Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vývojáři z velikých studií přibližují, jak pronikli do herního průmyslu

aktualizováno 
Svět profesionální tvorby počítačových her je plný talentovaných lidí. Proniknout do odvětví, a proměnit amatérský vývoj na zdroj obživy proto nemusí být vždy triviální. Někteří z tvůrců se zkušenostmi s prací ve velikých studiích však svou cestu k placeným pozicím popsali.

Ilustrační obrázek z titulu Homefront: The Revolution, který vznikl v Dambuster Studios | foto: BW

Stephen Rhodes, návrhář příběhů v Deep Silver Dambuster
Původně studoval vojenskou historii na Salford University. Po dvou letech však v rámci školy změnil specializaci a zaměřil se na návrh videoher. „Mým rodičům, kteří tehdy žili na Novém Zélandě jsem to neřekl. Obával jsem se, co si budou myslet,“ řekl Rhodes pro server Kotaku.

Rhodes studium dokončil pro třech letech, a to s vyznamenáním. Následovala testerská práce ve studiu Traveller’s Tales. Po třech měsících mu však firma nabídla pozici návrháře úrovní. Další tři a půl roku tak pracoval na videoherní séri LEGO. Práce ho však nenaplňovala, přestěhoval se proto do Polska a začal pomáhat s vývojem Zaklínače 3.

Katie Chironisová, herní návrhářka v Oculus Studios
Chironisová po práci v herním průmyslu toužila již během vysokoškolských studií. Její rodiče však plán neschvalovali, nevnímali ho totiž jako perspektivní kariéru.

Katie se přesto přidala do školního vývojářského kroužku, ve kterém vytvářeli drobné hříčky. Učila se během toho programovat a po večerech s partou vrstevníků experimentovala například s technologií Unity.

Z práce vzešla řada menších projektů, například textové adventury, meditační hra či titul, ve kterém vás honí kuřata. Chironisová zkušenosti nabírala v době, kdy se teprve pokládaly základy nezávislé scény.

Nebylo proto zřejmé, jestli její zájem o alternativní hry může vést k plnohodnotné kariéře. Nakonec však vývojářku přijali na praxi do Electronic Arts, po které následovala práce v Microsoft Games.

Min Fu, ilustrátor v Toys for Bob
Fu své úvodní krůčky v herním průmyslu popisuje jako přízeň štěstí. Hned první pracovní pozicí totiž byla praxe ve společnosti Telltale Games, kam ho přijali na základě portfolia.

V tom bylo možné objevit řadu tradičních kreseb a olejových maleb, které se stylově hodily k připravované adventuře na motivy Hry o trůny. A právě na té Telltale Games právě pracovalo.

Fu se během praxe osvědčil, a firma mu nabídla juniorskou pozici na plný úvazek.

Autor:




Nejčtenější

Assassin's Creed: Rebellion
Chystaný mobilní Assassin's Creed: Rebellion děsí infantilní grafikou

Chystaná mobilní hra na motivy populární série kopíruje úspěšný Fallout Shelter. Model free 2 play a dětská grafika však běžné příznivce série příliš...  celý článek

Ever Oasis
RECENZE: Akční hra na hrdiny Ever Oasis přidává management oázy

Nintendo sice masivně propaguje nového koně ve stáji, konzoli Switch, ale i na handheld 3DS pořád vycházejí perfektní hry. Ever Oasis je pohodová hra na hrdiny...  celý článek

Pathfinder: Kingmaker
Nová hra od tvůrce Falloutu a Planescape Torment prošla Kickstarterem

Chris Avellone pomohl protáhnout Kickstarterem další RPG ze staré školy. Pathfinder připomíná klasiky jako Baldur’s Gate nebo Fallout a dočkáme se ho až v...  celý článek

Sniper: Ghost Warrior 3
Snažit se o otevřený svět byla chyba, kají se tvůrci zabugované hry

Sniper: Ghost Warrior 3 byla ambiciózní hra, která se však nevydařila úplně podle tvůrčího záměru. Autoři přiznávají, že pustit se do vývoje otevřeného světa...  celý článek

Days Gone
V krvavém Days Gone budete zabíjet zombie po stovkách

Chystaná akční hra vás zavede do světa, kde se zbytky lidstva snaží přežít ať to stojí, co to stojí. Stovky zombies najednou a až nechutně realistické násilí...  celý článek

Další z rubriky

Black Mesa
Předělávka legendárního Half-Life bude hotová do konce roku

Black Mesa, restaurovaná verze geniálního Half-Life, se sice o půl roku odkládá, první screenshoty z mimozemské části hry však vypadají skvěle.   celý článek

Elijah Wood chystá hru Transference pro virtuální realitu
V chystané hře Elijaha Wooda není virtuální realita bezpečná

Firma SpectreVision herce Elijaha Wooda chystá unikátní hororovou hru pro virtuální realitu Transference. Má být tak děsivá, až ji ani nebudete chtít hrát.   celý článek

Days Gone
V krvavém Days Gone budete zabíjet zombie po stovkách

Chystaná akční hra vás zavede do světa, kde se zbytky lidstva snaží přežít ať to stojí, co to stojí. Stovky zombies najednou a až nechutně realistické násilí...  celý článek

Šaty a sukně do 350,-
Šaty a sukně do 350,-

Udělejte si radost bez výčitek.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.