Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tvůrci Mortal Kombatu chystají mlátičku Injustice. Bude plná superhrdinů

aktualizováno 
Nejznámější postavy od komiksového vydavatelství DC Comics si poměří síly a bude to stát za to. Injustice je klasická bojovka, která ovšem nebude spoléhat jen na efektní nadlidské schopnosti svých protagonistů.

Injustice: Gods Among Us

Komiksové vydavatelství DC Comics, pokud jde o mlátičky, za konkurenčním Marvelem trošku zaostávalo, i když jeden slušný zářez má a to díky projektu Mortal Kombat vs. DC Universe. Zatímco fanoušci DC Universe byli relativně spokojeni, vyznavači Mortal Kombatu už tolik ne, protože jedním z požadavků DC bylo snížení věkové přístupnosti a tím pádem utlumení násilí. Lidé z DC si nepřáli, aby se jejich postavy chovaly příliš brutálně a současně aby z nich nestříkalo moc krve.

Špatnou zprávou je, že DC má stále podobné podmínky, takže Injustice určitě nebude zrovna krvavý titul. A to i přesto, že na ni dohlíží Ed Boon, duchovní otec značky Mortal Kombat. Ostatně hru vyvíjí NetherRealm Studios, ve kterém Boon působí jako kreativní ředitel, a které si udělalo jméno právě díky Mortal Kombatu.

Ale zatímco Mortal Kombat bez pořádné dávky násilí prostě není to pravé ořechové, u Injustice se bez hektolitrů krve dá v klidu obejít. Ed Boon navíc slibuje, že brutalita bude nahrazena hodně efektní a divokou akcí a podle všeho nelže.

Injustice: Gods Among Us

V Injustice tentokrát budou chybět jakékoliv postavy, které nemají co do činění s komiksy. Síly si poměří jen klaďasové a záporáci od společnosti DC s tím, že aktuálně jich bylo potvrzeno šest a to Superman, Batman, Flash, Solomon Grundy, Harley Quinn a Wonder Woman.

Konečné číslo dostupných bojovníků zatím není známo, ale mělo by se pohybovat mezi dvaceti až třiceti a zřejmě nebudou chybět jména jako Green Lantern, Joker, Bane či Catwoman a dá se odhadovat, že si budeme moci zahrát i s Green Arrowem či Black Canary, jelikož v příštích měsících se objeví na televizních obrazovkách v hrané podobě v seriálu Arrow.

Injustice: Gods Among Us

Postavy budou rozděleny do dvou skupin. Jedna bude spoléhat na nadlidské schopnosti, druhá na technologické vychytávky. V určitých případech dojde k utlumení některých talentů, protože je zřejmé, že taková Harley Quinn by proti Wonder Woman neměla šanci. Někteří fanatičtí vyznavači komiksů budou peskovat, že Superman by v "reálu" Batmana přepral, ale jde tu především o hratelnost, a logicky tak musí být síla jednotlivých válečníků upravena.

Ed Boon zatím nechce prozradit nic konkrétnějšího o příběhu, ale něco málo zveřejnil. Řekl, že konání jednotlivých bijců bude spojovat jedna hlavní dějová linie, která vysvětlí, proč se dané postavy řežou hlava nehlava. Pravděpodobně tak bude titul rozdělen do kapitol, kde v každé budete hrát za někoho jiného. Nebo si na počátku zvolíte svého favorita, ale všichni budou směřovat ke stejnému cíli a nebudou mít individuální děj striktně oddělený od ústřední zápletky.

Injustice: Gods Among Us

Tvůrci dál slibují, že každý jedinec bude mít unikátní bojový styl, který bude dostatečně svérázný, aby byla zkušenost s každým bijcem jiná. Taktéž chtějí respektovat povahové rysy daných borců, na které jsme zvyklí z komiksů, televize a filmu.

Pokud jde o vizuální zpracování, tak první ukázky přímo ze hry naznačují, že je Injustice bude podobný zmíněnému titulu Mortal Kombat vs. DC Universe, ale postavy i arény jsou detailnější a líbivější.

Bojiště budou opravdu interaktivní, dočkáme se rozdělení nejen do několika úrovní, kdy bude fungovat standardní prohození oknem či vhození do výtahu a cesta do jiného patra, ale například Superman umí vymrštit svého protivníka naopak až na orbitu a pak ho srazí zpátky na zem.

Injustice: Gods Among Us

A podobné srandičky vypadají zatraceně dobře. Je přece jen lákavější bojovat ve větším prostoru, kde můžete intenzivně využívat okolí, než být limitováni pár virtuálními metry čtverečními, ze kterých se nehnete.

Otázkou je, jak výrazný vliv na taktiku budou mít použitelné prvky na bojištích. Snad bude jejich účinnost vyvážena a jedno shození z budovy nebo rána autem po hlavě neubere protivníkovi nebo vám půlku zdraví, to by nebylo úplně nejlepší.

