Ilustrační obrázek z titulu Homefront: The Revolution, který vznikl v Dambuster Studios

Ilustrační obrázek z titulu Homefront: The Revolution, který vznikl v Dambuster Studios | foto: BW

Vývojáři z velikých studií přibližují, jak pronikli do herního průmyslu

  • 0
Svět profesionální tvorby počítačových her je plný talentovaných lidí. Proniknout do odvětví, a proměnit amatérský vývoj na zdroj obživy proto nemusí být vždy triviální. Někteří z tvůrců se zkušenostmi s prací ve velikých studiích však svou cestu k placeným pozicím popsali.

Stephen Rhodes, návrhář příběhů v Deep Silver Dambuster
Původně studoval vojenskou historii na Salford University. Po dvou letech však v rámci školy změnil specializaci a zaměřil se na návrh videoher. „Mým rodičům, kteří tehdy žili na Novém Zélandě jsem to neřekl. Obával jsem se, co si budou myslet,“ řekl Rhodes pro server Kotaku.

Rhodes studium dokončil pro třech letech, a to s vyznamenáním. Následovala testerská práce ve studiu Traveller’s Tales. Po třech měsících mu však firma nabídla pozici návrháře úrovní. Další tři a půl roku tak pracoval na videoherní séri LEGO. Práce ho však nenaplňovala, přestěhoval se proto do Polska a začal pomáhat s vývojem Zaklínače 3.

Katie Chironisová, herní návrhářka v Oculus Studios
Chironisová po práci v herním průmyslu toužila již během vysokoškolských studií. Její rodiče však plán neschvalovali, nevnímali ho totiž jako perspektivní kariéru.

Katie se přesto přidala do školního vývojářského kroužku, ve kterém vytvářeli drobné hříčky. Učila se během toho programovat a po večerech s partou vrstevníků experimentovala například s technologií Unity.

Z práce vzešla řada menších projektů, například textové adventury, meditační hra či titul, ve kterém vás honí kuřata. Chironisová zkušenosti nabírala v době, kdy se teprve pokládaly základy nezávislé scény.

Nebylo proto zřejmé, jestli její zájem o alternativní hry může vést k plnohodnotné kariéře. Nakonec však vývojářku přijali na praxi do Electronic Arts, po které následovala práce v Microsoft Games.

Min Fu, ilustrátor v Toys for Bob
Fu své úvodní krůčky v herním průmyslu popisuje jako přízeň štěstí. Hned první pracovní pozicí totiž byla praxe ve společnosti Telltale Games, kam ho přijali na základě portfolia.

V tom bylo možné objevit řadu tradičních kreseb a olejových maleb, které se stylově hodily k připravované adventuře na motivy Hry o trůny. A právě na té Telltale Games právě pracovalo.

Fu se během praxe osvědčil, a firma mu nabídla juniorskou pozici na plný úvazek.