Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Interview s tvůrci RPG Golden Land

  12:00aktualizováno  10:16
O kvalitách ruských vývojářských týmů jsme se již několikrát přesvědčili. Připravované izometrické RPG Golden Land ve stylu Baldur´s Gate vypadá také více než dobře, takže jsme se rozhodli přeptat se na tento titul trochu podrobněji. V našem interview proto máte šanci dozvědět se něco o herním světě, grafickém enginu či soubojích.

Golden Land

Již několikrát jsme vás informovali o připravovaném fantasy RPG Golden Land, které vzniká v dílnách ruské vývojářské firmy Burut. Něco informací si můžete přečíst v naší novince, představu o grafickém zpracování můžete získat z našich screenshotů. Vzhledem k tomu, že hra Golden Land se zatím tváří tuze zajímavě a datum jejího vydání už se blíží, rozhodli jsme se vyzpovídat Sergeye Buravtsova, vedoucího celého projektu. Dnes vám tedy můžeme nabídnout interview, které přináší všechny možné informace, které by vás mohly zajímat.

Můžete krátce představit svoji firmu a své dosavadní projekty?
Naše vývojářská společnost Burut byla založena v říjnu 1999. Nejdříve jsme se zabývali tvorbou výukových programů a multimediálních encyklopedií, poté, co byl náš tým již dobře sehraný, jsme se pustili do tvorby her. Náš první projekt a zároveň první úspěch na poli počítačových her bylo fantasy RPG Heath. Tahle hra byly vydána v březnu minulého roku a kromě cenných zkušeností nám zajistila i dobré jméno na trhu.

Mohl byste prozradit něco o světě, ve kterém se příběh hry Golden Land bude odehrávat?
Hra se odehrává v jedinečném světě, který je rozdělen na čtyři hlavní části. Zlatá země (Golden Land) je území s mírným klimatem a úrodnou zemí, žijí v ní bohatí a svobodní lidé. Druhou zemí, do které hráč zavítá, je Marvia. Je to země východního typu se vším, co k tomu patří – mystické intriky, nečekané zvraty událostí, zajímavá setkání. Turbern je hornatá a drsná země, ve které žijí bojovné kmeny barbarů a temní gnómové. Poslední zemí je Alberia, území nepřátelských amazonek. V těchto čtyřech zemích musí hráč najít svůj osud...

Golden Land

Bude svět spojitý (s plynulým přechodem) nebo bude rozdělen do jednotlivých lokací?
Golden Land bude disponovat klasickým herním světem, rozděleným na samostatné lokace. Pohyb mezi lokacemi bude možný přímo mezi sousedními lokacemi, ale budete moci použít i globální mapu světa. Během pohybu po mapě bude hráč leckdy v neobydlených částech přepaden nestvůrami, jindy zase potká důležité NPC (NPC = Non Player Character, neboli postava, za kterou hráč nemůže přímo hrát – pozn. autora).

Mohl byste nám říci něco o hlavním příběhu hry?
Neuplynulo ani 300 let od doby, kdy byly poraženy hordy zlých stvoření vedené temným bohem Drah-Shoo a země Zlatého údolí našly klid. Země Zlatých hor byly ještě krásnější než kdy dříve a lidé pomalu zapomínali na staré zlo. Velcí hrdinové, kteří porazili strašlivého Drah-Shoo, byli prohlášeni za svaté a Kult hrdinů začal ovládat duše obyvatel. Lidé žijící ve Zlaté zemi se pomalu začali odklánět do svého božského ochránce, Boha Světla... Zdálo se, že mír a klid ve Zlaté zemi nemůže být ničím narušen. Bezstarostné roky, které následovaly po porážce Drah-Shoo, vedly obyvatele k domněnce, že poklidný život může trvat navždy. Nikdo nebyl varován, když se nestvůry začaly valit ze svých brlohů a naplnily údolí zlem, nemocí a válkou. Jen jediný muž, nejvyšší kněz Kultu hrdinů, věděl, že před třemi sty lety předcházely příchod Drah-Shoo podobné příznaky...

Bude herní příběh lineární nebo nelineární?
Herní příběh bude nelineární a nabídne hráčům maximální volnost jednání. Hráč bude moci dělat téměř cokoliv, co se mu zlíbí.

