Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vývojáři z velikých studií přibližují, jak pronikli do herního průmyslu

aktualizováno 
Svět profesionální tvorby počítačových her je plný talentovaných lidí. Proniknout do odvětví, a proměnit amatérský vývoj na zdroj obživy proto nemusí být vždy triviální. Někteří z tvůrců se zkušenostmi s prací ve velikých studiích však svou cestu k placeným pozicím popsali.

Ilustrační obrázek z titulu Homefront: The Revolution, který vznikl v Dambuster Studios | foto: BW

Stephen Rhodes, návrhář příběhů v Deep Silver Dambuster
Původně studoval vojenskou historii na Salford University. Po dvou letech však v rámci školy změnil specializaci a zaměřil se na návrh videoher. „Mým rodičům, kteří tehdy žili na Novém Zélandě jsem to neřekl. Obával jsem se, co si budou myslet,“ řekl Rhodes pro server Kotaku.

Rhodes studium dokončil pro třech letech, a to s vyznamenáním. Následovala testerská práce ve studiu Traveller’s Tales. Po třech měsících mu však firma nabídla pozici návrháře úrovní. Další tři a půl roku tak pracoval na videoherní séri LEGO. Práce ho však nenaplňovala, přestěhoval se proto do Polska a začal pomáhat s vývojem Zaklínače 3.

Katie Chironisová, herní návrhářka v Oculus Studios
Chironisová po práci v herním průmyslu toužila již během vysokoškolských studií. Její rodiče však plán neschvalovali, nevnímali ho totiž jako perspektivní kariéru.

Katie se přesto přidala do školního vývojářského kroužku, ve kterém vytvářeli drobné hříčky. Učila se během toho programovat a po večerech s partou vrstevníků experimentovala například s technologií Unity.

Z práce vzešla řada menších projektů, například textové adventury, meditační hra či titul, ve kterém vás honí kuřata. Chironisová zkušenosti nabírala v době, kdy se teprve pokládaly základy nezávislé scény.

Nebylo proto zřejmé, jestli její zájem o alternativní hry může vést k plnohodnotné kariéře. Nakonec však vývojářku přijali na praxi do Electronic Arts, po které následovala práce v Microsoft Games.

Min Fu, ilustrátor v Toys for Bob
Fu své úvodní krůčky v herním průmyslu popisuje jako přízeň štěstí. Hned první pracovní pozicí totiž byla praxe ve společnosti Telltale Games, kam ho přijali na základě portfolia.

V tom bylo možné objevit řadu tradičních kreseb a olejových maleb, které se stylově hodily k připravované adventuře na motivy Hry o trůny. A právě na té Telltale Games právě pracovalo.

Fu se během praxe osvědčil, a firma mu nabídla juniorskou pozici na plný úvazek.

Autor:




Nejčtenější

New 2DS XL
Jde to i bez 3D a za dobrou cenu. Test New 2DS XL

Po propadáku 2DS přichází další verze, tentokrát povedená. Kapesní konzole New 2DS XL sice postrádá stereoskopické 3D, je však levnější a lehčí, což u...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Hackeři znechutili nezávislé vývojáře, svoji hru raději opustili

Více než čtyři roky fungovala unikátní nezávislá hra Moirai, než ji autoři letos kvůli hackerským útokům uzavřeli. Titul přitom vytvářeli amatérští nadšenci a...  celý článek

Logo UbiSoftu
Osmdesát procent tržeb Ubisoftu za první čtvrtletí je z digitálu

Ubisoft zveřejnil první čtvrtletní zprávu fiskálního roku 2017-2018, tedy finanční výsledky za tři měsíce, končící 30. června. A nevede se mu špatně.   celý článek

Bojovnice Cammy ze Street Fightera 5
Až příliš sexy kostým. Soutěžící musel změnit své bojovnici oblečení

Postava Cammy ze série Street Fighter je na televizní vysílání zřejmě až příliš sexy. Na turnaji vysílaném stanicí ESPN proto musel jeden ze soutěžících změnit...  celý článek

The Wolf Among Us (PS3)
Telltale připravují pokračování Wolf Among Us, Walking Dead a Batmana

Během letošního ročníku Comics Conu v San Diegu oznámila firma Telltale pokračování rovnou tří oblíbených titulů najednou. Radovat se mohou fanoušci Wolf Among...  celý článek

Další z rubriky

Ve Stínu Havrana
Legendární česká adventura Ve Stínu Havrana je nyní na Steamu

Po 18 letech od vydání se slavná česká adventura namluvená Jiřím Lábusem objevila v nabídce největšího obchodu s digitálními hrami. Za pouhou stokorunu můžete...  celý článek

StarCraft: Remastered
Útočí na nás! Remaster Starcraftu se připomíná skvělým trailerem

Další perfektní video od Blizzardu oznamuje datum vydání očekávaného remasteru kultovní klasiky. Dočkáme se již v půli srpna.   celý článek

CIty of Brass
Herní adaptace Pohádek tisíce a jedné noci nebude pro děti

Lidé, kteří se podíleli na výrobě kultovního Bioshocku, chystají zajímavě vypadající akci z prostředí Pohádek tisíce a jedné noci. Místo příběhu se však...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.