Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tvůrci virtuální reality se nesmí šetřit, zážitky jsou stále podřadné

  14:07aktualizováno  14:07
Ostřílený programátor John Carmack kritizuje přístup vývojářů k virtuální realitě. Komunita prý příliš těží z novosti technologie a výsledné produkty značně zaostávají za tradičními hrami a aplikacemi.

John Carmack je autorem klasických titulů jako Wolfenstein, Doom a Quake. Vývoj her však v roce 2013 opustil a pracuje od té doby jako technologický ředitel ve společnosti Oculus VR. A právě ta vyrábí jednu z předních přileb pro virtuální realitu.

Carmack tak vystoupil na akci Oculus Connect a vývojářům tam vzkázal, že při tvorbě her pro virtuální realitu by na sebe měli být přísnější. „Profitujeme z novosti a zájmu lidí zkoumat něco, co ještě nikdy předtím neviděli. Ale musíme k sobě být kritičtí,“ řekl Carmack.

„Dokážete ve virtuální realitě vytvořit něco, co má stejnou, nebo větší hodnotu než klasické aplikace?“

Ovládání Oculus Touch
Ovládání Oculus Touch
Ovládání Oculus Touch

Zlepšit by bylo možné například návrh uživatelského prostředí. Problém však podle Carmacka představují především načítací časy. Mimo virtuální realitu totiž tvůrci usilují o dobu kratší než sekund a i to může být příliš.

„Představte si, že vašemu telefonu pokaždé potrvá třicet sekund, než se odemkne. Používali byste ho pak mnohem méně,“ objasňuje Carmack. Sám prý řadu titulů pro virtuální realitu přestal hrát právě kvůli dlouhým načítacím časům.

Carmackovy výroky zaznamenal server Games Industry.

Autor:




Nejčtenější

Dota 2
Umělá inteligence porazila profíka v Dotě 2, ten další kolo vzdal

Bot vytvořený neziskovou organizací OpenAI, za níž stojí magnát Elon Musk, porazil na turnaji ve hře Dota 2 jednoho z nejlepších profesionálních hráčů.  celý článek

League of Legends
Slavný fotbalista vyhrál soud s autory League of Legends

Slavný nizozemský fotbalista Edgar Davids uspěl s žalobou proti provozovatelům hry League of Legends. Jedna z postav se totiž notně inspirovala jeho vzhledem.   celý článek

GTA 5
Prestižní škola využívá Grand Theft Auto 5 jako učební pomůcku

Kanadská prestižní střední škola Royal St. George’s College využívá Grand Theft Auto 5 jako učební prostředek, na kterém studentům ukazuje zakořeněné...  celý článek

DuckTales (NES)
James Bond, Spiderman i strýček Skrblík. Nejlepší hry s licencí - díl druhý

V pokračování našeho přehledu nejlepších her na motivy filmů, seriálů, komiksů a knih připomínáme některé tituly, které si vybaví spíše ti dříve narození....  celý článek

Arma 3 Laws of War
Přídavek do Army 3 umožní hrát za humanitárního pracovníka

Ve hrách zcela neobvyklý pohled na válečné peklo nabídne přídavek Laws of War pro Armu 3. Vyzkoušíte si v něm roli nestranného humanitárního pracovníka.   celý článek

Další z rubriky

Fallout 4: Game of the Year  Edition
Koncem září vyjde Fallout 4 v edici Game of the Year

Necelé dva roky po vydání vyjde kompletní edice postapokalyptické hry na hrdiny Fallout 4.   celý článek

Wolfenstein II: The New Colossus
Wolfenstein 2: střílet nácky je lepší se zbraní v každé ruce

Koncem října se vrátí bijec nacistů B.J. Blazkowicz, aby dokončil rozdělanou práci z New Order, na nějž hra navazuje. Pár věcí se změní.  celý článek

Postava Hanza v Overwatch
Blizzard změnil názor, v Overwatchi bude režim deathmatch

Ještě loni na akci Blizzcon se tvůrci týmové střílečky Overwatch bránili přidání režimu deathmatch, v němž zápasí všichni proti všem. Po uvedení sekce Arcade...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.