Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jak vylepšit Zaklínače? Dělíme se o nápady pro druhý datadisk

aktualizováno 
Po vydání datadisku Srdce z kamene pro Zaklínače 3 se pozornost fanoušků obrací k dalšímu dobrodružství bělovlasého zaklínače, které ponese název O krvi a víně. Co bychom ve hře rádi viděli?

Zaklínač a jeho svět | foto: Crew

Nová oblast Toussaint není fanouškům knižní předlohy neznámá. Kromě ní se můžeme těšit na dvacet hodin dlouhou dějovou linku a řadu dalších novinek. Ačkoliv je třetí Zaklínač naprosto úžasná hra, je v ní stále co vylepšovat. Zde je pár tipů, na co by se měli autoři zaměřit.

Strom dovedností s více sloty

Jak jsem zmínil již v recenzi Srdce z kamene, hra potřebuje rozšířit počet slotů, které můžete zaplnit získanými dovednostmi. Stávající stav je evidentně uzpůsoben pro postup směrem k třicáté úrovni. Hraní datadisků nebo New Game Plus je tak ochuzeno o důležitý element. Rozhodování o tom, které z odemčených dovedností využijete, je hotovým trýzněním hráče. Abyste mohli využívat novou schopnost, musíte vyhodit tu, která byla vaší první volbou, tedy s největší pravděpodobností lépe odpovídá vašemu hernímu stylu. To se musí změnit. Obtížnost hry a protivníků je třeba samozřejmě citlivě nastavit tak, aby vám potvory stále dokázaly pořádně zatopit.

Zaklínač 3: Srdce z kamene

Zaklínač 3: Srdce z kamene

Zaklínač 3: Divoký hon

Zaklínač 3: Divoký hon

Bossové jako ultimátní výzva

Hra nepotřebuje výzvy s internetovými tabulkami, v rámci kterých si hráči honí ego nashromážděním určitého počtu bodů. Nepotřebuje ani jakoukoliv formu multiplayeru. Finální výzvu by měla představovat speciální monstra, jejichž poražení by vyžadovalo výraznou šikovnost ze strany hráče či nejsilnější vybavení ve hře. Bossové třídy Weapons z her Final Fantasy nebo legendární lodě z AC IV: Black Flag jsou perfektní ukázkou toho, čím by měli tvůrci hráče potrápit. Tato monstra by vzhledem k mnohem větší náročnosti neměla být součástí klasického příběhu, ale představovat „endgame“ výzvu pro ty, kteří se na ni cítí.

Zaklínač 3: Srdce z kamene

Zaklínač 3: Srdce z kamene

Zaklínač 3: Srdce z kamene

Zaklínač 3: Srdce z kamene

Zaklínač 3: Divoký hon

Zaklínač 3: Divoký hon

Větší role zaklínačských znamení

Zaklínač není mág, ale jeho kouzla rozhodně nejsou nepoužitelná. Geralt může ovlivňovat mysl nepřátel, vyvolávat oheň i tlakovou vlnu, zpomalovat čas nebo sám sebe chránit před poškozením. Znamení by ale šlo využít také jako prostředek pro řešení všemožných hádanek napasovaných na prostředí ve hře. Inspiraci si tvůrci mohou vzít u řešení puzzlů ve hrách s Batmanem. Podobná hratelnost by se hodila například při prozkoumávání jeskyních prostor nebo komnat s tajnými dveřmi.

Zaklínač 3: Srdce z kamene

Zaklínač 3: Srdce z kamene

The Witcher 3: Hearts of Stone

Zaklínač 3: Srdce z kamene

Zaklínač 3: Divoký hon

Zaklínač 3: Divoký hon

Nepřátelé jako v prvním datadisku

Možná nejde tak úplně o novinku, ale zaznít to tu musí. CD Projekt by se měl co nejvíce snažit, aby nepřátelé ve hře byli tak vydaření jako v prvním datadisku. Důraz musí být kladen především na jejich mrštnost a schopnost držet si Geralta s jeho smrtonosnými piruetami co nejdále od těla. Boje s pavouky a kanci jsou přesným příkladem, jak by to mělo vypadat, těžkopádný medvěd představuje přesný opak. To samé platí o bossech, kteří by se měli lišit jak vizuálně, tak stylem boje a specifickými dovednostmi. I zde je třeba vést hráče k tomu, aby pokud možno sám nalezl specifickou taktiku jak nepřítele porazit.

