O hře Fate of Atlantis se proto nehovoří zdaleka tolik jako o řadě jejích žánrových kolegů. Přesto však patří mezi klasické adventury a podle některých novinářů je jedním z vůbec nejlepších počinů tehdejší doby. Titul vyšel v roce 1992 (retro článek) a skupina vývojářů se ho rozhodla oživit ve fandovské předělávce.
Projekt poslední rok vytváří skupina šesti lidí. Jedním z nich je i Čech a profesionální vývojář Patrik Špaček. Titul vzniká s láskou a autoři usilují o dokončení ukázkového dema, které zašlou do Disney ke schválení. Předělávky známých značek totiž není možné vytvářet bez povolení majitele práv. Hratelné demo však veřejnosti k dispozici nebude.
Výsledek by mohl připomínat například předělávku The Secret of Monkey Island, která se věrně drží původního obsahu. Ten však nabízí v moderním kabátu.
Příběh původní hry se odehrává v roce 1939, těsně před vypuknutím druhé světové války. Jones má za úkol v archivech objevit malou sošku pro jistého pana Smitha. Když objekt předá, Smith z něj pomocí klíče vytáhne dvojici artefaktů a uprchne. Jones posléze zjišťuje, že Smith bylo pouze krycí jméno agenta Třetí říše a děj nabírá spád.