Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Když se perou Batman se Supermanem, létají v Injustice 2 panelové domy

aktualizováno 
Postavy z komiksů DC Comics se budou znovu řezat hlava nehlava. A tentokrát bude záležet i na tom, co mají na sobě.

K odhalení pokračování úspěšné bojovky Injustice: Gods Among Us asi nedošlo tak, jak si tvůrci z NetherRealm Studios představovali (pokud to tedy nebyl plánovaný marketingový krok). Před nějakou dobou unikl na internet promo plakát, na kterém proti sobě stáli Batman a Flash.

O pár hodin později se objevila první ukázka, ale tentokrát už šlo o oficiální představení Injustice 2. Video sice neobsahovalo žádné záběry přímo ze hry, ale ukázalo několik poměrně zajímavých věcí. V první řadě v něm bylo k vidění pět postav, se kterými se v Injustice 2 určitě setkáme.

Samozřejmě nechyběli Batman a Superman, dále pak Flash a Aquaman, tedy hrdinové, které už jsme měli možnost otestovat v prvním dílu. Nově k nim přibyla Supergirl.

Injustice 2

Injustice 2

Kromě nich byli potvrzeni dva záporáci. Vysoce inteligentní primát s telepatickými schopnostmi Gorilla Grodd a padouch jménem Atrocitus. Ten nosí prsten podobný tomu, který má k dispozici Green Lantern. Ovšem zatímco Green Lanternův šperk je poháněn vůlí, tento zuřivostí. Zatím poslední zveřejněnou postavou je pak Wonder Woman.

Tím pádem aktuálně známe osm postav, je ovšem jasné, že soupiska ještě slušně nabobtná. Tvůrci slíbili, že bude dostupných nejvíce postav od DC, které kdy nějaká bojovka nabídla. Black Canary nebo Poison Ivy rozhodně nejsou od věci.

Šaty dělají člověka, tedy superhrdinu

S postavami je spojen nejvýraznější nový prvek. Velkou roli budou hrát kostýmy. A nejen estetickou, ale budou ovlivňovat i hratelnost. Za úspěchy se člověk dočká odměny v podobě nového vybavení. K dispozici budou pláště, brnění na hrudníky či ruce nebo staré dobré štíty. Každá kategorie by měla obsahovat více než 1 000 kousků.

Díky nim změníte oblíbeného bijce nejen vizuálně, ale zlepšíte i jeho schopnosti. Tvůrci se ohánějí tím, že to umožní upravit si herní styl podle své potřeby. Vcelku pochopitelně to bude možné jen mezi souboji, ne přímo v nich.

Zní to tedy, že brnění budou mít výrazný vliv, což je krok na tenký led. Bude hodně těžké (možná až nemožné) docílit toho, aby byly jednotlivé postavy vyvážené. Může to nadělat velkou neplechu během soubojů s živými protivníky.

Tomu by měla částečně předejít možnost zvolit si, zda se chcete účastnit zápasů, kde se vybavení používá, nebo naopak jen těch, kde není dovoleno. To ovšem neřeší potenciální problém, že by někdo s vynikajícím vybavením mohl být skoro neporazitelný a likvidoval by ostatní s horším brněním jako na běžícím pásu.

Injustice 2

Injustice 2

Tvůrci ovšem věří, že takzvaný Gear System je skvělý nápad, což ostatně potvrdil i duchovní otec Injustice (a Mortal Kombat) Ed Boon v oficiálním prohlášení: „V Injustice 2 představíme nový prvek, který změní způsob, jakým fandové hrají bojové hry. Vždy nás zajímalo posouvání hranic žánru kupředu a umožnit hráčům upravit si a vylepšit úroveň oblíbených superhrdinů a superpadouchů od DC je velkým skokem.“

Velký skok to je, snad ne špatným směrem. Podobné herní mechanismy svádějí k zakomponování mikrotransakcí. A asi by nebylo moc lidí nadšených tím, že by zkušení hráči, kteří strávili desítky hodin tréninkem, byli rozcupováni na kusy někým, kdo investoval pár set korun a udělal ze své postavy neporazitelného bijce.

