Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tvůrci Mortal Kombatu chystají mlátičku Injustice. Bude plná superhrdinů

aktualizováno 
Nejznámější postavy od komiksového vydavatelství DC Comics si poměří síly a bude to stát za to. Injustice je klasická bojovka, která ovšem nebude spoléhat jen na efektní nadlidské schopnosti svých protagonistů.

Injustice: Gods Among Us

Komiksové vydavatelství DC Comics, pokud jde o mlátičky, za konkurenčním Marvelem trošku zaostávalo, i když jeden slušný zářez má a to díky projektu Mortal Kombat vs. DC Universe. Zatímco fanoušci DC Universe byli relativně spokojeni, vyznavači Mortal Kombatu už tolik ne, protože jedním z požadavků DC bylo snížení věkové přístupnosti a tím pádem utlumení násilí. Lidé z DC si nepřáli, aby se jejich postavy chovaly příliš brutálně a současně aby z nich nestříkalo moc krve.

Špatnou zprávou je, že DC má stále podobné podmínky, takže Injustice určitě nebude zrovna krvavý titul. A to i přesto, že na ni dohlíží Ed Boon, duchovní otec značky Mortal Kombat. Ostatně hru vyvíjí NetherRealm Studios, ve kterém Boon působí jako kreativní ředitel, a které si udělalo jméno právě díky Mortal Kombatu.

Ale zatímco Mortal Kombat bez pořádné dávky násilí prostě není to pravé ořechové, u Injustice se bez hektolitrů krve dá v klidu obejít. Ed Boon navíc slibuje, že brutalita bude nahrazena hodně efektní a divokou akcí a podle všeho nelže.

Injustice: Gods Among Us

V Injustice tentokrát budou chybět jakékoliv postavy, které nemají co do činění s komiksy. Síly si poměří jen klaďasové a záporáci od společnosti DC s tím, že aktuálně jich bylo potvrzeno šest a to Superman, Batman, Flash, Solomon Grundy, Harley Quinn a Wonder Woman.

Konečné číslo dostupných bojovníků zatím není známo, ale mělo by se pohybovat mezi dvaceti až třiceti a zřejmě nebudou chybět jména jako Green Lantern, Joker, Bane či Catwoman a dá se odhadovat, že si budeme moci zahrát i s Green Arrowem či Black Canary, jelikož v příštích měsících se objeví na televizních obrazovkách v hrané podobě v seriálu Arrow.

Injustice: Gods Among Us

Postavy budou rozděleny do dvou skupin. Jedna bude spoléhat na nadlidské schopnosti, druhá na technologické vychytávky. V určitých případech dojde k utlumení některých talentů, protože je zřejmé, že taková Harley Quinn by proti Wonder Woman neměla šanci. Někteří fanatičtí vyznavači komiksů budou peskovat, že Superman by v "reálu" Batmana přepral, ale jde tu především o hratelnost, a logicky tak musí být síla jednotlivých válečníků upravena.

Ed Boon zatím nechce prozradit nic konkrétnějšího o příběhu, ale něco málo zveřejnil. Řekl, že konání jednotlivých bijců bude spojovat jedna hlavní dějová linie, která vysvětlí, proč se dané postavy řežou hlava nehlava. Pravděpodobně tak bude titul rozdělen do kapitol, kde v každé budete hrát za někoho jiného. Nebo si na počátku zvolíte svého favorita, ale všichni budou směřovat ke stejnému cíli a nebudou mít individuální děj striktně oddělený od ústřední zápletky.

Injustice: Gods Among Us

Tvůrci dál slibují, že každý jedinec bude mít unikátní bojový styl, který bude dostatečně svérázný, aby byla zkušenost s každým bijcem jiná. Taktéž chtějí respektovat povahové rysy daných borců, na které jsme zvyklí z komiksů, televize a filmu.

Pokud jde o vizuální zpracování, tak první ukázky přímo ze hry naznačují, že je Injustice bude podobný zmíněnému titulu Mortal Kombat vs. DC Universe, ale postavy i arény jsou detailnější a líbivější.

Bojiště budou opravdu interaktivní, dočkáme se rozdělení nejen do několika úrovní, kdy bude fungovat standardní prohození oknem či vhození do výtahu a cesta do jiného patra, ale například Superman umí vymrštit svého protivníka naopak až na orbitu a pak ho srazí zpátky na zem.

Injustice: Gods Among Us

A podobné srandičky vypadají zatraceně dobře. Je přece jen lákavější bojovat ve větším prostoru, kde můžete intenzivně využívat okolí, než být limitováni pár virtuálními metry čtverečními, ze kterých se nehnete.

