Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

ISS - mistrovství světa na malém displeji

  12:00aktualizováno  12:29
Už je to tak. Konami se nyní se svou proslulou fotbalovou sérií tlačí i na GBA a my se s vámi tímto podělíme o dojmy, jaké toto představení, točící se okolo nejpopulárnějšího sportu na modré planetě, zanechalo. Každopádně se připravte na to, že díky dispozicím handheldu má protentokráte zdejší fotbal hodně arkádovité rysy.

International SuperStar Soccer

Úvodem je třeba předznamenat, že počátky řady ISS sahají hodně daleko do herní minulosti, konkrétně z před osmi let, kdy se na SNESu objevil premiérový díl. Od té doby se však řada ISS rozrostla do mnoha pokračování, takže se její fanoušci mohli těšit z kvalitně provedených fotbalových mačů na N64 a PSX, potažmo nyní i PS2. Jelikož však kopané není nikdy dost, můžete se po právě skončivším světovém fotbalovém šampionátu znovu vrhnout do víru dění okolo kulatého nesmyslu. Hra ISS pro handheld GBA totiž mimo jiné nabízí i klasický International Cup mód, ve kterém ve standardních intencích a alternativách musíte ukázat, co ve vás vězí, eventuálně prokázat pevné nervy z očí do očí vyřazovacímu pavouku nově rozlosovaného mistrovství. Abych kolekci herních režimů zkompletoval, je tu dále nabídka přátelského zápasu a naposledy pokutové kopy, kde si můžete dobře nacvičit situace, ve kterých eventuálně v šampionátu půjde o všechno. Bohužel zde citelně absentuje jakákoli forma cíleného tréninku, díky němuž byste se snáze dostali do tajů této hry. Tedy ne, že by se jednalo o až takový kardinální problém, ale občas by se celkem šiklo zjistit, jakže to v tom kterém případku tvůrci International SuperStar Soccer vlastně mysleli. Jinak v tomto kontextu musím autory pochválit, anžto mysleli na řadu věcí. Tím mám na mysli zejména opravdu širokou škálu nastavení, co s vaším favorizovaným mančaftem lze provést. Samozřejmě zde mám na mysli výběr rozličných formací, dále lze jednotlivým hráčům poupravit jejich postavení na hřišti (takže útočník bude hrát třeba více zkraje), je možné vysunout obranné řady blíže ke čtyřčlenné záloze a tady to pak pěkně skloubit s ofsajd-systémem atp. V neposlední řadě nemohu zapomenout na dvě, vámi určené, předzápasové strategie, mezi nimiž během utkání lze cyklovat (takové to standardní útočení po křídelních prostorách, středem, pressink nebo shora citované vystavování útočníků soupeře do ofsajdových léček). Potom ještě upravení pravidel a herního času a můžeme se rovnýma nohama vrhnout do hry, která nabízí pochopitelně i multiplayerová klání, jež zejména v případě tohoto sportu mají mimořádné grády a jsou tak asi největším kladem této verze ISS!

International SuperStar Soccer

Grafické a hudební zpracování je rozhodně nadprůměrné, komentář určitě velmi příjemně překvapí (také v kontextu dosavadních ISS inkarnací), postavy fotbalistů (některé celky ze čtyř desítek představených mají autentická jména, jiné - jako třebas my - však nikoliv) jsou tak akorát velké a jejich rozličné pohybové animace a kreace potěší. Mnohem méně již skutečnost, že jediný náhled na vaše snažení je jakoby šikmo zboku, takže nemáte právě optimální přehled o dění na hřišti. Pravda, v dolní části obrazu je implementována mapka herní plochy s pobíhajícími body, jež charakterizují momentální postavení hráčů na place, nicméně tohle schéma až příliš často resultuje v okamžik, kdy musíte na moment pustit ze zřetele vašeho špílmachra vedoucí právě míč a soustředit se na to, kam může přihrát, protože vedle vás se to už hemží agresivními obránci soupeře. Nezřídka se tak spoléháte na náhodu a v případě vlastních obránců jsem namísto nějakého technického postupu vpřed systémem krátkých přihrávek raději neriskoval a rázným odkopem uklidil míč z vlastní poloviny.

