Doom 3

Doom 3

John Carmack: Chyb v Rage se s čtvrtým Doomem vyvarujeme

  • 7
Hlavní programátor společnosti id Software, John Carmack, promluvil o problémech titulu Rage a zmínil současný stav střílečky Doom 4. Hovořil na letošním ročníku herního festivalu QuakeCon a při kritice Rage zmiňoval špatné zakončení hry i problémy s PC verzí.

Herní svět akční hry Rage byl podle jeho názoru skořápkou, kde se toho příliš nedělo. Jako problematické vnímal též předčasné a časté zveřejňování informací. To vedlo k přílišným očekáváním. Lidé se tak těšili na jiný titul, než jakým Rage ve skutečnosti byl.

Rage

O postapokalyptické akci Rage jsme napsali: "Ve srovnání s jinými tituly je to takový jednooký král. Není dokonalý, ale překonává chabý průměr dobrých titulů."

- čtěte recenzi

Rage

Hře prý uškodilo srovnávání s akcí Bordelands (naše recenze zde), která na rozdíl od Rage citelně využívá prvků známých z her na hrdiny.

Carmack tak hráče ujistil, že se společnost z chyb poučila a opakovat je nebude. A to se ostatně projevuje i v mediálním suchu spojeném se čtvrtým Doomem.

Datum vydání Carmack okomentoval tradičně: bude to hotové, až to bude hotové. Vyvrátil nicméně loňské spekulace o zrušení vývoje. Společnost naopak plánuje na vývoj nového Doomu soustředit veškeré síly.

Končí tak mobilní divize, která podle Carmacka pracovala na několika projektech současně a jeden z nich byl ve finální fázi.

"Doufám, že se v budoucnu do mobilů různými způsoby vrátíme. Skutečným cílem jsou ale blockbusterové špičkové tituly, a to pro id znamená Doom 4," prohlásil Carmack na QuakeConu. "V zásadě každý se soustředí na Doom 4."

Vývoj čtvrtého Doomu firma potvrdila již v roce 2008 a Carmack i několikrát slíbil, že hru ukáže na příštím ročníku festivalu QuakeCon. Pokaždé se však omluvil, a oficiální obrázky ze hry tak dodnes nejsou k dispozici.

Novou strategii ohledně předčasného zveřejňování materiálů si tak v id Software zjevně vzali k srdci.


Témata: DOOM, software