Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Interview o Tower of Iron Will (BG2 mod)

  12:00aktualizováno  11. března 1:43
Hry postavené na Infinity enginu jistě dobře znáte – Baldur´s Gate, Icewind Dale, Planescape. Zanedlouho se dočkáme IWD2, ale to není všechno. Anglický nadšenec Richard Haines se totiž rozhodl na Infinity enginu postavit TOIW, hru s vlastním příběhem a lokacemi. V našem interview se můžete dozvědět, jak bude toto RPG vypadat.

Tower of Iron Will

Pravděpodobně nemá příliš velký význam představovat vám legendární hru Baldur´s Gate - jedno z nejlepších RPG posledním doby. Tato hra se dočkala nejen druhého dílu s podtitulem Shadows of Amn, ale také dvou oficiálních datadisků (Tales of the Sword Coast pro první díl a Throne of Bhaal pro díl druhý). Kromě toho se objevilo i několik amatérských výtvorů, přičemž nejnovějším projektem je hra Tower of Iron Will od Richarda Hainese. Jelikož mne samotného tato záležitost velice zajímá, požádal jsem Richarda o zodpovězení několika otázek a díky jeho ochotě vám dnes můžeme nabídnout interview, které vám objasní, co bude TOIW vlastně zač.

Tohle sice má být interview o hře Tower of Iron Will, ale bylo by fajn, kdybys nám mohl nejprve říci něco málo o sobě.
Jméno = Richard Haines
Věk = 19 (11.7.1982)
Země = Anglie
Email = Mintosk@hotmail.com
Homepage = http://www.angelfire.com/rpg2/towerofironwill/Index.htm
Osobní poznámka = Hola hola, Interplay a Bioware, tady jsem :o)

Je TOIW Tvým prvním projektem?
Ne, už mám za sebou projekt Darkest Day, což je také mod pro BG2. Ve své době byl celkem dobrý, jednalo se o mod pro Shadow’s of Amn a lze ho stáhnout (je to freeware, samozřejmě) na www.teambg.com.

Tower of Iron Will

Jak bude TOIW fungovat? Jedná se o addon, modifikaci nebo o samostatnou hru? Jsou pro hraní TOIW potřeba hry BG2 či Throne of Bhaal?
K hraní bude potřeba BG2 a Throne of Bhaal, ale pouze jako základ. TOIW je úplně nové dobrodružství, které dějově nemá s hrou BG2 nic společného a původní BG2 po instalaci nahradí.

Mohu importovat svoje postavy z BG2 do TOIW?
Ne, protože postavy v modu začínají na prvním levelu. Import jakékoliv postavy na vyšších levelech by porušil rovnováhu hry.

V jaké části světa Forgotten Realms se bude odehrávat příběh hry? Můžeš nám prozradit nějaká místa známá z D&D Forgotten Realms, na které nás hra zavede?
Většina děje se bude odehrávat v severní části říše. Jako příklad mohu uvést Easthaven, Bryn Shander a Luskan.

Jak bude vypadat herní příběh? Bude děj spíše lineární nebo nelineární?
Příběh je konstruován spíše ve stylu Icewind Dale než BG2, takže většinu věcí bude možno dělat jen v předem daném pořadí. Narozdíl od Icewind Dale je ale hra založena hlavně na příběhu a ne na bojích. Děj hry je postaven na příběhu známém z knižní trilogie Icewind Dale (Planiny ledového větru) a hráči, které zmíněné knihy znají, budou moci najít leckteré paralely. S knihami souvisí čáast herního příběhu, animovaných sekvencí a podobně.

Tower of Iron Will

Kolik "velkých" lokací v TOIW bude?
Ve hře je mnoho velkých lokací. Některé jsou upravené staré lokace, jiné jsou úplně nové. Jedná se i o vesnice a podobné lokace, ale většina lokací jsou dungeony.

Vím, že se chystáš použít ve hře několik proslulých postav ze světa Forgotten Realms (Drizzt Do´urden a jeho přátelé, čaroděj Elminster, Jarlaxle, Artemis Entreri...). Budou se tyto hrdinové moci přidat k hlavní postavě?
Tyto postavy vystupují zejména v mezihrách, které propojují příběh TOIW s dějem knižní trilogie Icewind Dale. Mohou hráči často pomoci nebo bojovat po jeho boku, ale do party se přidat nemohou. Proslulí zloduchové hrají ve důležitou roli v knižní trilogii, ale jeden z nich je veledůležitou postavou i v Tower of Iron Will.

