Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Modernizované hry nejsou jen dojná kráva. Jejich vznik připomíná magii

  10:00aktualizováno  10:00
Mohlo by se zdát, že práce na remasterovaných verzích her končí exportem obrázků ve větším rozlišení. Ve skutečnosti za nimi však mnohdy bývá seriózní úsilí, textury vznikají znovu a původní grafika slouží pouze jako reference pro nový návrh.

Umělci přitom musí balancovat mezi modernějším pojetím a vzhledem, který je věrný původní hře. Grafici tak zachovávají základní strukturu jednotlivých textur neboli obrázků, kterými jsou jednotlivé 3D modely potažené. Pokud tedy vytvářejí dlaždice, nová verze musí mít identický počet čtverečků.

Při návrhu je třeba respektovat, kde byla původní textura špinavá a kde se naopak leskla čistotou. Detaily je přitom třeba odhadovat z obrázků v menším rozlišení, což mnohdy vyžaduje notnou dávku představivosti. Ve výsledku tak kombinujete původní vzor s detaily, které využívají vyššího rozlišení nové textury.

Začínáte tedy s „čistým listem papíru“ a předlohu se snažíte co nejvěrněji okopírovat při práci ve větším rozlišení.

Modernizace BioShocku
Modernizace BioShocku
Modernizace BioShocku

Modernizace BioShocku

„Při tvorbě remasteru přemýšlíte nad tím, čeho se původní grafik pokoušel docílit. Ale mnohdy se to zcela ztrácí kvůli kompresi (starého obrázku),“ popisuje postup Ana Rodriguezová, která pomáhala s modernizací BioShocku.

Většinou se postupuje od nejvýznamnějších prvků k drobnějším detailům. Rodriguezová jako příklad uvádí plochu, kde začne výraznými kameny a postupně přidává měch, špínu, škrábance a podobně.

Textura navíc nemůže vypadat dobře jen sama o sobě. Musí pasovat do zbylého prostředí a být v souladu s grafickým pojetím hry. To v případě BioShocku kombinuje realistické prvky se stylizovanou vizuální stránkou.

Modernizace BioShocku
Modernizace BioShocku

Textury pro BioShock: The Collection

Právě u práce na balíku BioShock: The Collection to prý představovalo výzvu. Ve standardním studiu totiž vidíte, co vytvářejí kolegové a můžete se navzájem přizpůsobit. Grafiku remasteru však Rodriguezová vytvářela jako externistka.

Při standardním vývoji kreativní ředitel v kanceláři pomáhá sjednotit vzhled textur a výsledek pak působí, jako by veškerý vizuální obsah vytvářela jedna osoba.

I navzdory externistické práci se však studiu Blind Squirrel Games podařilo zachovat duch série BioShock. A právě pro modernizaci s úctou k předloze ji lidé vyzdvihují.

Autor:


Témata: grafika, práce, Umělec


Nejčtenější

Neberte videohry moc vážně.
Mladí muži pracují stále méně. Podle vědců za to mohou lepší videohry

Podle amerických výzkumníků klesá průměrná doba strávená v práci u mladých mužů daleko významněji než u těch starších. Většinu tohoto času navíc pak tito lidé...  celý článek

Albion
RETRO: V Albionu se herní doba nepočítala na hodiny, ale na měsíce

Připomeňte si s námi fantastickou hru na hrdiny, kterou u nás hrál snad každý, kdo měl v půli devadesátých let počítač.  celý článek

Game of Thrones
Využijte velkou slevu na Hru o Trůny a další interaktivní seriály

Interaktivní seriály na motivy Hry o Trůny, Živých Mrtvých nebo Minecraftu jsou nyní v obchodě Humle Bundle k mání za zlomek původní ceny.  celý článek

Splatoon 2
Fantastická týmovka, která se obejde bez krve. Recenze Splatoon 2

V týmové akci Splatoon nejde jen o přesnou mušku, ale i taktiku související s přebarvováním herní plochy. Druhý díl, který vychází exkluzivně na Switch, je...  celý článek

The Wolf Among Us (PS3)
Telltale připravují pokračování Wolf Among Us, Walking Dead a Batmana

Během letošního ročníku Comics Conu v San Diegu oznámila firma Telltale pokračování rovnou tří oblíbených titulů najednou. Radovat se mohou fanoušci Wolf Among...  celý článek

Další z rubriky

Logo UbiSoftu
Osmdesát procent tržeb Ubisoftu za první čtvrtletí je z digitálu

Ubisoft zveřejnil první čtvrtletní zprávu fiskálního roku 2017-2018, tedy finanční výsledky za tři měsíce, končící 30. června. A nevede se mu špatně.   celý článek

PC Building Simulator
V PC Building Simulator si postavíte virtuální herní počítač

V chystané hře si můžete poskládat počítač až do posledního šroubku. A pak na něj koukat.  celý článek

CIty of Brass
Herní adaptace Pohádek tisíce a jedné noci nebude pro děti

Lidé, kteří se podíleli na výrobě kultovního Bioshocku, chystají zajímavě vypadající akci z prostředí Pohádek tisíce a jedné noci. Místo příběhu se však...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.