Ale ne, nebojte se, tahle hra nebude tak moc divná, jak jste si možná začali myslet po přečtení úvodního odstavce. Pravdou je, že označení "prehistorická 3D sci-fi adventure" vypadá na první pohled jako slátanina bez pořádného smyslu, ale už pohled druhý nějaká vysvětlení nabízí. Prehistorická proto, že hlavním hrdinou je neandrtálec (nebo někdo, kdo k němu má v evolučním žebříčku hodně blízko) a sci-fi proto, že se celá hra odehrává na cizí planetě mezi samými ufátky. Pravěký lovec Zog (mimochodem, docela by mě zajímalo, proč si skoro každý myslí, že všichni neandrtálci se jmenovali Zog, Vuk, Tor a tak podobně, zkrátka jen na tři písmena) zažije asi největší překvapení svého života, když ho jednoho dne skupina mimozemských přivandrovalců popadne, strčí do kosmické lodi a odveze za hory za doly na svou vzdálenou planetu. Kam na takové nápady autoři - v tomhle případě tým Pixeleers - chodí, to se mě neptejte. Už z nástinu děje je jasné, že humor bude hrát v Zogových dobrodružstvích důležitou roli, zbývá jen doufat, že nesklouzne do přílišné infantility (k takovému podezření mě dohnala zmínka z oficiálních stránek hry, kde se píše o "extrémně ignorantském hlavním hrdinovi").
V provedení se mísí jak 2D prvky, tak i 3D, ale třeba postavy jsou kompletně 3D. Zog dokáže běhat, skákat a přiměřeně své pravěké inteligenci i manipulovat s objekty (což po pravdě řečeno znamená to, že moc nemanipuluje a spíš do věcí mlátí nebo strká). S přihlédnutím k jeho již zmiňovanému IQ se od něj nedají čekat ani žádné sáhodlouhé rozhovory a my, milovníci nekonečných dialogových litanií, tak přijdeme zkrátka. Volba prostředí a hlavního hrdiny byl možná od autorů docela chytrý tah, kterým snadno ospravedlní skromný počet rozhovorů ve své hře - jakou komunikaci byste taky čekali mezi pozemským pračlověkem a partou mimozemských entit? Stejně logické je i to, že v neznámém světě číhá na Zoga nebezpečí na každém kroku, a tak když s ním budete provádět nějaké nepatřičné úkony, může vám snadno umřít. V předtuše negativních reakcí od hráčů se autoři naštěstí rozhodli zabudovat na klíčová místa hry automatické uložení pozice, bez čehož bych já osobně nejspíš s touhle adventure skončila po prvních pěti neočekávaných smrtích. A na závěr obligátní informace: očekávaným datem vydání je první čtvrtletí roku 2001.