International SuperStar Soccer

Ovládání je v rámci tlačítkových možností akceptovatelné, nicméně protože tu právě v rámci nevelkého počtu buttonů chybí celá řada komplexnějších dispozic, připravte se tentokráte na ryze arkádovité ISS. Dočkáte se však přihrávky do uličky do běhu, narážečky, hlaviček či nůžek z první a v závislosti na atributech vašeho esa s ním můžete zkusit utéci bekovi nebo se prokličkovat středem. I když u toho kličkování to raději berte s rezervou, nicméně alespoň se můžete nadít faulu na vaši osobu a nějaké nebezpečné standardní situace. K nim však tolik. Je pro mne určitým zklamáním, že zoufale málo gólů padá po hlavičkách, neboť v pokutovém území je brankář tak trochu king - dokáže totiž neuvěřitelně čistě posbírat spoustu centrovaných míčů. Pokud tedy padne branka, dosti často to je po dorážce předtím prudce vystřeleného míče z hranice velkého čtverce a může mě jako trenéra trefit šlak, když rozhodující gól do mé sítě vpraví hráč, na něhož jsem před zápasem pověsil osobního strážce.

International SuperStar Soccer

Nicméně abych se vrátil k již vyřčenému - nemohu tvůrcům odpustit, že sem neimplementovali několik zásadních features. To, že chybí opakovačka důležitých okamžiků, bych ještě skousl. Ale jediný pohled na zápasové dění je opravdu zoufale málo a navíc ten vybraný má k optimálnímu na míle daleko. Přesto, že u vysokých míčů je celkem inteligentně zohledněno, kam tento míří, resp. padá, nevyhnete se ani v tomto momentě (zejména, pokud je na místě snášejícího se kulatého překvapení velká kumulace těl) jisté nepřehlednosti situace, což je takovým společným mottem i pro zbytek celé hry, byť se po čase na to dá celkem i zvyknout. Pro začínající hráče to však bude hodně frustrující a pro pokročilé se zase nabízejí mnohem lepší fotbalové alternativy na next-gen herních systémech.

Ale, copak nám to tady běží? Je to devadesátá minuta a tak je nejvyšší čas to odpískat! Takže, singleplayerová část ISS je dle mého soudu poněkud rozporuplná a mnohé dohání až velká škála nastavení herní strategie, grafické zpracování (byť je řada animačních fází přese všechno podivná, ale nešť, je to GBA) a naposledy již zmiňovaný multiplayer, který má však jistá omezení.

ISS
Výrobce/Distributor Konami
Platforma GameBoy Advance
Vibrace: ne
Ukládání pozic: ano
Multiplayer: ano, 2 hráči
Verdikt: Slušné fotbalové vystoupení, ale při změně pohledu by se z toho dalo vytřískat ještě mnohem více!
Hodnocení: 60%

Autor:




Nejčtenější

Zaklínač 3: Srdce z kamene
VIDEO: Vtipný mod do Zaklínače 3. Geralt sviští jako profík na skejtu

Tohle video pobaví. Geralt se díky volně stažitelné modifikaci hry Zaklínač 3 pohybuje po herním světě jako na skateboardu.   celý článek

Výstava staré výpočetní techniky nazvaná Století  informace na Fakultě...
Hurá informatika. Jak se hrálo na školních počítačích

Učebny informatiky byly ještě na přelomu tisíciletí místy, kde někteří studenti viděli počítač poprvé. Místo učení pak na nich samozřejmě chtěli jen hrát hry.  celý článek

Star Wars Battlefront II
Podívejte se na nové trailery Battlefront 2 a Assassin’s Creed: Origins

U příležitosti právě započatého Gamescomu dostaly dvě z nejočekávanějších her současnosti nové trailery. A oba vypadají fantasticky.   celý článek

Mass Effect: Andromeda
Je to oficiální. Žádný další příběhový přídavek pro Andromedu nebude

To, o čem se dosud jen neoficiálně šeptalo, je nyní potvrzené. Mass Effect: Andromeda opravdu nedostane žádný další přídavek do hry jednoho hráče.   celý článek

Project Scorpio
Seznam her, které využijí výkonu Xboxu One X. Je jich přes sto

Xbox One X bude na nějaký čas nejvýkonnější konzole na světě. Prodávat se začne 7. listopadu za 13 490 korun a níže můžete nahlédnout do seznamu her, které...  celý článek

Další z rubriky

Empathy: Path of Whispers
RECENZE: Jaký je svět bez lidí? Empathy ho ukazuje po apokalypse

Empathy je jedna z těch her, v níž nepotkáte jediného člověka. Podobně jako třeba v Everybody's Gone to the Rapture nebo Dear Ester to však má svůj důvod....  celý článek

Inner Chains
Lidé prohráli boj s technologií i přírodou. Recenze hororu Inner Chains

Dystopický svět může mít mnoho podob. Svoji vlastní verzi pokřiveného obrazu Země servíruje i nová nezávislá hororová střílečka Inner Chains z Polska.  celý článek

Sudden Strike 4
Zase pořádná strategie z druhé světové? Recenze Sudden Strike 4

Sudden Strike se po dlouhé odmlce znovu vrací na monitory. Jde stále o krvelačnou strategii z druhé světové války, nebo o slabý odvar? Autoři moc...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.