Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jedna trať a jedno auto. Zbytek v nové Trackmanii vytvoří sami hráči

aktualizováno 
Očekávaný druhý díl kultovních on-line závodů přinese jen minimalistický obsah, ale zato nabídne neskutečně robustní editor, který tvořivé komunitě umožní velké věci.

Trackmania 2

Závodní hra Trackmania 2: Canyon má vyjít na podzim tohoto roku a na první pohled bude velice skromná. Obsáhne totiž jediné prostředí. Konkrétně to, které jí dává podtitul, tedy kaňon a k němu přibalí jen jediné auto. Navíc nelicencované, ovšem připomínající BMW M6.

Ptáte se, jak je možné, že nějaká hra může vyjít v takto osekané podobě a přesto se na ní může těšit početná komunita vytvořená kolem této značky? Odpověď je možná zvláštní: editor tratí. Ten čítá třikrát více stavebních prvků než editor v předchůdci. A podle testování na vlastní kůži se zdá, že tratě budou mnohem přirozenější a variabilnější než všechno, co jsme si mohli vyzkoušet v Trackmania United.

Zodpovědný je za to především zbrusu nový grafický engine, který neumožňuje pouze o poznání ostřejší textury, ale poprvé zahrnuje také model poškození. Ten však zůstává v čistě vizuální rovině a nebude mít vliv na chování vozu.

Skvěle působí ovšem atmosférické osvětlení. To je automaticky počítáno editorem podle průběhu trati a zvolené části dne (ráno, poledne, odpoledne, noc), a to aniž by bylo třeba manuálně postavit jediný zdroj osvětlení.

Tím možnosti editoru zdaleka nekončí. Vítanou novinkou jsou skripty, díky kterým vytvoříte celé kompletní mise včetně mezisekvencí. Pravdou ale je, že k tomu už bude třeba určité znalosti programování. Jistě se ale najde dostatek nadšenců, kteří takový obsah budou produkovat jako na běžícím pásu.

Pokud vám stále nejde z hlavy to jediné a navíc nelicencované auto, zapomeňte na něj. Proč by si autoři přidělávali práci, když ji za ně odvede pracovitá komunita? Stačí jí k tomu dát patřičné nástroje. A proto bude importování 3D modelů do editoru mnohem jednodušší než dříve. Krátce po vydání hry se tak po tratích projedete s nejnovějšími modely Ferrari či Porsche, byť neoficiálně.

Pravdou je, že auta budou mít stále stejný model chování. Jenže právě v tom je záměr Trackmanie. Hráči musí mít stejné prostředky k tomu, aby se mohli předhánět v zajíždění jednoho rekordu za druhým. A přesně to podle všeho v Trackmania 2 funguje opět na jedničku.

S každou další jízdou se hráč zlepšuje a využívá nových fines. Ačkoliv se vám tak může zpočátku zdát nemožné pokořit rekordní čas, který je třeba o dvacet sekund lepší, ztrátu budete pořád stahovat a s patřičným tréninkem rekord třeba sami překonáte.

Oficiální časy, a tedy i jízdy všech hráčů na světě, je možné si stáhnout a přímo na trati se pak poměřovat s takzvaným "duchem", tedy kopií dané jízdy.

Celá záležitost je ztížena tím, že každá tréninková jízda není oficiální, tedy nahraná na server. Za takovou ji teprve musíte označit, což ale stojí takzvané "planets". Ne, nebojte se, nebudete si je muset kupovat za peníze, ale prostě si je vyjezdíte. Třeba tím, že budete sbírat medaile v závodech nebo tvořit vlastní výtvory v editoru.

Trackmania 2: Canyon je ostatně jen spouštěčem něčeho mnohem většího. Něčeho, co autoři nazývají Maniaplanet a popisují jako mix Facebooku, YouTube a služby Battle.net od firmy Blizzard. Zkrátka ideální nástroj pro udržování a rozšiřování aktivní komunity.

V rámci této platformy, která poběží ve hře i mimo ni, půjde chatovat, sledovat videa a především stahovat, hodnotit a používat nové tratě, auta a modifikace. Trackmania 2 se navíc bude neustále rozšiřovat o nové (zpoplatněné) moduly.

Trackmania je pro mnohé již dnes drogou a druhý díl, na který už se čeká velmi dlouho, by mohl potvrdit jedinečné postavení značky mezi závodní on-line komunitou.

Autor:




Nejčtenější

Obal prvního Dooma je nezapomenutelný
Tajemství odhaleno. Předlohou „Doomguye“ je samotný John Romero

Slavný vývojář John Romero se na svém blogu pochlubil tím, že právě on se stal předlohou slavného „Doomguye“, který zdobil obal prvního dílu kultovního Doomu.  celý článek

Destiny 2
Beta sci-fi Destiny 2 nabízí epickou filmovou podívanou. První dojmy

V právě probíhající betě k chystané sci-fi střílečce Destiny 2 si hráči mohou vyzkoušet příběhovou kampaň, kooperativní misi, nebo bojování v arénách. Hra...  celý článek

Film Tomb Raider
Zapomeňte na Angelinu Jolie, nová filmová Lara Croft bude daleko křehčí

Stejně jako se před pár lety restartovala herní série Tomb Raider, chystá se to samé i s její filmovou adaptací. Alicia Vikanderová nahradí Angelinu Jolie a...  celý článek

Valve Steam
Názvy her jsou stále kratší, ukázal průzkum na Steamu

Jaký je nejdelší název hry na Steamu? Která barva převládá v propagačních obrázcích? Na tyto a mnohé další zásadní otázky našel odpověď nezávislý vývojář Tim...  celý článek

Další z rubriky

Ghost Recon: Wildlands
Další průšvih na spadnutí? Ghost Recon: Wildlands působí rozpačitě

O víkendu jsme se věnovali uzavřené betě očekávané střílečky Ghost Recon: Wildlands od Ubisoftu. Ale možná jsme se radši měli jít koulovat.  celý článek

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

Destiny 2
Beta sci-fi Destiny 2 nabízí epickou filmovou podívanou. První dojmy

V právě probíhající betě k chystané sci-fi střílečce Destiny 2 si hráči mohou vyzkoušet příběhovou kampaň, kooperativní misi, nebo bojování v arénách. Hra...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.