Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tvůrci virtuální reality se nesmí šetřit, zážitky jsou stále podřadné

  14:07aktualizováno  14:07
Ostřílený programátor John Carmack kritizuje přístup vývojářů k virtuální realitě. Komunita prý příliš těží z novosti technologie a výsledné produkty značně zaostávají za tradičními hrami a aplikacemi.

John Carmack je autorem klasických titulů jako Wolfenstein, Doom a Quake. Vývoj her však v roce 2013 opustil a pracuje od té doby jako technologický ředitel ve společnosti Oculus VR. A právě ta vyrábí jednu z předních přileb pro virtuální realitu.

Carmack tak vystoupil na akci Oculus Connect a vývojářům tam vzkázal, že při tvorbě her pro virtuální realitu by na sebe měli být přísnější. „Profitujeme z novosti a zájmu lidí zkoumat něco, co ještě nikdy předtím neviděli. Ale musíme k sobě být kritičtí,“ řekl Carmack.

„Dokážete ve virtuální realitě vytvořit něco, co má stejnou, nebo větší hodnotu než klasické aplikace?“

Ovládání Oculus Touch
Ovládání Oculus Touch
Ovládání Oculus Touch

Zlepšit by bylo možné například návrh uživatelského prostředí. Problém však podle Carmacka představují především načítací časy. Mimo virtuální realitu totiž tvůrci usilují o dobu kratší než sekund a i to může být příliš.

„Představte si, že vašemu telefonu pokaždé potrvá třicet sekund, než se odemkne. Používali byste ho pak mnohem méně,“ objasňuje Carmack. Sám prý řadu titulů pro virtuální realitu přestal hrát právě kvůli dlouhým načítacím časům.

Carmackovy výroky zaznamenal server Games Industry.

Autor:




Nejčtenější

Resident Evil (2002)
Tak to netrvalo dlouho, filmový Resident Evil dostane reboot

Zombie podívaná Resident Evil bude oživena dříve, než se čekalo.  celý článek

Gesto Inkling Girl před patchem
Tohle se nepovedlo. Nintendo muselo odstranit ze hry obscénní gesto

Společnost Nintendo v novém patchi odstraňuje vítězné gesto jedné z herních postaviček, protože je v některých státech vnímáno jako silně urážlivé.   celý článek

Red Dead Redemption 2
Red Dead Redemption 2 se odkládá na jaro 2018, obrázky jako útěcha

Studio Rockstar odložilo připravovaný western Red Dead Redemption 2 na jaro 2018. Jako kompenzaci se můžete podívat na sadu nových obrázků.   celý článek

Destiny: Rise of Iron
Porazili všechny bosse v Destiny bez jediného výstřelu

Přes 60 hodin zabralo skupině hráčů porazit ty nejtěžší záporáky ve hře Destiny, bez jediného výstřelu, pouze za využití útoků na blízko a speciálních...  celý článek

Injustice 2
Takhle se to dělá. Injustice 2 je nejlepší mlátička posledních let

Pokračování komiksové bojovky Injustice: Gods Among Us přináší bohatý obsah, několik lákavých novinek i spoustu zajímavých postav.  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.