John Carmack

Tvůrci virtuální reality se nesmí šetřit, zážitky jsou stále podřadné

  • 2
Ostřílený programátor John Carmack kritizuje přístup vývojářů k virtuální realitě. Komunita prý příliš těží z novosti technologie a výsledné produkty značně zaostávají za tradičními hrami a aplikacemi.

John Carmack je autorem klasických titulů jako Wolfenstein, Doom a Quake. Vývoj her však v roce 2013 opustil a pracuje od té doby jako technologický ředitel ve společnosti Oculus VR. A právě ta vyrábí jednu z předních přileb pro virtuální realitu.

Carmack tak vystoupil na akci Oculus Connect a vývojářům tam vzkázal, že při tvorbě her pro virtuální realitu by na sebe měli být přísnější. „Profitujeme z novosti a zájmu lidí zkoumat něco, co ještě nikdy předtím neviděli. Ale musíme k sobě být kritičtí,“ řekl Carmack.

„Dokážete ve virtuální realitě vytvořit něco, co má stejnou, nebo větší hodnotu než klasické aplikace?“

Ovládání Oculus Touch
Ovládání Oculus Touch
Ovládání Oculus Touch

Zlepšit by bylo možné například návrh uživatelského prostředí. Problém však podle Carmacka představují především načítací časy. Mimo virtuální realitu totiž tvůrci usilují o dobu kratší než sekund a i to může být příliš.

„Představte si, že vašemu telefonu pokaždé potrvá třicet sekund, než se odemkne. Používali byste ho pak mnohem méně,“ objasňuje Carmack. Sám prý řadu titulů pro virtuální realitu přestal hrát právě kvůli dlouhým načítacím časům.

Carmackovy výroky zaznamenal server Games Industry.