Prostředí bude reagovat na vaše počínání, to znamená, že když například dáte pořádnou ránu, okolí se začne třást, hroutit a podobně. Možná jsou to drobnosti, ale do tohoto typu her prostě patří a dávají dění komiksový ráz. Zatím byly k vidění Batcave a Supermanovu Pevnost samoty, dále pak blíže nespecifikované město, ale počítá se s tím, že každá postava bude mít svou vlastní arénu.

Injustice: Gods Among Us

Je jasné, že Injustice bude klást velký důraz na hru více lidí nejen u jedné konzole, ale také on-line. Ale současně jsme byli ujištěni, že nebude opomenuta hra pro jednoho hráče, která bude mít také spoustu možností a ne jen pár základních módů, které zabaví na dvě hodiny a tím to hasne.

Velkých změn (ve srovnání s Mortal Kombat) se dočká ovládání, které tentokrát bude operovat s třemi různě silnými útoky, tedy slabým, středním a silným. Blok nebude aktivován samostatným tlačítkem, ale pohybem ovládací páčkou směrem od soupeře.

Další novinkou je Hero Trait. Pokud stisknete určité tlačítko, aktivuje se unikátní útok dané postavy, kdy například Batman sešle na nepřítele hejno robotických netopýrů. A kromě běžných speciálních útoků, má každý z bojovníků k dispozici ještě jeden extra speciální.

Injustice: Gods Among Us

Ten sice vyžaduje spoustu energie z ukazatele, který se naplňuje během boje, ale zase stojí za to. Jde například o zmíněné vyhození na oběžnou dráhu nebo superrychlý Flash oběhne několikrát celou Zemi, aby nabral rychlost, a pak soupeři vrazí plnou silou ránu.

Fotogalerie

Ed Boon líbil, že to prostě bude bombastická podívaná a on ví, o čem mluví. Současně se ale zdá, že se nebude sázet jen na dynamický vizuál, ale také na zábavnou a slušně propracovanou hratelnost.

Přesné datum vydání není známo, zatím byl oznámen jen rok 2013. Hra vyjde pro Playstation 3, Xbox 360 a Wii U.

Autor:




Nejčtenější

Sniper: Ghost Warrior 3
Snažit se o otevřený svět byla chyba, kají se tvůrci zabugované hry

Sniper: Ghost Warrior 3 byla ambiciózní hra, která se však nevydařila úplně podle tvůrčího záměru. Autoři přiznávají, že pustit se do vývoje otevřeného světa...  celý článek

Pathfinder: Kingmaker
Nová hra od tvůrce Falloutu a Planescape Torment prošla Kickstarterem

Chris Avellone pomohl protáhnout Kickstarterem další RPG ze staré školy. Pathfinder připomíná klasiky jako Baldur’s Gate nebo Fallout a dočkáme se ho až v...  celý článek

Dishonored 2
Designér Prey, Dishonored či Arx Fatalis odchází z herního průmyslu

Raphael Colantonio z Arkane Studios se po vydání úspěšné hry Prey rozhodl stáhnout z herního průmyslu a věnovat se rodině. Za 17 let kariéry dokázal z malého...  celý článek

SNES Mini - evropská verze
Zpátky do devadesátek. V září vyjde retro konzole SNES Mini

Na úspěšnou retro konzoli NES Mini, kterou přestalo Nintendo i navzdory vysoké poptávce vyrábět, letos v září naváže SNES Mini. Vrátíme se tak do devadesátých...  celý článek

Nintendo Post E3 2017 Event
Na návštěvě v Nintendu: fronta na králíky a skvělý Yoshi ve světě miniatur

Hlavním tahákem při návštěvě německé centrály Nintenda byla akce Super Mario Odyssey, o níž jsme psali v pondělí. Fronty se ovšem tvořili ještě u hry, u níž by...  celý článek

Další z rubriky

Genital Jousting
Vyzkoušeli jsme jednu z nejúchylnějších her vůbec. Ukazuje start nové éry

Předpovědi z odborných kruhů se staly realitou. Vývojáři i analytici již několik let hovoří o nadcházející vlně her vytvářených ve snaze těžit z popularity...  celý článek

Detroit: Become Human (PS4)
Bude Detroit spíše film, nebo hra? A není to nakonec jedno?

Jedna z nejočekávanějších exkluzivit na PS4 nijak neskrývá své velké ambice. Výpravný sci-fi příběh ze světa, kde se inteligentní roboti bouří proti svým...  celý článek

Killing Room preview build
Český Killing Room zatím zabíjí jen nudou a rutinou

Podžánr roguelike poslední dobou zažívá mohutný rozmach. Her, které jsou záměrně těžké a smrt je v nich definitivní a znamená nutnost začít znovu, se poslední...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.