Jeff Gordon XS Racing

Jeff Gordon XS Racing
Jeff Gordon XS Racing

"Jestli teď všichni čekáte recenzi na nějakou oslnivou hru typu Need for Speed 4, zklamu vás. Ale i takový brak jako Jeff Gordon XS Racing se dnes na našem trhu vyskytuje a je třeba o něm něco vědět."

Jistě víte, co to jsou americké závody NASCAR Racing. To je "takové to ježdění v autech pořád dokola na krátkých okruzích v několika desítkách kolech". Prostě nuda. Ale Američany to baví. Oni jsou vůbec nějací divní - baví je i simulátory lovce jelenů, rybaření a hraní amerického fotbalu. No ale nechme toho. Podstatné pro nás nyní je, že se dostáváme k recenzi na hru Jeff Gordon XS Racing. Právě Jeff Gordon je úspěšným závodníkem NASCAR, a proto se rozhodl, že skloubí své poznatky ze své kariéry a svůj velký koníček - počítačové hry. A vzniklo něco, co ani nevím, jak mám popsat.

Jeff Gordon XS Racing vám hned na první pohled připomene futuristické experimentální závody typu POD, Rollcage, Thrust, Twist 'n' Turn, Star Wars Episode 1 Racer apod. Jeff Gordon XS Racing Grafika skutečně není až tak špatná. Autíčko (nebo vznášedlo?) vypadá nádherně plasticky a okolní prostředí hýří hravými barvami. Hardwarová náročnost není příliš vysoká, ovšem ani toto všechno vám nemůže dokázat, že Jeff Gordon XS Racing je dokonalá hra.

A věřte mi, že není. NASCAR se jezdí na velmi krátkých okruzích, čehož (naneštěstí) Jeff v této hře využil. Okruhy jsou sice hezké, ale jsou jednotvárné, je to jenom zatáčka doleva, doprava, doleva, doprava a konec. Následuje další z 10 - 16 kol na stejném okruhu. No prostě hrůza. Kdybyste aspoň mohli vybírat zatáčky! Ale to ne! Hra je téměř neovladatelná - do zatáčky musíte pustit akceleraci, abyste ji vybrali (což se vám stejně nepodaří), zatímco vás vaši soupeři hravě předjedou a vy skončíte na 17. místě. Na druhé straně paradox je takový, že pokud akceleraci v zatáčce nepustíte, sice narážíte do stěny jako diví, ale soupeři vás nepředjedou. Stejně ale nechápu, jak mohou protivníci projet zatáčku nádherně v plné rychlosti.

Řekl jsem si, že je to možná jenom první pohled na tuto hru. A proto jsem zkusil hodinu s nechutí hrát Championship (no jo, i toto je ve hře možné!). Jeff Gordon XS Racing Zjistil jsem, že zde nejsou pouze čtyři okruhy (tyto jsou pouze v základním módu XS Arcade), ale že se postupně rozšiřují až na úctyhodné číslo 14 (nebo 16?). V podstatě to nic není, protože NFS4 obsahuje 19 okruhů, a to o dost delších a samozřejmě hratelnějších. Zjistil jsem také, že můžete být klidně celou dobu na posledním (sedmnáctém) místě a v posledním kole se snažíte a ještě závod vyhrajete. Nebo taky naopak. V JGXSR je také onen nový prvek známý z NFS - ničení auta. Můžete jej pak opravit v "boxech" (které ještě k tomu nejsou v každém kole) - to je buď nějaký miniokruh nebo podzemní dráhy, při jejímž průjezdu se auto opraví (no, moc logiky tato hra nepobrala). Poškození si můžete opravovat rovněž tím, že narážíte do okolních vozidel!

Jeff Gordon XS Racing nabízí několik módů hraní: V prvé řadě je to již zmíněný Championship (ovšem nevím, jaký má smysl, poněvadž po skončení jednoho ročníku následuje další sezóna), pak XS Arcade (v podstatě obyčejný Single Race), Practice (bez protivníků) a... A to je všechno! Žádný multiplayer, žádná síť, žádný internet! Prostě nic! Split screen ve hře je, ale pouze v PlayStation verzi :-), což určitě každého PCčkáře potěší.

Jeff Gordon XS Racing
Výrobce: Real Sports
Distributor: ASC Games
Minimální konfigurace: P166, 16MB RAM, W95
Doporučená konfigurace: P233, 32MB RAM, W95, 3D karta
Verdikt: Hra zaštítěná slavnou osobností nemusí být vždy kvalitní, čehož je důkazem i Jeff Gordon XS Racing.
Hodnocení 2/10
Další featurou hru je Jeff Gordon's Racing School, neboli Jeffova autoškola, což je soubor trapných třinácti videí. A hru před propadem nezachrání ani fakt, že sponzorem je Pepsi a další gastronomické společnosti, a že v USA můžete vyhrát hodnotné ceny v pořádaných turnajích.

Zvuky a hudba? Trapas na n-tou. Podle soundu by si slepý mohl myslet, že se hra jmenuje Jeff Gordon Vysavač Racing. A hudba - to je dosti průměrné techno (no fůůj - pozn. Vreco :-) (máš snad něco proti technu?!? - by skutečný Vreco).

ASC Games ve spolupráci s Real Sports se vůbec nevytáhli, a Jeff Gordon XS Racing jen dokazuje, že hry, které jsou pod záštitou nějaké slavné osobnosti, bývají úplné propadáky. Ale vždyť stačilo tak málo... delší tratě, lepší hudbu, lepší ovládání, pickupy a powerupy... Alee škoda psaní. Už dost. Konec.