Golden Land

Jaké rasy a profese ve hře najdeme?
Herní svět je obydlen mnoha různými rasami, některé jsou víceméně klasické, jiné specifické pro svět Golden Land. Ve hře budou například orkové, degenerovaní draci, moudří gmurové a podivní ruirrové. Většina světa je obydlena lidmi, kteří nejsou nijak specificky rozčleněni. Při tvorbě postavy má hráč možnost zvolit si zaměření postavy dle svého uvážení.

Můžete nám říci něco o dovednostech, které budou postavy ovládat?
Golden Land umožňuje rozvíjet bojové i nebojové dovednosti. K dispozici jsou dovednosti ovládání jednotlivých typů zbraní, znalosti jednotlivých směrů magie, schopnost léčitelství a mnoho dalšího.

A jak to tedy bude s magií?
Veškerá magie je rozdělena do šesti magických škol. Jedná se o magii bohů, přírodní magii, elementální magii, magii světla, stínovou magii a temnou magii. Každá škola má defenzivní i ofenzivní kouzla, ale každý směr má samozřejmě svá specifika. Například v elementální škole dominují ničivá kouzla, naopak přírodní magie klade důraz spíše na ochranná a léčivá kouzla. Ve hře fungují také různé imunity vůči jednotlivým kategoriím magie, přičemž se snažíme vybalancovat hru tak, aby byla stejně zajímavá pro hráče upřednostňující ničení nepřátel chladnými zbraněmi i pro hráče majícího v oblibě kouzla a magii.

Je ve hře použit levelový nebo bodový systém zlepšování postavy?
Vývoj postavy je založen na postupování na vyšší levely a zároveň umožňuje rozdělování dovednostních bodů, čímž je určeno zaměření hlavního hrdiny.

Golden Land

Bude hrdina odkázán sám na sebe nebo se k němu přidají nějaké NPC postavy?
Hlavní hrdina začíná svoji pouť sám, ale během svého dobrodružství potká několik postav, které se k němu přidají. Kromě toho si může najmout žoldáky za peníze.

Mohou postavy běhat, skákat, plavat či šplhat?
V rámci Golden Land nepovažujeme tyto dovednosti za nepostradatelné. Během bojů jsou důležité spíše parametry postav a správně zvolená taktika, nikoliv rychlé pohyby jako je skákání či běh.

Jaké budou dialogy – jednoduché a přímočaré nebo složité?
Dialogy hlavního hrdiny s ostatními postavami budou ve většině případů poměrně komplexní a větvené, takže hráč by se měl cítit jako při opravdovém rozhovoru.

Víme, že ve hře budou tahové boje. Můžete nám o nich říci něco bližšího?
Jistě. Nový bojový systém přináší mnoho možností.

  • Mnoho nových zbraní (kopí, kuše, muškety) umožňujících efektivní boj.
  • Magické zbraně s vlastními specifiky a parametry. Některé zbraně mají speciální bonusy proti určitému typu nestvůr.
  • Množství vrhacích zbraní – nože, kopí, kameny.
  • Luky a kuše s různou municí (šípy a šipky) lišící se poškozením, dostřelem a dalšími parametry.
  • Série zásahů přináší možnost způsobit větší poškození během jednoho kola.
  • Vychytaná AI počítá s terénem, polohou nepřátel a taktickými manévry. Každý NPC má vlastní inventář a může během boje používat svitky, lektvary a podobně.
  • Mířené zásahy způsobují větší poškození a mohou vyřadit nějakou část těla. Postava se zlomenou rukou nemůže držet v postižené ruce zbraň, postava se zlomenou nohou se zase pomalu pohybuje.
  • Při úderech lze volit mezi silou a přesností.
  • Nespotřebované akční body (neboli Action Points) lze během tahu nepřítele využít k vrácení úderu.
  • Zbraňové sloty umožňují přezbrojovat bez aktivování inventáře.
  • Bizarní zbraně, jako jsou parní pistole, zápalné granáty a podobně.

