Doom

Doom | foto: BW

Otec Wolfensteinu a Doomu připravuje novou střílečku

  • 5
John Romero se po čtrnáctileté pauze vrací k vývoji akce z pohledu první osoby. Je to muž, který pomáhal položit základy tohoto žánru a podílel se na vývoji titulů jako Wolfenstein, Doom a částečně i na prvním dílu Quake. Poté se však rozhodl založit vlastní studio Ion Storm.

Jeho sólo počin Daikatana pak provázela ohromná očekávání i úderný marketing. Propagační obrázky hlásaly, že se hráči stanou „Romerovou děvkou“. Ve výsledku se však spíše Romero stal obětí novinářů, kteří hru rozdupali jedovatou kritikou. Jistě, Daikatana nebyla ta tolik vytoužená dokonalá hra. Nebyla však ani zdaleka tak špatná, jak se tehdy psalo.

Romero herní svět nikdy neopustil, jen ustoupil do pozadí a přestal vytvářet střílečky. Posledních deset let pak střídal vývojářská studia jen o něco méně než ponožky a podílel se na vzniku řady nevýrazných titulů.

Nově však v podcastu pro server Joystiq prohlásil: "Střílečku jsem nevytvořil od roku 2000. Takže v zásadě začínám na jedné pracovat."

John Romero

Vývojářský veterán však zatím neodhalil příliš detailů o hře. "Spolupracuji s kreslířem, a mám díky tomu hodně prima obrázky hlavní postavy," tvrdí. Zároveň však přiznává, že pracuje na řadě her zároveň, a jeho střílečka tak ještě nemusí úplně klepat na dveře.

Na původní tvorbě v id Software jsou pozoruhodné některé nástroje, které společnost tehdy využívala. Někteří protivníci v Doomovi například vznikli z hlíny a vývojáři je pak převáděli do digitální podoby. A víte, že Doom měl být původně hra ze světa Vetřelce? (čtěte více o historii hry).