Vašimi nepřáteli v Neuru nebudou nějaké anonymní příšery, ale především lidé - avšak lidé budoucnosti, od kterých můžete čekat leccos - bioimplantáty, chemické stimulanty, hi-tech mikročipy apod. Celkem by jich mělo být asi dvacet typů. Autoři spoléhají i na jejich AI, která by měla především perfektně zvládat týmovou práci.
Sestava zbraní bude v podstatě tradiční, zajímavostí je kupříkladu granátomet na plynové granáty, které naplní místnost silně výbušným plynem, který po nějaké době exploduje. Je to pomalé, ale zatraceně účinné. Nejen zbraněmi si ale budeme moci s nepřáteli poradit. Bude možné je i vzít pod svou kontrolu jakousi formou hypnózy a podobně jako třeba v originálním Messiahu chvíli chodit po úrovni v nepřátelském těle.
Akce se odehrává ve třech hlavních oblastech - městě Megapolis, vesmírném přístavu a na planetě Avanta. Za vším stojí vlastní engine ruských vývojářů, který pochopitelně bude zvládat všechny možné efekty nejnovějších 3D karet a tvůrci ho vychvalují kde mohou, ačkoli žádné screenshoty ještě vypuštěny nebyly.
Co se multiplayeru týče, 3MAP Games otevřeně přiznávají, že jeho implementace je pro ně jen jakýmsi nutným zlem, protože hra je pak zajímavější pro kupce i vydavatele, ale že tomu asi moc nedají a spíše tento mód jen tak odbydou "aby se neřeklo". Těžiště by mělo být v originálním singleplayeru se silným příběhem. Hra je momentálně ve velmi ranném stádiu vývoje, tudíž o datu vydání nemají moc potuchy ani sami vývojáři...