřítele s pomocí speciálních modifikovaných krtků, jinde zase musíte použít silné ofenzivní Medvědolvy a v další se zase zabezpečit několika řadami akustických střílen, mezi kterými stojí rychlí a vražední skunci kombinovaní s vlkem. Zní to jako sen surrealisty? Svým způsobem ano, ale vedle kombinování stojí solidní real-timeová strategie. Sběr surovin zahrnuje kondenzaci elektřiny ze vzduchu speciálními transformátory, dále uhlí, které se nachází v povrchových dolech. V závislosti na komplikovanosti nové potvory rostou požadavky uhlí a elektřiny pro její vytvoření, ale pravdou je, že ani jednoho nebývá málo a pozornost se proto odvádí především na zlepšování existujících budov a potvor a dělníků, kteří konečně slouží i k skutečným správcovským potřebám: k ošetření potvory, zlepšení statiky budovy a tak dále. Možností je hodně. Laboratoř poskytuje veškeré vybavení ke křížení i k produkci - a ta je velmi rychlá, aby nové jednotky mohly nepřetržitě chvátat do boje. Podle hratelného dema z časopisu PC Gamer vypadaly všechny mise více akčněji, než strategicky a tempo událostí na sebe navazoval podobně jako v
Ráj genetického inženýra
Jak tedy mutovat a křížit? Nejdříve je nutné vyslat jednoho z hlavních hrdinů, Rexe Chance, na pochůzku s puškou-sběračkou. Z každého neznámého zvířete získáme vzorek DNA, který je okamžitě připraven k propojení s jiným. Zvířata mají jednoduchou pětibodovou statistiku, útočné číslo a několik speciálních schopností, jako je Útok skokem nebo Seknutí drápy nebo Útok ve smečce přidávající bonusy. Každá specialitka se váže k určité části těla (těžko kousat ocasem), kterých je pět a dají se libovolně prohazovat. V podstatě každá modifikace přináší změnu do statistik a ceny výsledné potvory. Kombinovali jsme s radostí muflony a lva k průrazné dobývací síle a na obrázcích jsme viděli plovoucí levharty nebo kudlankovité psy a všechno to, co nám příroda několik miliónů let odpírá. Naštěstí. Vytvořené potvory, kterých může být na stovku tisíc, jsou uložené do ZOO, dají se posléze opět modifikovat a jejich "modráky" přecházejí mezi misemi. Stavění armády mutantů je jednoduché, hravé a nenásilné, pakliže nemáte problém s vyššími humánními principy nebo náboženstvím. Samozřejmě, jakmile hra vyjde, napochoduje nějaká fundamentální křesťanská asociace s prohlášením o kacířství, rouhačství a podkopávání božské autority. O tom víte, že jizva na čele Harry Pottera je označení Bestie? Ale to je z trochu jiného soudku... Podívejme se na příběh, který pozoruhodně kombinuje nejen H.G. Wellse s vědeckou přítomností, ale obsahuje dokonce železitou přítomnost průmyslové revoluce v konjunkci s plazmovými paprsky. Jde o perlu.
Spíš nebylo, než bylo
Otec Rexe Chance byl naposledy spatřen, jak míří na ostrůvky západně od Chille. Vědecký a trochu excentrický tatík pak dlouhé roky mlčel, aby roku 1930 poslal Rexovi dopis o možných problémech na ostrovech, které si žádají jeho sil. Rex jako rozený dobrodruh okamžitě zabalil pušku a bílou košili a vyráží na ostrovy, kde nenachází otce, ale jeho finančního poradce Juliuse, který ho hodlá zabít s pomocí podivně přerostlých kudlanek. Díky včasnému zásahu doktorky Lucy Willing na létající lokomotivě Rex přežívá a stává se vojevůdce podivné armády, která válčí o neznámé ostrůvky. Jak prosté. Jen se vojáci nelíhnou v kádích, ale jsou zhmotněni plazmovým generátorem. Proč právě jihoamerické ostrůvky? Jedna z odpovědí říká, že jsou velkou neznámou pro historiky, kteří nevěří tvrzení Thora Heyerdahla o migraci bílých jihoamerických indiánů do Indonésie pouze na vorech a katamaranech. Heyerdahl posléze teorii potvrdil praxí na vorech Ra, ale jako argument není v badatelském světě uznávána. Každopádně je mořská oblast neznámá a záhadná. Ideální místo pro nezodpovědné pokusy. Nedůvěryhodnost zvyšují první mise odehrávající se ve sněhu a samozřejmě létající lokomotiva jako přenosné srdce základny. Vše sečteno dohromady dává buď matlanici nebo paralelní groteskní vesmír. Vyberte si.
Internet opět přebíjí offline hraní
V ovládání herní plochy se odráží zkušenost Relicu s 3D. Bez problémů lze přibližovat, vzdalovat, rotovat v perimetru 360° a dokonce nechat kameru automaticky sledovat jednotku a zároveň kolem ní filmově obletovat. Ve chvíli, kdy jednotky zaběhnou za kopec, jsou stále viditelné jako výrazné zelené obrysy a dokonce se dá letět těsně při reliéfu s viditelnými všemi hupy a propady do údolíček. Jak je u Relicu zvykem, připravuje se menší množství misí pro jednoho hráče, pouhých 15 na dvanácti ostrovech, zato se počítá s rozsáhlou internetovou podporu skrz herní server MSN Gaming Zone (Microsoft). Kromě standardních typů her zahrnuje internetové řádění delikátní Destroy the Lab a masovou Destroy the Base a Hunt Rex, kde je úkol celkem jasný: chytit Rexe. Kód hry je jednoduše přepsatelný pro nové terénní a vizuální úpravy a jak se zdá, bude tradice Impossible Creatures pokračovat dávno poté, co hra zmizí z regálů herních obchodů.
www.aceuplink.com/ic - pro zájemce o možnosti budoucího editoru
|