Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tvůrci se prvku vehementně bránili. Nakonec pomohl k silné atmosféře

aktualizováno 
Titul Alien: Isolation byl pro mnohé hráče značně děsivým zážitkem. Téměř všechny jeho principy fungovaly v symbióze, která umocňovala atmosféru. Výjimkou nebyla ani funkce pro ukládání pozic, její pojetí však původně mělo být zcela obyčejné.

Obrázek z videa, ve kterém tester zkouší Alien: Isolation. | foto: Youtube, IGN

Právě nezvyklý systém však tísnivosti hry zásadním způsobem přidal. Tvůrci a zejména hlavní návrhář Gary Napper se přitom nápadu nějakou dobu bránili. Považovali ho za zbytečnou práci, kterou mohou nahradit zavedeným a léty osvědčeným principem. Tedy automatickým ukládáním při dosažení checkpointu.

Nakonec využili systém, ve kterém je třeba v herním světě objevit terminál a do toho vložit speciální kartu. Přístroj se musí aktivovat, takže celý proces chvilku trvá a Vetřelec vás během něj může zabít.

Napper však dlouho věřil, že standardní řešení postačí. Fungovalo u Dead Space i BioShocku, tak proč by měl být Alien: Isolation odlišný? Vývojář Simon Adams mu přitom finální systém během vývoje opakovaně nabízel. A Napper návrh pokaždé smetl ze stolu.

Alien Isolation
Alien Isolation
Alien Isolation
Alien: Isolation

Alien Isolation

Vývoj samotné funkce a zapracování terminálů do herního světa považoval za zbytečnou práci navíc. Problém však spočíval ve způsobu, jakým Vetřelec ve hře funguje. Využívá totiž komplexní umělou inteligenci, na základě které vyhledává náznaky hráčovy přítomnosti. Přizpůsobuje se jeho pohybu, volbám i zbraním.

Tradiční ukládání pozic přes menu, ale i automatické ukládání při doputování na předem definované místo proto tvůrce stavilo před zásadní otázku. Co se stane, když hráč ukládá těsně před tím, než na něj stvůra zaútočí?

Řešení byla dvě. Jedním je, že na to hra nijak nezareaguje a hráči se dokola bude načítat pozice, ve které ihned okamžitě umře. Druhou pak, že titul Vetřelce přemístí. A cílené úprky k ukládacím pozicím tak budou funkční taktikou, jak předejít smrti.

Adams proto ukládání přímo v herním světě nabídl jako řešení otázky, co s Vetřelcem během ukládání. Šéf vývoje proto přistoupil na vytvoření prototypu a hned z prvního testu bylo zřejmé, že tento systém atmosféru hry zásadním způsobem zhutňuje.

„Přestali jsme po okolí chodit bez obav. Do té doby jsme věděli, že kvůli smrti o příliš postupu nepřijdeme. Najednou jsme byli vyděšení. Když k pozici nedojdeme a nepodaří se nám hru uložit, přijdeme o hodně. Systém i v jedné jediné misi vytvářel napětí,“ popisoval Napper při zpětném pohledu na vývoj.

Prvek tak před uložením napomáhal k intenzivnější atmosféře. A hráče naopak zbavoval napětí ve chvíli, kdy se jim hru podařilo uložit.

Autor:




Nejčtenější

Star Wars Battlefront II
Podívejte se na nové trailery Battlefront 2 a Assassin’s Creed: Origins

U příležitosti právě započatého Gamescomu dostaly dvě z nejočekávanějších her současnosti nové trailery. A oba vypadají fantasticky.   celý článek

Batrman: The Enemy Within
Recenze nového Batmana od Telltale nebude. Je to totiž pořád to samé

Ano, nový interaktivní seriál od Telltale se opět podařil. Pokud vás bavila první sezona, běžte si koupit i druhou. Pokud vás první sezona nebavila, druhou si...  celý článek

Age of Empires 4
Skvělá zpráva, Microsoft oznámil Age of Empires 4

Přání fanoušků byla vyslyšena. Microsoft oživuje legendární značku historických strategií, jejíž poslední díl vyšel již před dlouhými 12 lety.  celý článek

Biomutant
Nově oznámený Biomutant vypadá jako Kung Fu Panda pro dospělé

Konečně zase nově oznámená hra, která nemá v názvu číslovku. Biomutant láká na otevřený svět a možnost přizpůsobit si vlastního hrdinu k obrazu svému.  celý článek

Mass Effect: Andromeda
Je to oficiální. Žádný další příběhový přídavek pro Andromedu nebude

To, o čem se dosud jen neoficiálně šeptalo, je nyní potvrzené. Mass Effect: Andromeda opravdu nedostane žádný další přídavek do hry jednoho hráče.   celý článek

Další z rubriky

Arma 3 Laws of War
Přídavek do Army 3 umožní hrát za humanitárního pracovníka

Ve hrách zcela neobvyklý pohled na válečné peklo nabídne přídavek Laws of War pro Armu 3. Vyzkoušíte si v něm roli nestranného humanitárního pracovníka.   celý článek

League of Legends
Slavný fotbalista vyhrál soud s autory League of Legends

Slavný nizozemský fotbalista Edgar Davids uspěl s žalobou proti provozovatelům hry League of Legends. Jedna z postav se totiž notně inspirovala jeho vzhledem.   celý článek

Ukázka ze hry Fapic
Kvantita na úkor kvality, Steam praská pod náporem špatných her

Ani nově zavedený vstupní poplatek nedokáže zabránit vydávání stále většího množství špatných her. Jen za první týden tohoto měsíce jich vyšlo přes 200.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.