James Bond in … Agent Under Fire

  • 80
Další vystoupení nezapomenutelného britského agenta se tentokrát odehraje na konzoli PS2. Jedná se znovu o akci v první osobě, znovu jsou u toho EA a doufejme, že v tomto případě se dílo konečně podaří a příznivci FPS budou mít oprávněný důvod k radosti.
Agent Under Fire

Tak ho tady máme znovu, nezdolatelného agenta britské tajné služby s nepřemožitelným šarmem, technologickým vybavením budoucnosti, suchým anglickým humorem a hlavně pohotovou střelbou. To poslední se bude hodně hodit, neboť na PS2 přichází další Bondova inkarnace, kde se to nepřáteli jenom hemží. Doufejme, že po posledních nedobrých vystoupeních si slovutný James napraví již poněkud pošramocenou reputaci.

Pokud jste do videoherního vlaku naskočili později, rozhodně stojí za připomenutí předchozí kapitoly Bondových eskapád na konzolích. Zde nemůžeme vynechat Goldeneye 007 na N64, jenž v době svého vzniku posbíral řadu působivých ocenění. Licence od Rare poté přešla na EA, kteří však s dalšími hrami nenaložili zrovna příkladným způsobem (přesněji řečeno vývojáři, kteří to dostali za úkol). The World is Not Enough pro N64/PSX nebyl právě nějak zvlášť podařený projekt. Nudný akčně závodní 007 Racing pro PSX nezachránila ani známá filmová auta a multiplayer a nakonec Tomorrow Never Dies – opět pro PSX, byl opravdu hodně slabou napodobeninou Syphon Filtera.

Agent Under Fire

Agent Under Fire bude po vzoru Goldeneye 007 a The World is Not Enough klasická FPS. Na obrazovce tak uvidíte jenom svou zbraň, charakteristický zaměřovací terčík a při dobré mušce hodně padlých nepřátel. AUF nabízí svůj vlastní příběh, jenž je připravený exkluzivně přímo pro tuto hru a nemá tak nic společného s filmovou předlohou. To může ve finále představovat jisté pozitivum, neboť přílišná vazba na filmovou licenci zpravidla svazuje ruce a invence je ta tam. Nicméně přesto se samozřejmě nevyhneme některým charakteristickým souvislostem s filmem, o nichž tu ještě bude řeč.

Tvůrci slibují chytře koncipované mise, jež nabízejí několik cest a způsobů řešení problému. Vedle syrové akce tu dojde i na tolik oblíbené schovávání. A jako zajímavá třešnička na dortu mají být pasáže, v nichž řídíte (po vzoru shora uvedeného 007 Racing – doufejme však, že ve vyšší kvalitě) vybraný vůz – nechybí pověstné BMW či Aston Martin. Naposledy je nutno zmínit, že budete moci ovládat také tank(!). Náplní těchto úrovní má být nalézání specifických objektů ještě před tím, než se to podaří nepřátelské straně, nebo stíhání a posléze zničení vašeho soka. Adrenalinová jízda v ulicích města á la Driver či nově World´s Scariest Police Chases? Inu, proč ne.

Agent Under Fire

Jako Bond tu máte za povinnost zlikvidovat zlosyna jménem Malprave, hlavu teroristické organizace, jež chce ovládnout svět pomocí armády lidských klonů. Malprave totiž vlastní jakousi unikátní klonovou technologii, s níž vyvíjí svou vlastní armádu vojáků. Bond na tento úkol samozřejmě nebude sám, po ruce bude kupa známých pomocníků a pochopitelně své místo na scéně má i krásná neznámá. Čeká vás deset exotických lokací (v různých koutech světa) a tady spousta úkolů a při jejich plnění spousta nepříjemností. Jak již bylo dříve řečeno, v misi lze na určitých klíčových místech vybrat, jakým způsobem v ní chcete dále postupovat. Buďto se spolehnete na hrubou sílu a váš zbrojní arzenál (základní mauserovka, automatické pušky, ostřelovačka, raketomet apod.) nebo se soustředíte spíše na vlastní utajení (mauserovka s tlumičem atp.). Příjemné má být to, že lze oba postupy vhodně kombinovat, přičemž v tomto případě jsem velice zvědav na stupeň AI nepřátel, který je pro zdárné akceptování tohoto mechanismu v praxi takřka klíčový.

