Propagační obrázek k Shenmue 3 | foto: Ys Net

Šéf vývoje Shenmue přibližuje, jak třetí díl zapadá do původních plánů

  • 0
Série Shenmue byla od začátku koncipovaná jako velkolepá sága, nakonec však její vyvrcholení téměř utnul komerční neúspěch. Víc než deset let se zdálo, že od druhého dílu se už děj nikam neposune. Letošní úspěch v komunitním financování však značku oživil.

Série měla původně vyprávět jedenáct kapitol příběhu. První díl se soustředil na úvodní kapitolu, pokračování kromě druhé kapitoly obsahovalo i prvky ze čtvrté a páté.

Právě vznikající Shenmue 3 se bude odehrávat v kapitolách pět a šest. „Scénář je sepsaný v souladu s touto strukturou a dokončili jsme také plánovaní herních prvků, které příběh budou doplňovat. Projekt od začátku vznikal s ohledem na jeho možné rozšiřování. Rozsah totiž bylo třeba upravit v závislosti na (úspěchu) Kickstarteru,“ řekl šéf vývoje Yu Suzuki.

„Máme hotové základní systémy a testujeme ničení objektů i efekty v prostředí,“ tvrdí Suzuki. Zkoušení herních prvků je prý oproti vývoji hry před patnácti lety o poznání jednoduší. Využívat je totiž možné komerčně dostupný obsah (například balíky 3D modelů) a vytvářet řadu scén i bez programátorů.

Shenmue je série akčních adventur, které se odehrávají v otevřeném světě. První díl vyšel v roce 1999, druhý následoval o dva roky později a třetí díl se stal nejúspěšnější videohrou v rámci komunitního financování na Kickstarteru.

Vybral tam 6,33 milionu dolarů, z toho první milion hra získala během dvou hodin.

Situaci však napomohla společnost Sony, která spuštění komunitního financování ohlásila během své ostře sledované show před začátkem herní výstavy E3.


Témata: Sony