Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Japonci hrám věří. Na herní kariéru je připravují už na školách

aktualizováno 
Tokio (Od zvláštního zpravodaje BonusWeb.cz) - Nadějných herních vývojářů a designérů budou mít Japonci dostatek. Svědčí o tom něco přes 20 stánků na výstavní ploše herní akce Tokyo Game Show, kde se vedle výzkumníků prezentovaly i soukromé vysoké školy, vyučující obory úzce související s vývojem her. A všechny zde samozřejmě předváděly práce svých studentů.

TGS 2011: stánky škol, poskytujících vzdělání v oborech blízkých tvorbě počítačových her

Například katedra digitálních her z Univerzity elektronických komunikací v Ósace má přes 500 studentů, kteří zde studují buď programování nebo grafiku. Nedílnou součástí výuky jsou ale i předměty a "praktika", kde se grafici učí, jak spolupracovat s programátory a naopak. Aby si dokázali přesně předat poznatky a požadavky, a aby si tak při práci dokonale "rozuměli", což byl dosud podle představitelů katedry závažný problém.

Z učeben katedry již vyšlo pět her komerčně šířených prostřednictvím Apple AppStore a dvě další čekají na vydání. Mezi absolventy hledají nové naděje i herní firmy. Do opravdu velkých a významných společností se ale po škole dostane jen 10 % nejlepších absolventů. Nejaktivnějšími lovci jsou na ósacké katedře firmy Capcom a Sega.

TGS 2011: stánky škol, poskytujících vzdělání v oborech blízkých tvorbě

TGS 2011: stánky škol, poskytujících vzdělání v oborech blízkých tvorbě počítačových her

Kousek vedle měla stánek Počítačová fakulta Niigata. Systém je obdobný jako v Ósace, ovšem s tím rozdílem, že významné firmy se podílejí i přímo na výuce. Vždyť i přímo jejich stánek byl vyzdoben logy firem Microsoft, Namco Bandai a AQ Interactive, které školu sponzorují.

Microsoft fakultě dodává softwarové i hardwarové vývojářské nástroje. Role firem Namco Bandai a AQ Interactive je pak poněkud odlišná. Podle všeho poskytují fakultě své enginy, ale díky jisté jazykové bariéře si tím nejsme úplně jistí.

Ve skutečnosti na tom ale nesejde, důležité je, že školu podporují, a to poměrně velkoryse. Na oplátku pak tyto společnosti mají zajištěna první místa při "draftu" nových nadějí z řad absolventů.

TGS 2011: stánky škol, poskytujících vzdělání v oborech blízkých tvorbě

TGS 2011: stánky škol, poskytujících vzdělání v oborech blízkých tvorbě počítačových her

Škola zároveň spolupracuje s podobně zaměřeným institutem ve Francii. Dosud kooperace probíhala pouze na bázi klasické výměně studentů, nyní začali nově společnými silami vyvíjet hru.

Nezbývá tedy než si několikrát povzdechnout. V našich končinách je jakýkoliv náznak možnosti studovat obor zaměřený alespoň částečně na vývoj her považován za malý zázrak, ale v Japonsku je to téměř běžná věc. Jen na výstavě se totiž takto prezentovalo více než 20 škol a kdo ví, kolik je tam dalších podobných, které se na Tokyo Game Show neukázaly.

Druhý závistivý povzdech pak směřuje k nekompromisní prezentaci. Zatímco u nás se výsledky grantových projektů většinou nedostanou dál než k vrátnici fakulty, japonské školy si postaví stánek a po čtyři dny ukazují doslova celému světu: podívejte se, co umíme!



Témata: Apple, Microsoft


Nejčtenější

Minecraft
Opustil práci, aby mohl provozovat Minecraft server pro autistické děti

Stuart Duncan je otcem malého autisty. Jelikož je hra Minecraft jedním z mála prostředí, kde se jeho syn cítí dobře, rozhodl se opustit dobře placenou kariéru...  celý článek

Resident Evil (2002)
Tak to netrvalo dlouho, filmový Resident Evil dostane reboot

Zombie podívaná Resident Evil bude oživena dříve, než se čekalo.  celý článek

Logo Valve
Valve přetáhlo vývojáře Kerbal Space Programu

Další talentovaný tým skončil pod křídly giganta, který provozuje nejpopulárnější herní platformu Steam. Jaké plány s autory Kerbal Space Programu má, se neví,...  celý článek

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

Destiny: Rise of Iron
Porazili všechny bosse v Destiny bez jediného výstřelu

Přes 60 hodin zabralo skupině hráčů porazit ty nejtěžší záporáky ve hře Destiny, bez jediného výstřelu, pouze za využití útoků na blízko a speciálních...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.