Blizzard Entertainment

Blizzard Entertainment

Střípky o tajemném projektu. Blizzard ho roky utajoval a nakonec zrušil

  • 19
Mohla být nová hra od společnosti Blizzard revoluční a vést k tvorbě nespočetného množství klonů? Vzhledem ke zrušení titulu si to vývojáři pravděpodobně nemysleli. Podle nepotvrzených informací však pracovali s řadou působivých konceptů.

Popis projektu nabídl americký server Kotaku, jenž údajně hovořil s bývalými zaměstnanci Blizzardu. Ti na hře pracovali v letech 2007 až 2012, a titul se tak ještě v mezičase mohl citelně změnit.

Projekt známý pod kódovým označením Titan byl on-line hrou na hrdiny a odehrávat se měl na Zemi v blízké budoucnosti. Lidstvo odrazilo útoky mimozemšťanů a rozdělilo se na tři strany, které proti sobě vedou studenou válku.

Herní zóny zahrnovaly například Spojené státy, Evropu, Jižní Ameriku i Austrálii. Cílem bylo vytvořit rozlehlý herní svět, který by se nadále rozšiřoval prostřednictvím datadisků.

Hra měla dvě fáze. Jednou bylo denní zaměstnání, během kterého jste mohli být třeba podnikatelem, inženýrem či řezníkem. A večer jste se zapojovali do válčení znepřátelených stran.

Život herní postavy mohl vypadat například tak, že ji během práce v zaměstnání povolali do mise. Naskočila proto obratem do výtahu, převlékla oblečení a vyrazila bojovat s nepřáteli po boku kamarádů či spojenců. Boje však bylo možné i zcela ignorovat a jen se zabývat svou prací.

Na výběr bylo z několika povolání, která určovala způsob boje, dostupné dovednosti i vhodné předměty. Jumper například sloužil jako zvěd se schopností teleportovat se, zasáhnout do boje a obratem opět zmizet. Titán byl postavou s ohromnou výdrží a Ranger odstřelovačem s dočasnou neviditelností.

Titul se měl dělit na dva světy - ten "skutečný" a svět stínový. Ve skutečném světě jste vyráběli předměty, pracovali a socializovali se. Ve stínovém pak probíhaly souboje a bylo tam možné hrát mise s prvky klasických stříleček. Třeba boje o vlajku. Pokud se však hráč chtěl soustředit pouze na hraní v jednom ze světů, mohl.

Titan umožňoval zakládat vlastní obchody, ve kterých údajně bylo možné udržovat vztahy i s nehráčskými postavami a prodejci. Vývojáři také plánovali systém, který by umožňoval zakládat rodiny.

Cíle tvůrců bylo možné shrnout pod lehce klišé prohlášení: "Vytvořit města, která působí jako živoucí světy." K tomu měly posloužit například nehráčské postavy s vlastním rozvrhem a reakcemi na to, co se ve městě právě děje.

V potaz přicházel i systém, který by evidoval předešlé interakce. Obchodník by se tak například mohl chovat jinak ke stálým zákazníkům.

Vizuálně se hra blížila akci Team Fortress 2, někteří ji také připodobňovali ke směsi filmečků ze Starcraftu 2 a animovaného snímku Úžasňákovi.

Společnost Blizzard však minulý týden ohlásila, že projekt ruší. Oficiálním vysvětlením bylo, že se tvůrcům nepodařilo hru učinit zábavnou. Podle nepotvrzených zdrojů však na některých konceptech i nadále pracuje zlomek původního týmu, hra ale nese jiné kódové označení a její plány již nemusejí být tak velkolepé.


Témata: Blizzard, titan