Internal Pain - sci-fi akce po slovensku

  • 4
Představte si hypotetickou situaci: je 103 let po největší galaktické katastrofě a vesmírem bloudí kosmická archa hledající nový domov. Sestava na palubě je tvořena čtyřmi rozdílnými živočišnými druhy, z nichž některé ani vůbec živočišné nejsou… a do toho přichází boj na život a na smrt s hordou neznámých alienů.
Internal Pain

Představte si hypotetickou situaci: je 103 let po největší galaktické katastrofě a vesmírem bloudí kosmická archa až po okraj naplněná zoufalci. Sestava na palubě je tvořena čtyřmi rozdílnými živočišnými druhy, z nichž některé ani vůbec živočišné nejsou. Ostatně posuďte sami - kyborgové, insectoidé, aphibiousové (což jsou obojživelní lidé) a chybět pochopitelně nemohou ani obyčejní lidé. Důvod, pro který bloudí vesmírem, je nabíledni - hledají pro sebe nový domov, tedy planetu, která by splňovala potřebné požadavky pro život. Když se jim konečně poštěstí na jednu takovou narazit, bohužel se ukáže, že to zas až takové štěstí nebylo - dojde totiž k nenadálému útoku agresorů a všechny čtyři rasy musí přehodnotit svůj žebříček priorit a místo budování nové vlasti se pustit do bránění vlastního holého života…

Tak. Už jste si to představili? Jestli ano, asi vás nepotěší zpráva, že daleko před vámi si to představil už někdo jiný. Tím někým je slovenský tým Fantasy Studio, jehož osazenstvu se ta představa líbila dokonce natolik, že se rozhodli na její motivy vytvořit počítačovou hru. Ta se bude jmenovat Internal Pain a z hlediska žánrového zaměření zcela evidentně inklinuje k 3D akcím. Co se týče její další charakteristiky, pak v ní nemůže chybět ještě slůvko "sci-fi", což Internal Pain je myslím z příběhu také patrné více než dost.

Jedna z prvních voleb, která vás ve hře čeká, je tedy jasná - budete si muset zvolit, za kterou ze čtyř přítomných ras chcete hru procházet. Každá z nich má pochopitelně jiné přednosti i zadnosti (pardon, chtěla jsem říct "zápory"), které se odvíjejí od jejich odlišných schopností i fyzických atributů. Právě na základě těchto specifik je pak možné řešit totožné situace zcela jinými způsoby v závislosti na tom, za koho právě hrajete. Linearita tedy rozhodně není tím, co by vám mohlo kazit požitek z této hry, a autoři se dokonce chlubí tím, že možných řešení bude vždycky tolik, že hru lze projít 99 různými způsoby, a příběh se bude dynamicky měnit podle toho, jaké způsoby řešení budete při hraní volit.

Jedním z výrazných kladů Internal Pain by měl být mimo jiné i design úrovní. Prohlédneme-li si trailer či sadu screenshotů, které jsou zatím k dispozici, patrně se nevyhneme dojmu, že hororová cyber atmosféra tomuto titulu sluší. Technokratické prostředí skládající se převážně z klaustrofóbních místností a chodeb (obojí navíc bude hutně prošpikované nejrůznějšími pastmi) ve vás nutně musí zanechat podobné pocity, jako byste se účastnili honu na Vetřelce v aliení sérii, či si to rozdávali Internal Pain s predátorem v právě vydaném Aliens versus Predator 2. S postavou, kterou si vyberete, vás čeká průchod celkem 39 úrovněmi, přičemž počet místností na jednu úroveň nikdy neklesne pod desítku. Protivníci, jejichž sestava se skládá jak z živých příšer, tak z robotických nepřátel, by měli mít dokonce tak vysoké AI, že budou schopni se před vašimi zraky ukrývat ve stínech.

Poslední slova chvály nemohou minout grafické zpracování. Engine, na němž Internal Pain poběží, se může pochlubit takovými záležitostmi jako jsou dynamické osvětlení a stíny, bump-mapping, environment-mapping, částicové efekty a vůbec téměř všechno, na co si v téhle oblasti vzpomenete. Bohužel je stále nejisté, kdy se dočkáme finální verze hry.


Technika

Studia

Očekávané

Elektromobilita

Termíny

Biatlon 23/24

Nepřehlédněte