Ze specialit nelze nezmínit takovou vystřelovací strunu z hodinek – Q-claw, která se na určitých místech (tedy nikoli všude, ale pouze tam, kde po zacílení bude zřejmé potvrzení interakce) může použít jako Agent Under Fire prostředek pro vyšplhání do jinak nepřístupných prostor. S interakcí souvisí možnost rozstřelení např. příhodně připravených výbušných sudů a podobně vznětlivých objektů, jež vám při následné destrukci výrazně pomohou s anihilací nepřátel, kteří budou – také jak jinak – ve značné přesile. S interakcí se dále vážou i obvyklé efekty jako je rozstřelení okna, otisky vystřelených kulek na zdi apod. Skvělá byla např. situace, kdy náš hrdina vpadnul do chodby, kde naň vyrukoval maskovaný voják. Rychlý kankán z vašeho automatu zcela viditelně okolo nepřítele vyryl váš autogram na zdi za jeho zády, což působilo mimořádně efektně. Nechybí ani příležitostné souboje s bossy, například scéna s bitevním vrtulníkem má dva způsoby, kterak se s tímto rychle manévrujícím strojem vypořádat. Můžete jej „sundat“ jedinou podařenou trefou ze sniperky, kdy zastřelíte v kabině sedícího pilota, nebo se se soupeřem musíte poprat za pomoci jiné zbraně, což obnáší více času a hlavně střeliva.

Ovládání v tuto chvíli není vyřešeno právě optimálně. Defaultní nastavení (je však počítáno s možností vlastní modifikace ovladače, což by u her pro konzole nové generace měl být nutný standard) nabízelo pohyb dopředu a dozadu, resp. otáčení vůkol své osy za pomoci levého analogu a strafování doleva a doprava, resp. korekce pohledu nahoru a dolů díky pravému analogu. Jelikož byla střelba přiřazena tlačítku X, těžko se Agent Under Fire prováděla jediná dostupná obrana pro tento žánr, jíž je strafování prováděné současně se střelbou. Vedle toho tu chtějí tvůrci implementovat podporu vyklánění zpoza rohu, což znovu připomíná starý dobrý Goldeneye 007 a dává zapomenout na The World is Not Enough. Ještě jedna poznámka k ovládání. Údajně není plánována podpora myš+klávesnice, což trochu zamrzí, neboť některá další FPS (kupř. Half-Life) tuto volbu mají mít, ale v případě dobře navržené konfigurace se to dá přežít.

Pochopitelně nebude chybět multiplayer, a to ve splitsreenu (zde až pro čtyři osoby) – ale není avizována podpora i-Linku!? Multiplayerové módy obnášejí vedle klasického Deathmatche též cosi, co se nazývá „Protect the VIP“, což zní opravdu zajímavě. Režim pro dva hráče nevykazuje žádné známky zpomalování běhu akce či zhoršení grafické podoby, jež jen tak mimochodem vypadá velice dobře.

Kontakt se základnou probíhá hlasovou volbou v realtime, kdy k vám vaši nadřízení budou promlouvat i během akce. Takže jenom doufám, že nebude chybět nějaké briefingové okno pro připomenutí, kdo vám co vlastně říkal.

Za váš výkon se nadějete bodového hodnocení a s lepším skóre se nabízí po skončení hry nějaký možný bonus pro její opakování. Autoři tu nenabízejí žádný prvotní výběr obtížnosti, namísto toho logicky argumentují tím, že díky propracovanosti této hry si obtížnost do jisté míry určujete sami dle toho, kterou cestu a jaký způsob plnění úkolů mise zvolíte.

Co říci závěrem? Že tu máme ještě malou screenshotovou galerii. A že koncem roku na PS2, kdy se nový Bond objeví na trhu, budeme snad spokojenější než v minulosti!

Agent Under FireAgent Under Fire

Agent Under FireAgent Under Fire


Témata: Half-life, Hodinky, Humor, Vlak