Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Otec Wolfensteinu a Doomu připravuje novou střílečku

  12:12aktualizováno  12:12
John Romero se po čtrnáctileté pauze vrací k vývoji akce z pohledu první osoby. Je to muž, který pomáhal položit základy tohoto žánru a podílel se na vývoji titulů jako Wolfenstein, Doom a částečně i na prvním dílu Quake. Poté se však rozhodl založit vlastní studio Ion Storm.

Jeho sólo počin Daikatana pak provázela ohromná očekávání i úderný marketing. Propagační obrázky hlásaly, že se hráči stanou „Romerovou děvkou“. Ve výsledku se však spíše Romero stal obětí novinářů, kteří hru rozdupali jedovatou kritikou. Jistě, Daikatana nebyla ta tolik vytoužená dokonalá hra. Nebyla však ani zdaleka tak špatná, jak se tehdy psalo.

Romero herní svět nikdy neopustil, jen ustoupil do pozadí a přestal vytvářet střílečky. Posledních deset let pak střídal vývojářská studia jen o něco méně než ponožky a podílel se na vzniku řady nevýrazných titulů.

Nově však v podcastu pro server Joystiq prohlásil: "Střílečku jsem nevytvořil od roku 2000. Takže v zásadě začínám na jedné pracovat."

John Romero

John Romero

Vývojářský veterán však zatím neodhalil příliš detailů o hře. "Spolupracuji s kreslířem, a mám díky tomu hodně prima obrázky hlavní postavy," tvrdí. Zároveň však přiznává, že pracuje na řadě her zároveň, a jeho střílečka tak ještě nemusí úplně klepat na dveře.

Na původní tvorbě v id Software jsou pozoruhodné některé nástroje, které společnost tehdy využívala. Někteří protivníci v Doomovi například vznikli z hlíny a vývojáři je pak převáděli do digitální podoby. A víte, že Doom měl být původně hra ze světa Vetřelce? (čtěte více o historii hry).

Autor:




Nejčtenější

Fallout 4 - obrázky z recenzování PC verze
Fallout ve virtuální realitě je prý to nejúžasnější, co jsme kdy viděli

Tvůrci Falloutu ve spojení s virtuální realitou nešetří chválou. Titul bude upravenou verzí Falloutu 4, kterou si půjde vyzkoušet na herní show E3 v červnu v...  celý článek

Gears of War 4
Microsoft: Před uvedením nové konzole budeme mít několik exkluzivit

Skromně působící nabídka Microsoftu by se do zahájení prodeje konzole Scorpio měla zlepšit. Společnost si prý uvědomuje význam exkluzivních titulů, a chce jim...  celý článek

Resident Evil 7: Biohazard
Klíčem k úspěchu nového Resident Evilu byla 90. léta

Inspirací pro sedmý díl Resident Evilu bylo pojetí her v minulosti. Titul se přitom původně přikláněl k akčnějšímu stylu šestého dílu.  celý článek

The Keep
RECENZE: Český The Keep je vydařený dungeon ze staré školy. A nestojí moc

Čekání se vyplatilo. Po třech letech vyšla upravená a vylepšená PC verze krokovacího dungeonu The Keep. A hraje se jedna báseň.   celý článek

Kingsway
Hra vypadá jako operační systém, na který byste rádi zapomněli

Pomalé načítání, otravná vyskakující okna či zastaralé uživatelské rozhraní. Kingsway sice připomíná staré operační systémy, ve skutečnosti je to ovšem hra na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.