Zaklínač 3: Srdce z kamene

Zaklínač 3: Srdce z kamene

Zaklínač 3: Divoký hon

Zaklínač 3: Divoký hon

Zaklínač a jeho svět

Zaklínač a jeho svět

Drak, dryády, upíři... a striga

Některé typy postav v Zaklínači 3 nápadně chybí, nebo jsou zastoupeny jen minimálně. Snad autory k jejich odsunutí do ústraní vedlo to, že se s nimi hráč setkal v předchozích dílech. To platí třeba v případě draka, který hrál ve dvojce hodně důležitou roli. Vzhledem k tomu, že s draky je to ve světě Zaklínače složitější, nemusí jít o klasický lovecký úkol. Drak může být klidně jedna z hlavních postav příštího datadisku. Na jakoukoliv epizodu s dryádami nebo strigou také ve třetím Zaklínači čekáme zatím marně. S upíry a jim podobnou havětí je to veselejší, ve hře však byli převážně pasováni do role krvežíznivých monster. Příznivci Regise z knižní předlohy přitom vědí, že s upíry může být nemalá zábava.

Zaklínač 3: Srdce z kamene

Zaklínač 3: Srdce z kamene

Zaklínač 3: Divoký hon

Zaklínač 3: Divoký hon

Zaklínač 3: Divoký hon

Zaklínač 3: Divoký hon

Návaznost na konec hry (bez spoilerů)

První datadisk se teoreticky odehrával před vlastním koncem Geraltova dobrodružství, což mnohé z hráčů zklamalo. Ať už váš příběh v rámci hry skončil jakkoliv, prostor pro přímou návaznost se přímo nabízí. Geralt by na začátku datadisku mohl dostat nabídku, kterou prostě nelze odmítnout, zanechal všech povinností i radovánek a odebral se do Toussaintu. Podobné pojetí by umožňovalo, že hráč by mohl dostat jeden nebo dva exkluzivní úkoly v závislosti na tom, k jakému závěru se v předchozím dobrodružství dopracoval.

Zaklínač 3: Divoký hon

Zaklínač 3: Divoký hon

Zaklínač 3: Divoký hon

Zaklínač 3: Divoký hon

Zaklínač 3: Srdce z kamene

Zaklínač 3: Srdce z kamene

A všechno, co je na Zaklínači skvělé

Toussaint by měl být samozřejmě nádherný a plný míst, která je radost prozkoumávat. Očekáváme, že CD Projekt bude věnovat velkou péči jednotlivým místům na mapě. Čekáme fantastický příběh a postavy, byť Srdce z kamene nasadilo v tomto ohledu laťku proklatě vysoko. Šetřit by se nemělo ani na těžkých volbách a šedé morálce, kterou je Zaklínač proslulý. Nedávné odložení datadisku O krvi a víně až na druhé čtvrtletí roku 2016 sice trochu zamrzí, dává však tušit, že se tvůrci rozhodně snaží.



Témata: Zaklínač


Nejčtenější

Kristen Hughey jako Bunny D.Va (Overwatch)
Digitální prodeje na PC letos razantně poklesly, může za to Overwatch

Byť příjmy z digitálního prodeje v celém odvětví stoupají, PC platforma zaznamenala znatelný meziroční pokles. Může za to střílečka Overwatch od firmy...  celý článek

Friday the 13th: The Game
Zabijte kamaráda na sto způsobů. Recenze brutality Friday the 13th

Maskovaný sériový vrah se od uvedení prvního filmu před 37 lety vrací v očekávané hře pro více hráčů. Děs kolem sebe vytváří stále a při hraní s dobrou partou...  celý článek

Elijah Wood chystá hru Transference pro virtuální realitu
V chystané hře Elijaha Wooda není virtuální realita bezpečná

Firma SpectreVision herce Elijaha Wooda chystá unikátní hororovou hru pro virtuální realitu Transference. Má být tak děsivá, až ji ani nebudete chtít hrát.   celý článek

Super Mario Odyssey
Super Mario Odyssey má být hit letošních Vánoc. První dojmy

Vypravil jsem se do německé centrály Nintenda zahrát si několik připravovaných her. Jako první jsem samozřejmě vyzkoušel hru, od které si Nintendo slibuje...  celý článek

Impact Winter
RECENZE: Postapokalyptický Impact Winter vás odnaučí milovat zimu

Očekávaný simulátor přežití Impact Winter vám ukáže, že konec světa bude pěkně ledový. Jako vedoucí skupiny přeživších se budete muset postarat nejen o sebe,...  celý článek

Další z rubriky

Super Mario Odyssey
Nintendo na E3 2017 oznámilo hry, ve které majitelé Switche doufali

Sérii prezentací v rámci herního svátku E3 2017 završilo Nintendo. Herní gigant ukázal nebo oznámil hry, ve které majitelé nové konzole Switch doufali. Vzniká...  celý článek

Rocket League
Sony blokuje možnost společného multiplayeru napříč platformami

Hráči na PlayStationu se jako jediní nemůžou zúčastnit společného hraní napříč platformami u her jako Minecraft nebo Rocket League. Sony se bojí o jejich...  celý článek

Kristen Hughey jako Bunny D.Va (Overwatch)
Digitální prodeje na PC letos razantně poklesly, může za to Overwatch

Byť příjmy z digitálního prodeje v celém odvětví stoupají, PC platforma zaznamenala znatelný meziroční pokles. Může za to střílečka Overwatch od firmy...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.