Kolik různých NPC postav se bude moci připojit do hráčovy družiny? Je interakce mezi členy party podobně propracovaná jako vztahy v družině ve hře BG2?
Počítám zhruba s dvaceti hrdiny, kteří se budou moci k hráčově postavě připojit. Mají poměrně hodně originálních hlášek a vtípků, ale nemají příliš osobních questů. Některým z nich se může přihodit nějaká speciální událost (například čaroděj při návratu z Luskanu potká staré nepřátele, drow může vyvolat u některých lidí rasovou nenávist a podobně). V interakci mezi hrdiny chci poskytnout dostatečnou možnost volby.

Jsou pravidla TOIW založeny na Druhé edici D&D (AD&D) nebo na Třetí edici?
Hra je v tomto ohledu podobná původní BG2, takže většina pravidel je z Druhé edice.

Tower of Iron Will

Připravuješ pro TOIW nějaké speciální rasy?
Připravuji přidání několika ras, které budou v IWD2, konkrétně tieflinga a aasimara. Nemám sice takové znalosti jako tvůrci IWD2, ale zatím to vypadá, že vše funguje dobře.

Na Tvé internetové stránce jsou zmíněny i další rasy - duergar, half-ogre a ogrillion. Bude možné za ně hrát?
Ano, half-ogre a ogrillioni budou přístupní ze skupiny half-ork. Zjednodušeně řečeno, jsou to hloupější, ale fyzicky zdatnější verze half-orka. Mají přístup ke stejným profesím a kitům jako half-ork. Přidáním duergara a dalších ras si ještě nejsem jist, ale uvažuji o tom.

Připravuješ více než 80 kitů (specializací povolání). Kde jsi se nechal inspirovat? Držíš se striktně oficiálních pravidel (ptám se, jelikož jsem si všiml drobných odchylek mezi Tvými kity a oficiálními pravidly, například v případě bladesingera či mága – elementalisty)?
Většina kitů byla vytvořena již pro Darkest Day. Některé byly převzaty z knih, jiné nově udělané. Jelikož nemám přístup ke všem oficiálním informacím, nemohu přesně posoudit shodu s pravidly ve všech detailech.

Tower of Iron Will

A co kouzla? Všiml jsem si, že jich plánuješ opravdu obrovské množství, a jsem si jist, že v oficiálních pravidlech tolik kouzel není.
Většina kouzel je nově vytvořených, jsou otestovány a fungují dobře. Jsou implementovány zejména proto, aby měl hráč alternativu ke kouzlům obecně používaným, jako jsou například Stone Skin, Magic Missile nebo Fireball.

Nechal jsi se inspirovat nějakými neoficiálními materiály od fanoušků D&D?
Nikdy jsem D&D nehrál, takže odpověď zní ne. Jediné zkušenosti s D&D mám z hraní Icewind Dale a Baldur’s Gate.

TOIW bude obsahovat psionika, přičemž jsi tuto profesi vytvořil jako kit pro mága. Bude mít psionik nějaké unikátní dovednosti nebo to bude zkrátka jen trochu jiný mág?
Psionic má kolem dvaceti kouzel, které může sesílat jen on. Nememoruje přitom kouzla jako mág, ale jeho schopnosti reprezentují kontrolu mysli, která je pro psionika typická. Bude tedy zaměřen na mentální útoky, telekinezi a podobně.

Víme, že TOIW bude obsahovat nezbraňové dovednosti. Můžeš nám osvětlit, jak budou fungovat, a uvést nějaký příklad?
Tyto dovednosti budou fungovat podobně jako schopnosti získané na vysokých levelech v Throne of Bhaal. Při každém postupu na vyšší level si postava zvolí dovednost, kterou pak může používat podobně jako vrozenou schopnost. Mág má komplexní dovednosti, jako například míchání ingrediencí z mrtvých nestvůr i relativně obyčejných surovin k vytvoření kouzel, jiní mají jednodušší dovednosti, které třeba na chvíli zlepší obranu a podobně.

Tower of Iron Will

Kolik různých příšer a nepřátel ve hře bude? Můžeš nám prozradit nějakou úplně novou potvoru?
Nedělal jsem žádné nové animace, jelikož je to časově velmi náročné. Možná se do nich ale ještě pustím. Každopádně jsem importoval nestvůry z IWD, jako například obry, yeti a další. Mám také mnoho variací již použitých nestvůr, například ledové trolly či lávové elementály.

Plánuješ nějaké změny či vylepšení v inventáři? Potřebují hrdinové jídlo a vodu? Jak je mohou získat?
Nedělal jsem žádné změny inventáře, ale přidal jsem několik nových "zásobníků", například vak na jídlo či krabičky na materiální komponenty. Jídlo i pití jsou potřeba a lze je koupit ve městě, případně získat potravu ze zabitých zvířat. Čím větší je zvíře, tím více porcí z něj lze získat.

