Quake byl poslední hrou, na které Romero v id Software pracoval.

Quake byl poslední hrou, na které Romero v id Software pracoval.

Otec stříleček John Romero s novou hrou slibuje evoluci žánru

  • 2
John Romero v devadesátých letech pomáhal pokládat základní kameny akcí hraných z vlastního pohledu. A příští akce od autora Wolfensteina i Dooma má nabídnout dosud nevídané prvky.

O novém titulu zatím mlží. Zmiňuje však: „Je to unikátní. To je na tom skvělé. Nikdy to nebudete porovnávat s čímkoliv, co již vyšlo.“

Romero v lednu zveřejnil přepracovanou verzi úrovně E1M8, která má být předehrou k novému titulu. Návrh mapy prý měl posloužit k zahřátí před prací na zcela novém projektu. A v ideálním případě by Romero s novou hrou rád vyrukoval obdobným způsobem, tedy bez velkolepých oznámení a nabubřelého marketingu. Jednoduše by chtěl jednoho dne oznámit, že vydal nový titul a nechal zbytek světa hru posoudit.

O počinu proto hovoří jen nekonkrétně a svůj přístup objasňuje slovy: „Nechci o tom mluvit, protože je to skvělý a unikátní nápad. Nikdy jsem podobnou hru neviděl.“ Spíše než vydávat jednu hru za druhou prý považuje za vhodný postup nechat koncept uzrát a přijít s něčím výjimečným.

Nový projekt přitom paradoxně vznikl při práci na jiné střílečce, ke které se Romero později může vrátit.

„Je to zcela odlišný nápad, ale značně to souvisí s tím, jak jsem novou akci chtěl navrhovat. O předchozím konceptu však také nebudu mluvit, chci ho totiž časem realizovat,“ řekl proslulý návrhář pro server Develop.

Ve výsledku tak může vzniknout geniální akce, v úvahu však připadá i naprostý propadák. Romero sice pomáhal formovat klasiky žánru, ale po odchodu ze studia id Software již žádnou zásadní hru nikdy nevydal.

Jeho nejproslulejší projekt Daikatana vycházel z tak velkolepého konceptu, že skončil jako propadák a dodnes se hodnotí jako jedna z nejhorších her všech dob (příběh o vzniku Daikatany).