Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Japonci hrám věří. Na herní kariéru je připravují už na školách

aktualizováno 
Tokio (Od zvláštního zpravodaje BonusWeb.cz) - Nadějných herních vývojářů a designérů budou mít Japonci dostatek. Svědčí o tom něco přes 20 stánků na výstavní ploše herní akce Tokyo Game Show, kde se vedle výzkumníků prezentovaly i soukromé vysoké školy, vyučující obory úzce související s vývojem her. A všechny zde samozřejmě předváděly práce svých studentů.

TGS 2011: stánky škol, poskytujících vzdělání v oborech blízkých tvorbě počítačových her

Například katedra digitálních her z Univerzity elektronických komunikací v Ósace má přes 500 studentů, kteří zde studují buď programování nebo grafiku. Nedílnou součástí výuky jsou ale i předměty a "praktika", kde se grafici učí, jak spolupracovat s programátory a naopak. Aby si dokázali přesně předat poznatky a požadavky, a aby si tak při práci dokonale "rozuměli", což byl dosud podle představitelů katedry závažný problém.

Z učeben katedry již vyšlo pět her komerčně šířených prostřednictvím Apple AppStore a dvě další čekají na vydání. Mezi absolventy hledají nové naděje i herní firmy. Do opravdu velkých a významných společností se ale po škole dostane jen 10 % nejlepších absolventů. Nejaktivnějšími lovci jsou na ósacké katedře firmy Capcom a Sega.

TGS 2011: stánky škol, poskytujících vzdělání v oborech blízkých tvorbě

TGS 2011: stánky škol, poskytujících vzdělání v oborech blízkých tvorbě počítačových her

Kousek vedle měla stánek Počítačová fakulta Niigata. Systém je obdobný jako v Ósace, ovšem s tím rozdílem, že významné firmy se podílejí i přímo na výuce. Vždyť i přímo jejich stánek byl vyzdoben logy firem Microsoft, Namco Bandai a AQ Interactive, které školu sponzorují.

Microsoft fakultě dodává softwarové i hardwarové vývojářské nástroje. Role firem Namco Bandai a AQ Interactive je pak poněkud odlišná. Podle všeho poskytují fakultě své enginy, ale díky jisté jazykové bariéře si tím nejsme úplně jistí.

Ve skutečnosti na tom ale nesejde, důležité je, že školu podporují, a to poměrně velkoryse. Na oplátku pak tyto společnosti mají zajištěna první místa při "draftu" nových nadějí z řad absolventů.

TGS 2011: stánky škol, poskytujících vzdělání v oborech blízkých tvorbě

TGS 2011: stánky škol, poskytujících vzdělání v oborech blízkých tvorbě počítačových her

Škola zároveň spolupracuje s podobně zaměřeným institutem ve Francii. Dosud kooperace probíhala pouze na bázi klasické výměně studentů, nyní začali nově společnými silami vyvíjet hru.

Nezbývá tedy než si několikrát povzdechnout. V našich končinách je jakýkoliv náznak možnosti studovat obor zaměřený alespoň částečně na vývoj her považován za malý zázrak, ale v Japonsku je to téměř běžná věc. Jen na výstavě se totiž takto prezentovalo více než 20 škol a kdo ví, kolik je tam dalších podobných, které se na Tokyo Game Show neukázaly.

Druhý závistivý povzdech pak směřuje k nekompromisní prezentaci. Zatímco u nás se výsledky grantových projektů většinou nedostanou dál než k vrátnici fakulty, japonské školy si postaví stánek a po čtyři dny ukazují doslova celému světu: podívejte se, co umíme!



Témata: Apple, Microsoft


Nejčtenější

Friday the 13th: The Game
Zabijte kamaráda na sto způsobů. Recenze brutality Friday the 13th

Maskovaný sériový vrah se od uvedení prvního filmu před 37 lety vrací v očekávané hře pro více hráčů. Děs kolem sebe vytváří stále a při hraní s dobrou partou...  celý článek

Super Mario Odyssey
Super Mario Odyssey má být hit letošních Vánoc. První dojmy

Vypravil jsem se do německé centrály Nintenda zahrát si několik připravovaných her. Jako první jsem samozřejmě vyzkoušel hru, od které si Nintendo slibuje...  celý článek

Impact Winter
RECENZE: Postapokalyptický Impact Winter vás odnaučí milovat zimu

Očekávaný simulátor přežití Impact Winter vám ukáže, že konec světa bude pěkně ledový. Jako vedoucí skupiny přeživších se budete muset postarat nejen o sebe,...  celý článek

Elijah Wood chystá hru Transference pro virtuální realitu
V chystané hře Elijaha Wooda není virtuální realita bezpečná

Firma SpectreVision herce Elijaha Wooda chystá unikátní hororovou hru pro virtuální realitu Transference. Má být tak děsivá, až ji ani nebudete chtít hrát.   celý článek

Další z rubriky

Beyond Good & Evil 2
První záběry z Beyond Good & Evil 2 vypadají nadějně

Fanoušky nesmírně oblíbená, nicméně finančně neúspěšná hra Beyond Good & Evil se po letech spekulací opravdu dočká pokračování. První záběry vypadají více než...  celý článek

FIFA 18
Zahráli jsme si za Ronalda a je to paráda. První dojmy z FIFA 18

Vyzkoušeli jsme letošní ročník fotbalu od EA Sports. Žádné revoluční novinky se nechystají, ale změn je dost na to, aby obhájily cenu nové hry. Lepší animace,...  celý článek

Call of Duty: WWII
Černoch v SS uniformě? Svastika a vojačky v Call of Duty: World War II

Tvůrci letošního Call of Duty, které je zasazeno do období druhé světové války objasňují, jak to bude s nacistickými symboly, vojačkami či černochy na straně...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.