Zmínil jsi se o materiálních komponentech. Můžeš nám vysvětlit, jak se budou ve hře používat?
Některé komponenty lze koupit v obchodě (prášek, zrcátko, střelný prach ap.), jiné zbudou po zabití nějaké potvory (například pařát, vnitřnosti, vlasy ap.). Postava se může naučit příslušnou dovednost a koupit si knihu receptů, která napoví, co se s čím míchá. Pokud pak použijete dovednost, ověří se předměty, které má postava u sebe, a pak je hráči nabídnuta volba různých směsí k vytvoření, v závislosti na tom, co má u sebe. Pokud například máte trochu síry, můžete vytvořit kouli s Fireballem. Kniha s recepty bude obsahovat všechny kombinace, například ocelová tyčka = Lightning Bolt, zmijí vnitřnosti + balónek = Acid Arrow a podobně. Počítám asi s dvaceti kombinacemi, které nabídnout trochu netradiční systém kouzlení.

Na své stránce slibuješ nějaká vylepšení ohledně AI. Můžeš být konkrétnější?
Bude se to týkat zejména NPC mágů, kteří nyní mají širší výběr kouzel. pokud budete zkoušet bitku s nějakým mágem na několikátý pokus, často vás překvapí úplně jiným postupem sesílání kouzel - někdy souboj začně tím, že na sebe sešle Stone Skin, jindy na vás hned sešle útočné kouzlo.

Tower of Iron Will

Připravuješ nějaké změny v bojovém systému?
Ne, boje zůstávají stejné jako v BG2.

A co grafické zpracování? Pracuješ na nějakých úplně nových objektech nebo efektech?
Vytvořil jsem mnoho nových lokací, ikon a animací magických efektů. Použil jsem k tomu 3D Studio Max a Adobe Photo Shop, na mé stránce je několik ukázek nové grafiky.

Máš nějakou podporu od Black Isle Studios? Je Infinity engine obtížný na modifikaci?
Ne, firma Black Isle není nijak angažována (i když by bylo fajn pracovat pro ně). Engine je dost obtížný na modifikování, což vysvětluje, proč nevzniká příliš mnoho modů – dost lidí se do něčeho podobného pustí, ale nakonec toho díky velké pracnosti nechají.

Připravuješ jenom anglickou verzi?
Ano, jakékoliv jazykové konverze jsou záležitostí případných překladatelů. Mám například nabídku na překlad do francouzštiny, ale jak říkám, to už není moje věc.

Víš už alespoň přibližně, kdy bude hra dokončena?
Jsem si jist, že práce budou trvat ještě minimálně čtyři měsíce, ale opravdu nedokážu předpovědět přesné datum dokončení, stejně tak nemohu říci, jak velká hra bude (odhaduji však 500 MB až 1 GB)

Díky moc za odpovědi a přeji hodně štěstí ve Tvé bohulibé práci.

Autor:


Témata: bitka


Nejčtenější

DuckTales (NES)
James Bond, Spiderman i strýček Skrblík. Nejlepší hry s licencí - díl druhý

V pokračování našeho přehledu nejlepších her na motivy filmů, seriálů, komiksů a knih připomínáme některé tituly, které si vybaví spíše ti dříve narození....  celý článek

Ukázka ze hry Fapic
Kvantita na úkor kvality, Steam praská pod náporem špatných her

Ani nově zavedený vstupní poplatek nedokáže zabránit vydávání stále většího množství špatných her. Jen za první týden tohoto měsíce jich vyšlo přes 200.  celý článek

Hearthstone: Knights of the Frozen Throne
Jak se s Death Knighty změnil Hearthstone? První dojmy

Nová expanze Knights of the Frozen Throne pro karetní Hearthstone je venku pár dní, a tak se pojďme podívat, jak se hrou zahýbaly nové karty.   celý článek

Wolfenstein II: The New Colossus
Wolfenstein 2: střílet nácky je lepší se zbraní v každé ruce

Koncem října se vrátí bijec nacistů B.J. Blazkowicz, aby dokončil rozdělanou práci z New Order, na nějž hra navazuje. Pár věcí se změní.  celý článek

Další z rubriky

Ovládání Oculus Touch
Nejočekávanější hry pro virtuální realitu

Poslední dobou se nám na přilbách pro virtuální realitu začíná usazovat prach, ale pohled do budoucnosti vypadá vcelku optimisticky. Podívejte se s námi na ty...  celý článek

GTA 5
Prestižní škola využívá Grand Theft Auto 5 jako učební pomůcku

Kanadská prestižní střední škola Royal St. George’s College využívá Grand Theft Auto 5 jako učební prostředek, na kterém studentům ukazuje zakořeněné...  celý článek

DuckTales (NES)
James Bond, Spiderman i strýček Skrblík. Nejlepší hry s licencí - díl druhý

V pokračování našeho přehledu nejlepších her na motivy filmů, seriálů, komiksů a knih připomínáme některé tituly, které si vybaví spíše ti dříve narození....  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.