Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kopal si hrob, z obtížného životního období však vytěžil maximum

aktualizováno 
Zdá se, že Adam Orth dokázal nepříjemnou životní situaci využít k osobnímu rozvoji. Jako zástupce Microsoftu na internetu nevhodně volil slova ohledně požadavku, aby konzole Xbox One byla neustále on-line. Následovalo osobní zemětřesení, kvůli kterému Microsoft opustil a situace ho uvedla do depresí.

Orth však své pocity a obtížné období dokázal přetavit do herního zážitku, který by podle úvodních reakcí mohl být jedním z prvních hitů virtuální reality.

Vývojář ze svého on-line života učinil peklo v dubnu 2013. Microsoft tehdy intenzivně propagoval konzoli Xbox One, která ještě nebyla na trhu a podle původních plánů měla vyžadovat neustálé připojení k internetu.

To vyvolalo vlnu negativních reakcí a Orth se pouštěl do plamenné obhajoby této podmínky.

Jako příklady uváděl mobilní telefony, které si lidé kupují i v oblastech s bídným pokrytím. Či přístroje pro luxování, jež si pravděpodobně pořídíte i navzdory faktu, že elektřina čas od času může vypadnout.

Adr1ft
Adr1ft
Adr1ft

Svět vesmírné hry Adr1f je malebný.

Jeden z jeho přátel však na Twitteru připomněl problémy, se kterými se po vydání potýkaly hry Diablo 3 a SimCity 5. Obě vyžadovaly neustálé připojení k internetu a v prvních týdnech byl problém si je zahrát.

„Nezlob se, ale to drama okolo ‚neustále připojené‘ konzole nechápu. Každé zařízení je dnes ‚neustále připojené‘. V takovém světě žijeme. #vyrovnejsestím,“ zněla Orthova reakce.

Kamarád ho pak upozornil, že Orth žije ve velikých městech se stabilním připojením a připomněl mu, že existují místa s horším pokrytím. Jako příklady uvedl malá americká města Janesville a Blacksburg a vybídl ho, ať zkusí žít tam.

Orth na to reagoval slovy: „Proč bych tam proboha měl chtít bydlet?“ A právě tato reakce se mu stala osudnou. Vyvolala totiž smršť jedovatých odpovědí, článků v médiích i telefonát od jeho zaměstnavatele z Microsoftu.

Adr1ft

Orth tak o několik dní později podal výpověď, izoloval se od internetu a propadl temným stavům mysli.

Situaci nijak neulehčovala poskvrněná pověst, kvůli které byl jen těžko zaměstnatelný. Rozhodl se tedy realizovat svůj dlouholetý sen, kterým byl vývoj videoher.

A pocit izolace se stal zdrojem inspirace pro titul, v němž se stanete opuštěným astronautem přežívajícím v nehostinném stavu vesmírné beztíže. Podobný koncept měl Orth v hlavě již delší dobu, teprve zážitky způsobené jeho nevybíravými větami však nápadu pomohly dozrát.

Potenciál hry byl okamžitě zřejmý i kamarádovi Omarovi Azizovi, který pracoval jako programátor na sérii Call of Duty. Azizovi prý stačilo třicet vteřin, aby se rozhodl dát stávajícímu zaměstnavateli výpověď a založit s Orthem vývojářské studio.

Adr1ft
Adr1ft

Vývoj hry posloužil jako terapie

Začala tak vznikat hra Adr1ft, v níž jako kosmonaut prozkoumáváte vrak vesmírné lodi. Nevzpomínáte si však na události, které zničení plavidla předcházely.

„Adrift vystihuje, jak jsem se v době navrhování hry cítil,“ řekl Orth pro britský server Eurogamer. Dějová osa se proto pohybuje od akce, přes její následky až po snahu o vykoupení.

„Hned na začátku jsem se rozhodl, že budu vytvářet hru, která pro mě bude osobní. Nechtěl jsem si s příběhem brát jakékoliv servítky,“ tvrdí Orth.

Titul proto vystihuje úzkost a zmatenost, kterou vývojář pociťoval týdny po svém prohlášení na Twitteru. A tvorba titulu prý posloužila i jako terapie, pomohla mu se s obtížnou situací lépe vyrovnat.

ADR1FT

Adr1ft sice bude možné hrát i bez přilby pro virtuální realitu, září však především s helmou Oculus Rift. Pohlcení hrou je s ní intenzivnější a ovládání s klávesnicí i myší působí s ohledem na pohyb ve stavu beztíže vcelku přirozeně.

První reakce médií na hratelné novinářské ukázky jsou proto pompézní. Redaktor serveru The Verge například napsal: „Je to jeden z nejvíc fascinujících a uskromňujících zážitků, jaké jsem ve virtuální realitě prožil.“

Adr1ft tedy vznikl jako reakce na náročné životní období. Může však být možnou odpovědí na Orthovy strasti a titulem, který si ve virtuální realitě budou chtít zahrát masy.

Autor:




Nejčtenější

Jak už je u her od Bethesdy zvykem, neobdrželi jsme s předstihem novinářskou...
Vývojáři otočili, demoverze Prey je nakonec i na Steamu

Tvrdili, že kvůli možnosti vracení her na Steamu PC hráči demoverze nepotřebují. Teď už ji jejich hra má také.   celý článek

Hearthstone: Knights of the Frozen Throne
Jak se s Death Knighty změnil Hearthstone? První dojmy

Nová expanze Knights of the Frozen Throne pro karetní Hearthstone je venku pár dní, a tak se pojďme podívat, jak se hrou zahýbaly nové karty.   celý článek

Wolfenstein II: The New Colossus
Wolfenstein 2: střílet nácky je lepší se zbraní v každé ruce

Koncem října se vrátí bijec nacistů B.J. Blazkowicz, aby dokončil rozdělanou práci z New Order, na nějž hra navazuje. Pár věcí se změní.  celý článek

League of Legends
Slavný fotbalista vyhrál soud s autory League of Legends

Slavný nizozemský fotbalista Edgar Davids uspěl s žalobou proti provozovatelům hry League of Legends. Jedna z postav se totiž notně inspirovala jeho vzhledem.   celý článek

Další z rubriky

Počítačové hry na Olympijských hrách
Pořadatelé pařížské olympiády přemýšlí nad zařazením počítačových her

Pořadatelé letních olympijských her, které se uskuteční ve Francii v roce 2024 , zvažují zařazení počítačových her mezi sportovní disciplíny.  celý článek

GTA 5
Prestižní škola využívá Grand Theft Auto 5 jako učební pomůcku

Kanadská prestižní střední škola Royal St. George’s College využívá Grand Theft Auto 5 jako učební prostředek, na kterém studentům ukazuje zakořeněné...  celý článek

Ovládání Oculus Touch
Nejočekávanější hry pro virtuální realitu

Poslední dobou se nám na přilbách pro virtuální realitu začíná usazovat prach, ale pohled do budoucnosti vypadá vcelku optimisticky. Podívejte se s námi na ty...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.