Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vývojáři z velikých studií přibližují, jak pronikli do herního průmyslu

aktualizováno 
Svět profesionální tvorby počítačových her je plný talentovaných lidí. Proniknout do odvětví, a proměnit amatérský vývoj na zdroj obživy proto nemusí být vždy triviální. Někteří z tvůrců se zkušenostmi s prací ve velikých studiích však svou cestu k placeným pozicím popsali.

Ilustrační obrázek z titulu Homefront: The Revolution, který vznikl v Dambuster Studios | foto: BW

Stephen Rhodes, návrhář příběhů v Deep Silver Dambuster
Původně studoval vojenskou historii na Salford University. Po dvou letech však v rámci školy změnil specializaci a zaměřil se na návrh videoher. „Mým rodičům, kteří tehdy žili na Novém Zélandě jsem to neřekl. Obával jsem se, co si budou myslet,“ řekl Rhodes pro server Kotaku.

Rhodes studium dokončil pro třech letech, a to s vyznamenáním. Následovala testerská práce ve studiu Traveller’s Tales. Po třech měsících mu však firma nabídla pozici návrháře úrovní. Další tři a půl roku tak pracoval na videoherní séri LEGO. Práce ho však nenaplňovala, přestěhoval se proto do Polska a začal pomáhat s vývojem Zaklínače 3.

Katie Chironisová, herní návrhářka v Oculus Studios
Chironisová po práci v herním průmyslu toužila již během vysokoškolských studií. Její rodiče však plán neschvalovali, nevnímali ho totiž jako perspektivní kariéru.

Katie se přesto přidala do školního vývojářského kroužku, ve kterém vytvářeli drobné hříčky. Učila se během toho programovat a po večerech s partou vrstevníků experimentovala například s technologií Unity.

Z práce vzešla řada menších projektů, například textové adventury, meditační hra či titul, ve kterém vás honí kuřata. Chironisová zkušenosti nabírala v době, kdy se teprve pokládaly základy nezávislé scény.

Nebylo proto zřejmé, jestli její zájem o alternativní hry může vést k plnohodnotné kariéře. Nakonec však vývojářku přijali na praxi do Electronic Arts, po které následovala práce v Microsoft Games.

Min Fu, ilustrátor v Toys for Bob
Fu své úvodní krůčky v herním průmyslu popisuje jako přízeň štěstí. Hned první pracovní pozicí totiž byla praxe ve společnosti Telltale Games, kam ho přijali na základě portfolia.

V tom bylo možné objevit řadu tradičních kreseb a olejových maleb, které se stylově hodily k připravované adventuře na motivy Hry o trůny. A právě na té Telltale Games právě pracovalo.

Fu se během praxe osvědčil, a firma mu nabídla juniorskou pozici na plný úvazek.

Autor:




Nejčtenější

Black Mirror Remake
Česká adventura Posel Smrti se dočká remaku. Budou ho dělat Němci

Jedna z nejlepších českých her vůbec se po 14 letech od vydání dočká kompletního přepracování. Nepracují na něm však původní autoři a od originálu se má lišit...  celý článek

Sudden Strike 4
Zase pořádná strategie z druhé světové? Recenze Sudden Strike 4

Sudden Strike se po dlouhé odmlce znovu vrací na monitory. Jde stále o krvelačnou strategii z druhé světové války, nebo o slabý odvar? Autoři moc...  celý článek

Cosplay Chun-Li, jedna z nejikoničtějších postav série Street Fighter
Fanouškům připadala herní postava příliš ošklivá, autoři jí předělali

Postava bojovnice Chun-Li byla v bojovce Marvel vs. Capcom: Infinity tak ošklivá, že ji museli autoři v nejnovějším patchi znovu vymodelovat obličej.  celý článek

Iron Harvest
Strategie Iron Harvest obohatí 1. světovou válku o bojové roboty

Nový trailer očekávané strategické hry Iron Harvest ukazuje, jak by vypadala bojiště 1. světové války, kdyby mělo lidstvo k dispozici obří bojové roboty.  celý článek

Jak už je u her od Bethesdy zvykem, neobdrželi jsme s předstihem novinářskou...
Vývojáři otočili, demoverze Prey je nakonec i na Steamu

Tvrdili, že kvůli možnosti vracení her na Steamu PC hráči demoverze nepotřebují. Teď už ji jejich hra má také.   celý článek

Další z rubriky

Cosplay Chun-Li, jedna z nejikoničtějších postav série Street Fighter
Fanouškům připadala herní postava příliš ošklivá, autoři jí předělali

Postava bojovnice Chun-Li byla v bojovce Marvel vs. Capcom: Infinity tak ošklivá, že ji museli autoři v nejnovějším patchi znovu vymodelovat obličej.  celý článek

Dota 2
Umělá inteligence porazila profíka v Dotě 2, ten další kolo vzdal

Bot vytvořený neziskovou organizací OpenAI, za níž stojí magnát Elon Musk, porazil na turnaji ve hře Dota 2 jednoho z nejlepších profesionálních hráčů.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.