Golden Land

Kolik různých druhů nestvůr a nepřátel můžeme ve hře potkat?
Ve světě Golden Land lze narazit na více jak 50 druhů nestvůr a bezpočet nepřátelských humanoidů. Po pravdě řečeno, téměř každý z několika tisíc obyvatel (až na několik výjimek) se může stát vaším nepřítelem...

Jsou ve hře nějaké speciality co se AI týče?
Samozřejmě. Chceme do hry implementovat realistický model chování NPC.

Prozraďte nám něco o grafickém enginu hry.
Herní engine je náš vlastní a nabízí mnoho možností.

  • Dynamické přebudovávání lokací.
  • Vylepšený "sprite blitter".
  • Počasí (sněžení, sněhová vánice, déšť, blesky).
  • Engine podporuje animované sekvence.

Bude do hry implementován denní cyklus a střídání ročních období?
Ve hře bude skutečné střídání dne a noci, roční období ovlivňuje počasí v jednotlivých lokacích.

Jsou hrdinovy zbraně a vybavení viditelné na jeho postavě ve hře?
Ano, většina hrdinova oblečení a vybavení bude viditelná.

Golden Land

A jak bude vypadat inventář? Bude limitován silou postavy a objemem baťohu?
Množství předmětů v inventáři záleží na statistikách postavy.

Je nutné opravovat zbraně a vybavení?
Opravovat zbraně a vybavení sice nelze, ale nebuďte překvapeni, až se vám v rukou rozbije meč nebo se vám na těle rozpadne brnění...

Fajn, mám dvě poslední otázky. Připravujete jen ruskou a anglickou verzi?
Ano, ruskou a anglickou.

Znáte už datum vydání?
Datum vydání je stanoveno na duben tohoto roku.

Děkuji za rozhovor a přeji hodně štěstí...

Autor:




Nejčtenější

Cities: Skylines - Green Cities
Strategie Cities: Skylines se v další expanzi zaměří na zelená města

Zelená města mají být města budoucnosti. V budovatelské strategii Cities: Skylines si je ovšem v rámci expanze Green Cities postavíme už tento rok.   celý článek

Far Cry 5
VIDEO: Ve Far Cry 5 budeme kultisty masakrovat i traktorem

V akci Far Cry 5 se pustíme do křížku s fanatickou sektou v Hope Country v současné americké Montaně. Nové video je rozšířený gameplay trailer z výstavy E3,...  celý článek

Call of Duty: WW2
Letošní Call of Duty nabídne i prostor pro poflakování se s kamarády

Součástí Call of Duty: World War II bude i prostor pro socializaci nazvaný Headquarters, v němž se můžete setkávat s přáteli a soutěžit v různých disciplínách.  celý článek

The Sims 4 Psi a kočky
Do Sims 4 míří spousta koček a psů, expanze vyjde v listopadu

Simulátor života a vztahů The Sims 4 rozšíří v listopadu expanze s názvem Psi a kočky.   celý článek

StarCraft: Remastered
Strategická legenda baví i po 19 letech. Recenze StarCraft: Remastered

Blizzard ohlásil něco, co snad každého hráče z devadesátých let muselo zahřát na duši. Remaster nejproslulejších her, na kterých už se, buďme upřímní, zub času...  celý článek

Další z rubriky

Ukázka ze hry Fapic
Kvantita na úkor kvality, Steam praská pod náporem špatných her

Ani nově zavedený vstupní poplatek nedokáže zabránit vydávání stále většího množství špatných her. Jen za první týden tohoto měsíce jich vyšlo přes 200.  celý článek

Jaenette Voerman - Vampire the Masquerade: Bloodlines
Vymodlená pokračování. Třicet her, které snad neřekly poslední slovo

Některá pokračování s nadějí vyhlížíme rok co rok, v jiné už ani nedoufáme. Níže nabízím svůj seznam čítající rovných třicet kousků. Při jeho sestavování...  celý článek

Arma 3 Laws of War
Přídavek do Army 3 umožní hrát za humanitárního pracovníka

Ve hrách zcela neobvyklý pohled na válečné peklo nabídne přídavek Laws of War pro Armu 3. Vyzkoušíte si v něm roli nestranného humanitárního pracovníka.   celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.