Tyler Landsdown z NetherRealm Studios dal skrze PlayStation blog vědět, že Gear System bude pro hráč darem z nebes. „Usilujeme o to, abychom poskytli hráčům určitou míru kontroly, která udělá z hraní našich her opravdu osobní zkušenost. Z tohoto důvodu jsme představili zbrusu nový Gear System, který hráčům dovolí postavit si vlastní verzi Supermana, Batmana a v podstatě jejich vlastní universum Injustice,“ vysvětluje Landsdown.

Gear System používá podobné mechanismy jako RPG, které vás odmění kořistí pokaždé, když hrajete hru. Každá nová kořist vám nabídne vybavení pro určité postavy, což vám umožní vylepšit vaši skupinu bojovníků. Nebudete měnit pouze vzhled každé postavy, ale také vaši bojovou strategii a váš osobní přístup ke každému zápasu.“

Zní to opravdu lákavě, ale už mnohokrát jsme zjistili, že to, co vypadá dobře na papíře, v reálu fungovat nemusí. A znovu zopakujeme, že podobné mechanismy jsou pro bojovku dost riskantní a mohou hodně ovlivnit (a ne správným směrem) hratelnost.

Interaktivnější arény

Bezpochyby potěšující zprávou je, že Injustice 2 nabídne ještě interaktivnější arény než předchozí díl. Ono je to ostatně logické, když se mlátí supehrdinové a superzločinci, létají třísky. A těmi třískami jsou míněny panelové domy.

A že se dočkáme oku lahodící destrukce, to ukázala další zveřejněná videa, která už obsahují záběry přímo ze hry. Díky nim jsme se dozvěděli například to, že herní mechanismy budou hodně podobné tomu, co známe z jedničky. Zůstal zachován ukazatel energie, který má několik funkcí. Tou první je, že díky němu zvýšíte efektivnost (a často i efektnost) speciálních útoků jednotlivých postav. Kromě toho zpřístupní extrémně silné superútoky, pokud ho dostatečně naplníte.

Injustice 2

Injustice 2

Ukazatel ovšem využijete i během defenzivních taktik. Dovolí vám přerušit určité typy kombinací útoků, nebo se díky investované energii z ukazatele na moment dostanete mimo dosah protivníka.

Bez větších zásahů zůstal i takzvaný „Clash System“, kdy se proti sobě oba soupeři rozběhnou, doslova se srazí a vítězí ten, kdo obětuje větší množství energie.

Jestliže se budeme bavit o ovládání, podle dosavadních zpráv to vypadá, že nás žádné změny nečekají. Rozložení ovládajících prvků by mělo být totožné s tím, co známe z Injustice: Gods Among Us.

Bohužel se zdá, že druhý díl zachová další prvek z jedničky, a to vizuály. Asi s námi budete souhlasit, když prohlásíme, že modely některých postav z prvního dílu nebyly zrovna oku lahodící. A dosavadní gameplay videa z pokračování svou obrazovou stránkou dech také nevyrazí (ne v dobrém slova smyslu). Ale zatím ještě není třeba házet brýle a kontaktní čočky do žita, do vydání zbývá ještě dost času.

O příběhu ještě nejsou známy bližší detaily, ale má navazovat na události z jedničky. Batman a jeho spojenci se budou pokoušet napravit škody, které napáchal Superman. Ale situaci jim budou komplikovat vyznavači jeho režimu. A aby to bylo ještě složitější, objeví se nové nebezpečí pro celou Zemi a její obyvatele.

Kromě stručné zápletky byl oznámen ještě slogan projektu, a to „Every Battle Defines You“. Přesné datum vydání zatím prozrazeno nebylo, dočkáme se někdy v průběhu příštího roku s tím, že se aktuálně počítá s verzemi pro Playstation 4 a Xbox One.

Máte také obavy z Gear System, nebo si myslíte, že to dopadne dobře?

Autor:




ASE, s.r.o.
Technik řídících systémů

ASE, s.r.o.
Hl. m. Praha, Středočeský kraj, Plzeňský kraj
nabízený plat: 30 000 - 35 000 Kč




Sony PlayStation 4 500GBSony PlayStation 4 500GB

Porovnejte ceny, pročtěte recenze a objednejte přímo u nás.

www.Heureka.cz

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.