Otázkou je, jak výrazný vliv na taktiku budou mít použitelné prvky na bojištích. Snad bude jejich účinnost vyvážena a jedno shození z budovy nebo rána autem po hlavě neubere protivníkovi nebo vám půlku zdraví, to by nebylo úplně nejlepší.

Prostředí bude reagovat na vaše počínání, to znamená, že když například dáte pořádnou ránu, okolí se začne třást, hroutit a podobně. Možná jsou to drobnosti, ale do tohoto typu her prostě patří a dávají dění komiksový ráz. Zatím byly k vidění Batcave a Supermanovu Pevnost samoty, dále pak blíže nespecifikované město, ale počítá se s tím, že každá postava bude mít svou vlastní arénu.

Injustice: Gods Among Us

Je jasné, že Injustice bude klást velký důraz na hru více lidí nejen u jedné konzole, ale také on-line. Ale současně jsme byli ujištěni, že nebude opomenuta hra pro jednoho hráče, která bude mít také spoustu možností a ne jen pár základních módů, které zabaví na dvě hodiny a tím to hasne.

Velkých změn (ve srovnání s Mortal Kombat) se dočká ovládání, které tentokrát bude operovat s třemi různě silnými útoky, tedy slabým, středním a silným. Blok nebude aktivován samostatným tlačítkem, ale pohybem ovládací páčkou směrem od soupeře.

Další novinkou je Hero Trait. Pokud stisknete určité tlačítko, aktivuje se unikátní útok dané postavy, kdy například Batman sešle na nepřítele hejno robotických netopýrů. A kromě běžných speciálních útoků, má každý z bojovníků k dispozici ještě jeden extra speciální.

Injustice: Gods Among Us

Ten sice vyžaduje spoustu energie z ukazatele, který se naplňuje během boje, ale zase stojí za to. Jde například o zmíněné vyhození na oběžnou dráhu nebo superrychlý Flash oběhne několikrát celou Zemi, aby nabral rychlost, a pak soupeři vrazí plnou silou ránu.

Fotogalerie

Ed Boon líbil, že to prostě bude bombastická podívaná a on ví, o čem mluví. Současně se ale zdá, že se nebude sázet jen na dynamický vizuál, ale také na zábavnou a slušně propracovanou hratelnost.

Přesné datum vydání není známo, zatím byl oznámen jen rok 2013. Hra vyjde pro Playstation 3, Xbox 360 a Wii U.

Autor:




Nejčtenější

Výstava staré výpočetní techniky nazvaná Století  informace na Fakultě...
Hurá informatika. Jak se hrálo na školních počítačích

Učebny informatiky byly ještě na přelomu tisíciletí místy, kde někteří studenti viděli počítač poprvé. Místo učení pak na nich samozřejmě chtěli jen hrát hry.  celý článek

The Sims 4 Psi a kočky
Do Sims 4 míří spousta koček a psů, expanze vyjde v listopadu

Simulátor života a vztahů The Sims 4 rozšíří v listopadu expanze s názvem Psi a kočky.   celý článek

Mass Effect: Andromeda
Je to oficiální. Žádný další příběhový přídavek pro Andromedu nebude

To, o čem se dosud jen neoficiálně šeptalo, je nyní potvrzené. Mass Effect: Andromeda opravdu nedostane žádný další přídavek do hry jednoho hráče.   celý článek

Gwent Thronebreaker
Kartičková minihra ze Zaklínače dostane vlastní příběhovou kampaň

Populární karetní hra Gwent už jednu svoji hru má. V chystaném titulu Gwent Thronebreaker však tradiční partie obohatí i příběhová omáčka.  celý článek

Cities: Skylines - Green Cities
Strategie Cities: Skylines se v další expanzi zaměří na zelená města

Zelená města mají být města budoucnosti. V budovatelské strategii Cities: Skylines si je ovšem v rámci expanze Green Cities postavíme už tento rok.   celý článek

Další z rubriky

Ghost Recon: Wildlands
Další průšvih na spadnutí? Ghost Recon: Wildlands působí rozpačitě

O víkendu jsme se věnovali uzavřené betě očekávané střílečky Ghost Recon: Wildlands od Ubisoftu. Ale možná jsme se radši měli jít koulovat.  celý článek

Genital Jousting
Vyzkoušeli jsme jednu z nejúchylnějších her vůbec. Ukazuje start nové éry

Předpovědi z odborných kruhů se staly realitou. Vývojáři i analytici již několik let hovoří o nadcházející vlně her vytvářených ve snaze těžit z popularity...  celý článek

Assassin’s Creed: Origins
Královna Kleopatra a zrození asasínů. Velký speciál o Assassin’s Creed: Origins

Že letošní Assassin’s Creed bude zasazen do starověkého Egypta, nebylo žádným tajemstvím. Oficiální oznámení uskutečněné v rámci herního svátku E3 však...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.