Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kopal si hrob, z obtížného životního období však vytěžil maximum

aktualizováno 
Zdá se, že Adam Orth dokázal nepříjemnou životní situaci využít k osobnímu rozvoji. Jako zástupce Microsoftu na internetu nevhodně volil slova ohledně požadavku, aby konzole Xbox One byla neustále on-line. Následovalo osobní zemětřesení, kvůli kterému Microsoft opustil a situace ho uvedla do depresí.

Orth však své pocity a obtížné období dokázal přetavit do herního zážitku, který by podle úvodních reakcí mohl být jedním z prvních hitů virtuální reality.

Vývojář ze svého on-line života učinil peklo v dubnu 2013. Microsoft tehdy intenzivně propagoval konzoli Xbox One, která ještě nebyla na trhu a podle původních plánů měla vyžadovat neustálé připojení k internetu.

To vyvolalo vlnu negativních reakcí a Orth se pouštěl do plamenné obhajoby této podmínky.

Jako příklady uváděl mobilní telefony, které si lidé kupují i v oblastech s bídným pokrytím. Či přístroje pro luxování, jež si pravděpodobně pořídíte i navzdory faktu, že elektřina čas od času může vypadnout.

Adr1ft
Adr1ft
Adr1ft

Svět vesmírné hry Adr1f je malebný.

Jeden z jeho přátel však na Twitteru připomněl problémy, se kterými se po vydání potýkaly hry Diablo 3 a SimCity 5. Obě vyžadovaly neustálé připojení k internetu a v prvních týdnech byl problém si je zahrát.

„Nezlob se, ale to drama okolo ‚neustále připojené‘ konzole nechápu. Každé zařízení je dnes ‚neustále připojené‘. V takovém světě žijeme. #vyrovnejsestím,“ zněla Orthova reakce.

Kamarád ho pak upozornil, že Orth žije ve velikých městech se stabilním připojením a připomněl mu, že existují místa s horším pokrytím. Jako příklady uvedl malá americká města Janesville a Blacksburg a vybídl ho, ať zkusí žít tam.

Orth na to reagoval slovy: „Proč bych tam proboha měl chtít bydlet?“ A právě tato reakce se mu stala osudnou. Vyvolala totiž smršť jedovatých odpovědí, článků v médiích i telefonát od jeho zaměstnavatele z Microsoftu.

Adr1ft

Orth tak o několik dní později podal výpověď, izoloval se od internetu a propadl temným stavům mysli.

Situaci nijak neulehčovala poskvrněná pověst, kvůli které byl jen těžko zaměstnatelný. Rozhodl se tedy realizovat svůj dlouholetý sen, kterým byl vývoj videoher.

A pocit izolace se stal zdrojem inspirace pro titul, v němž se stanete opuštěným astronautem přežívajícím v nehostinném stavu vesmírné beztíže. Podobný koncept měl Orth v hlavě již delší dobu, teprve zážitky způsobené jeho nevybíravými větami však nápadu pomohly dozrát.

Potenciál hry byl okamžitě zřejmý i kamarádovi Omarovi Azizovi, který pracoval jako programátor na sérii Call of Duty. Azizovi prý stačilo třicet vteřin, aby se rozhodl dát stávajícímu zaměstnavateli výpověď a založit s Orthem vývojářské studio.

Adr1ft
Adr1ft

Vývoj hry posloužil jako terapie

Začala tak vznikat hra Adr1ft, v níž jako kosmonaut prozkoumáváte vrak vesmírné lodi. Nevzpomínáte si však na události, které zničení plavidla předcházely.

„Adrift vystihuje, jak jsem se v době navrhování hry cítil,“ řekl Orth pro britský server Eurogamer. Dějová osa se proto pohybuje od akce, přes její následky až po snahu o vykoupení.

„Hned na začátku jsem se rozhodl, že budu vytvářet hru, která pro mě bude osobní. Nechtěl jsem si s příběhem brát jakékoliv servítky,“ tvrdí Orth.

Titul proto vystihuje úzkost a zmatenost, kterou vývojář pociťoval týdny po svém prohlášení na Twitteru. A tvorba titulu prý posloužila i jako terapie, pomohla mu se s obtížnou situací lépe vyrovnat.

ADR1FT

Adr1ft sice bude možné hrát i bez přilby pro virtuální realitu, září však především s helmou Oculus Rift. Pohlcení hrou je s ní intenzivnější a ovládání s klávesnicí i myší působí s ohledem na pohyb ve stavu beztíže vcelku přirozeně.

První reakce médií na hratelné novinářské ukázky jsou proto pompézní. Redaktor serveru The Verge například napsal: „Je to jeden z nejvíc fascinujících a uskromňujících zážitků, jaké jsem ve virtuální realitě prožil.“

Adr1ft tedy vznikl jako reakce na náročné životní období. Může však být možnou odpovědí na Orthovy strasti a titulem, který si ve virtuální realitě budou chtít zahrát masy.

Autor:




Nejčtenější

Call of Duty: WW2 - Zombie Mode
Notně krvavý trailer představuje Zombie Mode pro Call of Duty: WW2

Kombinace druhé světové války a zombies snad ani nemůže dopadnout špatně, přesto je první trailer na oblíbený Zombie Mode pro letošní Call of Duty ještě lepší,...  celý článek

Destiny 2
Sci-fi Destiny 2: Velkolepý návrat, nebo pouhý datadisk? První dojmy

V právě probíhající betě k chystané sci-fi střílečce Destiny 2 si hráči mohou vyzkoušet příběhovou kampaň, kooperativní misi, nebo bojování v arénách. Hra...  celý článek

Obal prvního Dooma je nezapomenutelný
Vývojář prozradil, jak vznikal jeden z nejslavnějších herních obalů

Slavný vývojář John Romero se na svém blogu pochlubil tím, že právě on se stal předlohou slavného „Doomguye“, který zdobil obal prvního dílu kultovního Doomu.  celý článek

Bojovnice Cammy ze Street Fightera 5
Až příliš sexy kostým. Soutěžící musel změnit své bojovnici oblečení

Postava Cammy ze série Street Fighter je na televizní vysílání zřejmě až příliš sexy. Na turnaji vysílaném stanicí ESPN proto musel jeden ze soutěžících změnit...  celý článek

Antihrdinové
Hrdina, nebo padouch? Vybíráme nejlepší herní antihrdiny

Během herní historie jsme měli možnost zahrát si za spoustu hlavních postav, které z nekonečné řady klasických klaďasů nějakým způsobem vybočovaly. Podívejme...  celý článek

Další z rubriky

Pokemon Yellow
Fanouškovská kombinace Pokémonů a Minecraftu musí skončit

Fanouškovský mod Pixelmon, který kombinoval dva kulturní fenomény dneška - Pokémony a Minecraft - musel na přání majitelů po čtyřech letech práce skončit.   celý článek

The Wolf Among Us (PS3)
Telltale připravují pokračování Wolf Among Us, Walking Dead a Batmana

Během letošního ročníku Comics Conu v San Diegu oznámila firma Telltale pokračování rovnou tří oblíbených titulů najednou. Radovat se mohou fanoušci Wolf Among...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Hackeři znechutili nezávislé vývojáře, svoji hru raději opustili

Více než čtyři roky fungovala unikátní nezávislá hra Moirai, než ji autoři letos kvůli hackerským útokům uzavřeli. Titul přitom vytvářeli amatérští nadšenci a...  celý článek

Vyfoťte, vystavte, prodejte
Vyfoťte, vystavte, prodejte

Prodávejte jednoduše přes mobilní aplikaci Bazar eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.