Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

In Cold Blood - adventure nového typu?

  12:00aktualizováno  23. srpna 10:27
Tým Revolution Software je známý hlavně díky několika povedeným adventure (Beneath a Steel Sky, Broken Sword), a tak se od jejich příštího titulu nazvaného In Cold Blood dá možná očekávat, že to nebude jen další z řady rozporuplných akčních adventure, ale něco, co k živořícímu žánru přitáhne pozornost ostatních hráčů a přitom neznechutí ty stávající.
In Cold Blood

Historii týmu Revolution Software nelze popsat jinak než ve spojitosti s dějinami adventure žánru. Předchozí tituly Revolution se vesměs soustřeďovaly právě na tento žánr a o většině z nich se dá bez rozpaků říct, že se povedly natolik, že adventuristům zůstala jejich jména v paměti ještě dlouho poté, co hru dohráli. Beneath a Steel Sky a série Broken Sword - výtvory Revolution, z nichž především ten druhý patřil svého času ke špičce ve svém oboru a pro někoho jí možná zůstává dodnes.

Po úpadku adventurního žánru učinili v Revolution rozhodnutí, že s dalším klasickým představitelem adventure už by na dnešním trhu neuspěli, a tak se zhruba před třemi lety pustili do vytváření něčeho nového a podle vlastních slov i neotřelého, co skomírajícímu hernímu žánru umožní odsunout jeho blížící se konec o nějaký ten čas do budoucnosti. Pochyby o tom, zda se z toho nápadu nakonec nevyklube jen další mutant s krycím označením "akční adventure", budou sice v duších čím dál tím podezřívavějších adventuristů klíčit i nadále, ale předchozí tituly autorů je přece jen potlačují více, než kdyby tuhle novou akční adventure ohlásil id Software.

Po obsáhlém úvodním tlachání, z něhož jste se o hře samotné nedozvěděli skoro nic (nejsem placená za počet znaků, jen se snažím podat vyčerpávající informace :-), se konečně dostáváme k jádru věci. Začít můžeme třeba s příběhem - britský agent MI6 John Cord se po únosu na odlehlé místo a následných mučících procedurách začne zabývat myšlenkou, jak k tomu všemu štěstí vlastně přišel. Že ho musel někdo zradit, je celkem In Cold Bloodnasnadě, ale zjistit kdo a proč, to už vyžaduje rozběhnout pátrání ve velkém stylu, v němž o další překvapení a nepříjemné zážitky nebude zřejmě nouze. Hra bude plná politických intrik, jejichž propletenost a zákeřnost si jistě nezadá s těmi, které máme možnost vidět na našich televizních obrazovkách. Co se týče linearity ICB, tak koncept vypadá zhruba tak, že v deseti kapitolách bude vždy pevný začátek a konec, přičemž způsobů, jak úsek mezi těmito dvěma milníky projít, bude několik. Výsledek vašeho snažení tedy bude vždy stejný, ale postupy můžete zvolit různé.

Oživení adventurního žánru nezůstalo jen u snahy o dobrý příběh a speciální mix akce a adventure. Ke zvláštnostem ICB bude zřejmě patřit i interface - místo oblíbeného používání myši se vaše postava bude po světě pohybovat (a dokonce i provádět všechny ostatní úkony) výhradně pomocí klávesnice, což nebývá u těchto her zrovna obvyklé, i když k vidění už to tu bylo. Nezanedbává se ani grafická stránka - pro ICB byl vyvinut vlastní 3D engine, v němž byl kladen speciální důraz na osvětlovací a stínovací techniky.

Člověk se nemůže ubránit hrůznému mrazení v zádech, když slyší, že autoři mají ideu, že se jim podaří vytvořit hru, která se bude líbit příznivcům klasických adventure a zároveň přitáhne pozornost nových hráčů, kteří In Cold Bloodse tomuto žánru dosud vyhýbali. Nějak si nemůžu vzpomenout na žádný takový pokus, který by se dal označit za úspěšný - většinou to všechno stejně skončilo jako typická ukázka akční adventure (všem, kterým se tyhle mixy akce a adventure líbí, se omlouvám za neustálé navážené do jejich vkusu, ale prostě jsem se ještě nevzpamatovala z šoku z posledního Indiana Jonese).

Ráda bych článek zakončila optimistickým výkřikem o tom, jak se určitě blíží něco skvělého, co nám adventuristům přinese lepší časy, ale bohužel jsem po několika zkušenostech k žánru akčních adventure tak nedůvěřivá, že ani reputace Revolution Software mě k takovému prohlášení nepřiměje. Omezím se proto jen na opatrné konstatování, že to nevypadá zle a teprve na podzim se ukáže, jestli se máme radovat nebo si raději znovu zahrát stařičkou Beneath a Steel Sky.

Autor:


Témata: software


Nejčtenější

Sudden Strike 4
Zase pořádná strategie z druhé světové? Recenze Sudden Strike 4

Sudden Strike se po dlouhé odmlce znovu vrací na monitory. Jde stále o krvelačnou strategii z druhé světové války, nebo o slabý odvar? Autoři moc...  celý článek

Destiny 2
VIDEO: Sci-fi Destiny 2 je nejhezčí na PC

Zatímco první díl střílečkové hry na hrdiny vyšel pouze na konzole, druhý se podívá i na počítače. A bude tam vypadat zdaleka nejlépe.  celý článek

Fishing Planet
VIDEO: Simulátor rybaření aspiruje na nejlepší trailer roku

V podání autorů chystané hry Fishing Planet vypadá rybaření napínavěji než většina současných stříleček. Volume doprava!  celý článek

Iron Harvest
Strategie Iron Harvest obohatí 1. světovou válku o bojové roboty

Nový trailer očekávané strategické hry Iron Harvest ukazuje, jak by vypadala bojiště 1. světové války, kdyby mělo lidstvo k dispozici obří bojové roboty.  celý článek

Další z rubriky

Wolfenstein II: The New Colossus
Wolfenstein 2: střílet nácky je lepší se zbraní v každé ruce

Koncem října se vrátí bijec nacistů B.J. Blazkowicz, aby dokončil rozdělanou práci z New Order, na nějž hra navazuje. Pár věcí se změní.  celý článek

Black Mirror Remake
Česká adventura Posel Smrti se dočká remaku. Budou ho dělat Němci

Jedna z nejlepších českých her vůbec se po 14 letech od vydání dočká kompletního přepracování. Nepracují na něm však původní autoři a od originálu se má lišit...  celý článek

Rozhovor s Vítězslavem Ivičičem: Nikdo nechce číst, že je buran
Rozhovor s Vítězslavem Ivičičem: Nikdo nechce číst, že je buran

Člověk, který vybočuje nejen svým osobitým stylem, ale také svými kritickými názory.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.