Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kopal si hrob, z obtížného životního období však vytěžil maximum

aktualizováno 
Zdá se, že Adam Orth dokázal nepříjemnou životní situaci využít k osobnímu rozvoji. Jako zástupce Microsoftu na internetu nevhodně volil slova ohledně požadavku, aby konzole Xbox One byla neustále on-line. Následovalo osobní zemětřesení, kvůli kterému Microsoft opustil a situace ho uvedla do depresí.

Orth však své pocity a obtížné období dokázal přetavit do herního zážitku, který by podle úvodních reakcí mohl být jedním z prvních hitů virtuální reality.

Vývojář ze svého on-line života učinil peklo v dubnu 2013. Microsoft tehdy intenzivně propagoval konzoli Xbox One, která ještě nebyla na trhu a podle původních plánů měla vyžadovat neustálé připojení k internetu.

To vyvolalo vlnu negativních reakcí a Orth se pouštěl do plamenné obhajoby této podmínky.

Jako příklady uváděl mobilní telefony, které si lidé kupují i v oblastech s bídným pokrytím. Či přístroje pro luxování, jež si pravděpodobně pořídíte i navzdory faktu, že elektřina čas od času může vypadnout.

Adr1ft
Adr1ft
Adr1ft

Svět vesmírné hry Adr1f je malebný.

Jeden z jeho přátel však na Twitteru připomněl problémy, se kterými se po vydání potýkaly hry Diablo 3 a SimCity 5. Obě vyžadovaly neustálé připojení k internetu a v prvních týdnech byl problém si je zahrát.

„Nezlob se, ale to drama okolo ‚neustále připojené‘ konzole nechápu. Každé zařízení je dnes ‚neustále připojené‘. V takovém světě žijeme. #vyrovnejsestím,“ zněla Orthova reakce.

Kamarád ho pak upozornil, že Orth žije ve velikých městech se stabilním připojením a připomněl mu, že existují místa s horším pokrytím. Jako příklady uvedl malá americká města Janesville a Blacksburg a vybídl ho, ať zkusí žít tam.

Orth na to reagoval slovy: „Proč bych tam proboha měl chtít bydlet?“ A právě tato reakce se mu stala osudnou. Vyvolala totiž smršť jedovatých odpovědí, článků v médiích i telefonát od jeho zaměstnavatele z Microsoftu.

Adr1ft

Orth tak o několik dní později podal výpověď, izoloval se od internetu a propadl temným stavům mysli.

Situaci nijak neulehčovala poskvrněná pověst, kvůli které byl jen těžko zaměstnatelný. Rozhodl se tedy realizovat svůj dlouholetý sen, kterým byl vývoj videoher.

A pocit izolace se stal zdrojem inspirace pro titul, v němž se stanete opuštěným astronautem přežívajícím v nehostinném stavu vesmírné beztíže. Podobný koncept měl Orth v hlavě již delší dobu, teprve zážitky způsobené jeho nevybíravými větami však nápadu pomohly dozrát.

Potenciál hry byl okamžitě zřejmý i kamarádovi Omarovi Azizovi, který pracoval jako programátor na sérii Call of Duty. Azizovi prý stačilo třicet vteřin, aby se rozhodl dát stávajícímu zaměstnavateli výpověď a založit s Orthem vývojářské studio.

Adr1ft
Adr1ft

Vývoj hry posloužil jako terapie

Začala tak vznikat hra Adr1ft, v níž jako kosmonaut prozkoumáváte vrak vesmírné lodi. Nevzpomínáte si však na události, které zničení plavidla předcházely.

„Adrift vystihuje, jak jsem se v době navrhování hry cítil,“ řekl Orth pro britský server Eurogamer. Dějová osa se proto pohybuje od akce, přes její následky až po snahu o vykoupení.

„Hned na začátku jsem se rozhodl, že budu vytvářet hru, která pro mě bude osobní. Nechtěl jsem si s příběhem brát jakékoliv servítky,“ tvrdí Orth.

Titul proto vystihuje úzkost a zmatenost, kterou vývojář pociťoval týdny po svém prohlášení na Twitteru. A tvorba titulu prý posloužila i jako terapie, pomohla mu se s obtížnou situací lépe vyrovnat.

ADR1FT

Adr1ft sice bude možné hrát i bez přilby pro virtuální realitu, září však především s helmou Oculus Rift. Pohlcení hrou je s ní intenzivnější a ovládání s klávesnicí i myší působí s ohledem na pohyb ve stavu beztíže vcelku přirozeně.

První reakce médií na hratelné novinářské ukázky jsou proto pompézní. Redaktor serveru The Verge například napsal: „Je to jeden z nejvíc fascinujících a uskromňujících zážitků, jaké jsem ve virtuální realitě prožil.“

Adr1ft tedy vznikl jako reakce na náročné životní období. Může však být možnou odpovědí na Orthovy strasti a titulem, který si ve virtuální realitě budou chtít zahrát masy.

Autor:






Hlavní zprávy

Nejsem perfektní máma!
Nejsem perfektní máma!

Své dítě miluji, ale dávám mu opravdu to nejlepší?

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.