Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vývojář popisuje: Jaká je práce na hře, která dopadne katastrofálně

aktualizováno 
Představte si, že strávíte pět let prací na on-line titulu, který dva měsíce po vydání zruší. Přesně to zažil Steven Ashley, který jako art director pomáhal vyvíjet hru Infinite Crisis. Ta se inspirovala v trendu nastartovaném hrami DOTA a League of Legends, tahákem však měli být superhrdinové.

Infinite Crisis trpělo řadou problémů. Jedním z nich byl návrh původně určený pro konzole, v půlce práce na projektu však přišlo rozhodnutí, že hra místo toho vyjde pouze pro PC. To bylo jednou z příčin zdlouhavého vývoje, kvůli kterému titul vyšel až po pěti letech.

Pro řadu z tvůrců tak Infinite Crisis představovalo trpkou zkušenost. Část vývojářů totiž byli nováčci, co krátce před nastoupením do vývojářské společnosti Turbine opustili vysokou školou.

A s tvrdou realitou herního vývoje se ještě neměli možnost seznámit. Z týmu však během komplikovaných období odcházel málokdo. Nezávisle na množství zkušeností.

„Najde se pár lidí, kteří každé studio opustí, jakmile projekt narazí na první komplikace. Ale většina vývojářů zůstane. Není to jen o loajalitě ke hře, je to i o loajalitě k vašemu týmu. Všichni do projektu investují spoustu hodin a snaží se ho zachránit. Byli jsme tomu odevzdaní až do úplného konce. Až do chvíle, kdy vedoucí producent rozhodl o zrušení hry,“ popsal Ashley pro magazín Vice.

Infinite Crisis
Infinite Crisis

Sám má zkušenosti se čtyřmi zrušenými projekty a osud hry mu v jednu chvíli začal být zřejmý. Rozhodl se proto, že členům týmu alespoň vytvoří podmínky pro co nejlepší kariérní rozvoj.

„Řekněme, že jste součástí týmu, který pracuje na herním prostředí, ale chtěl jste vytvářet postavy. Dostanete tedy hrdiny, které můžete rozvíjet,“ vysvětluje Ashley svůj přístup.

„Jakmile se blíží selhání projektu, pokouším se lidi motivovat kariérním rozvojem a získáváním zkušeností.“ Udržet morálku týmu při práci na negativně přijatém projektu totiž představuje výzvu.

„Procházíte euforickým obdobím, během kterého se vše posouvá kupředu. Ale pak se objeví první náznaky, že to na hráče nemá kýžený efekt. A to je jako pěstí do břicha. Jakmile se morálka začne vytrácet, je vážně těžké situaci změnit. Je to jako rychle se šířící jed.“

Infinite Crisis tak skončilo jako hra s průměrným skóre 68 % podle agregátoru hodnocení Metacritic. Ashley pak autorské studio Turbine Entertainment opustil a začal raději vyvíjet nezávislé hry v menší společnosti Proletariat Inc.

Autor:




Nejčtenější

Andrej Kiska a Peter Vasterbacka
Slovenský prezident jednal s tvůrcem Angry Birds o hrách do škol

Slovenský prezident Andrej Kiska se na svém Facebooku pochlubil fotkami ze setkání s vývojářem populárních Angry Birds.   celý článek

Warhammer 40 000: Dawn of War 3
RECENZE: Warhammer 40 000: Dawn of War 3 je velkým šlápnutím vedle

Pokud se mohli vývojáři z Relic Entertainment něčím chlubit, tak tím, že jejich realtimové strategie patří k naprosté špičce žánru a při jejich koupi...  celý článek

PaRappa The Rapper: Remastered
RECENZE: Předběhněte frontu na záchod díky svému rapovému umění

Prapředek kdysi tolik populárních rytmických her se vrací v remasterované podobě. A je to pořád stejný úlet.  celý článek

Blizzcon 2016
Co budete hrát o víkendu?

Prozraďte, na které hry se chystáte o víkendu. Pustíte se do něčeho nového, nebo rozehrajete nějakou klasiku?  celý článek

Sniper: Ghost Warrior 3
RECENZE: Sniper: Ghost Warrior 3 se příliš veze na vlně zájmu

Série Sniper: Ghost Warrior se vždy řadila spíše mezi ty, od kterých se toho očekávalo méně. Mezi vydáním druhého dílu a tím současným však uběhly čtyři roky a...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.