John Woo presents Stranglehold

12:07aktualizováno  3:54
Pokud jste snili o hollywoodské podívané ve virtuální podobě, tu máte vstupenku. Stranglehold nese rukopis hvězdného režiséra Johna Woo a užijete si v něm neskutečně inscenovaných přestřelek. A taky holubů.
79

Stranglehold

Výrobce: Midway

Stranglehold Před více jak patnácti lety natočil jistý John Woo snímek jménem Hard Boiled. V něm se hongkongský policista hraný Chow Yun-Fatem snažil ukázat čínské mafii, kolik jejích příslušníků dokáže zlikvidovat za 107 minut. Tento rok „propracovaný“ příběh kolem inspektora Tequily pokračuje. Policista se vynasnaží čínské mafii ukázat, kolik jejích příslušníků zlikviduje za sedm misí. Bude to více? O tom nepochybujte!

Tequillův šéf pochopitelně chce podřízeného ze spárů gangsterů vytrhnout. Náš super polda má ale hned několik důvodů, proč se mu do uvedení plánu v praxi příliš nechce.

Stranglehold je přinejmenším v jednom ohledu nestandardní. Producentem hry je sám John Woo, který se od chvíleStranglehold svého průlomu vypracoval na hvězdného hollywoodského režiséra. Jeho otisk je ve hře jasně patrný: hubený, ale efektně vyprávěný příběh o pomstě, nebržděná, skvěle inscenovaná akce a samozřejmě holubi – marketingová značka jeho filmů.

Vše začíná únosem jednoho z inspektorových kolegů. Tequillův šéf pochopitelně chce podřízeného ze spárů gangsterů vytrhnout. Náš super polda má ale hned několik důvody, proč se mu do uvedení plánu v praxi příliš nechce. Třeba ten, že vůdce únosců je zjevně jeho ex-tchán a úhlavní nepřítel zároveň. Tequila se tak rozhodne postavit proti rozkazu a vydá se věc vyřídit na vlastní pěst. Rozhodně ale není sám – k ruce má své věrné beretty. Hrdina se ale brzy dozví, že nic není tak, jak to původně vypadalo, dočká se několika klišovitých zvratů a pochopitelně se nevyhne ani závěrečné konfrontaci s příbuzným.

Stranglehold Stranglehold se hraje podobně jako May Payne. Nejsilnější zbraní, kterou Tequila proti nesčetným nepřátelům může nasadit, je zpomalení času. Ta vyvolá loudavost scény, míření se stane hračkou, mafiáni padají jako hrušky atd. Energie nutná pro použití slow-motion se pomalu dobíjí sama. Lze jí přiřadit i automatizační funkci. Ta se pak spustí tehdy, když se Tequila svým typickým přískokem řítí třeba do klubka nepřátel, případně využívá okolního prostředí k různým akrobatickým kouskům. Je-li automatika vypnutá, musí se zpomalení vždy spustit stiskem patřičné klávesy.

Ve Strangleholdu ale získáváte i bonusovou energii, a to prostřednictvím drceníStranglehold protivníků. Tato energie pak zaplňuje kruh v levém dolním kraji obrazovky. Hra si nevede agendu pouze o množství odpravených zloduchů, ale i o tom, jak skončili. Čím spektakulárněji vypadají vaše akce, tím rychleji se zásobárna energie naplní. Hodně rychle to jde například ve chvíli, kdy sjíždíte zábradlí a neuvěřitelně přesně přitom pálíte na gangstery. Nebo když ležíte na rozjetém servisním vozíku a kosíte kolkolem. Uplatní se i nabíhání na zdi a spousta dalších vychytávek, na nichž hra do značné míry stojí. Tequila je totiž anatomickým zázrakem, který toho zvládne více než celý cirkus dohromady. Umí se odrazit od zdí, a tak skočit několik metrů nazpátek, jako by nic se dokáže přenést přes překážky jako jsou stoly – tam i zpět, vyběhne na dinosauří kostru, zdolá jakkoliv prudký sešup a ještě ho zakončí letmým skokem do klubka mafiánů. Prostě a jednoduše se tu vyřádíte.

Precizní výstřel obyčejné posluhovače zlikviduje okamžitě, bossům potom ubere výraznou část jejich životů.

Stranglehold Bonusovou energii zpočátku využijete pouze na Tequilovo léčení. Sice se po prostředí povalují lékárničky, ale v momentech, kdy se na vás vyřítí deset nepřátel ze všech směrů, je schopnost sebeuzdravení často jedinou záchranou. Již ve druhé úrovni se policistovi otevřou další příležitosti využívání této energie. Jednak to je jakýsi precizní výstřel. Ten když vyvoláte, přiblíží si kamera protivníka a nechá vás zacílit. Jakmile pak stisknete klávesu pro střelbu, vidíte trajektorii kulky i to, jak se efektně zaryje do svého cíle. Precizní výstřel obyčejné posluhovače zlikviduje okamžitě, bossům potom ubere výraznou část jejich životů. Další možností je clonová palba. Tequilu zabere kamera zepředu, jak si nabíjí zbraně, poté se dostává do klasického pohledu a jde se na věc: hrdina spotřebovává neuvěřitelné množství munice a je takřka nezranitelný. Čtvrtou schopnost obdržíte až ve třetí úrovni, přičemž je od těch předchozích odlišná. Když se ocitnete v obklíčení čtyř gangsterů, pustí se minihra, kdy stačí jen mačkat patřičná tlačítka. Inspektor se na základě toho vyhýbá přilétajícím kulkám a sám uštědřuje smrtící údery.

Stranglehold Úrovně ve Strangleholdu jsou sice designovány výhradně jako koridory, ale je nutné dodat, že jde o zatraceně pěkné koridory. V první misi jste v kůži Tequily na cestách v jedné z hongkongských čtvrtí. Všude visí různé reklamní štíty a klimatizace. Proč jich nevyužít jako prostředku k likvidaci nepřátel? Vždyť je stačí pouze sestřelit! Malé a větší úkoly dělají z levelů napínavou jízdu. V Thajsku je zapotřebí nejprve zničit drogové laboratoře, potom vyhodit do vzduchu lodě a následně i celý přístav. Mezitím si střihnete úlohu za kulometem na palubě vrtulníku, který vás přenese přes známé Andamanské jezero. Hodně se nám líbila i mise v kasinu. Zde inspektor musí ochraňovat členky hudební skupiny. V případě smrti jednoho z muzikantů, přestane hrát jeho instrument. Věru působivé.

Graficky se Stranglehold pohybuje ve výrazném nadprůměru. Pravda, textury by mohly být celkově o něco ostřejší, zato se ale prakticky všechny objekty nechají zničit. Sloupy je možné opižlat až na jádro, herní automaty se po několika výstřelech sesypou.

Klady a zápory

Plus Spektakulární akce
Plus Kvalitní zpracování

Mínus Příliš krátké
Mínus Je to jen o střílení

Cena 1299 Kč
EN Anglicky

Ani destrukce vzácných muzejních exponátů, jako je dinosauří kostra či prastarý válečník, se Stranglehold nezalekne. Když se na to vše podíváte ve zpomaleném čase, vypadá to až surrealisticky nádherně. V sekvencích vystupující postavy jsou lehce přestřeleně vykreslené, přesto ale působí opravdově. Ovšem na to, že se ve hře tolik střílí, jsou zvukové efekty na náš vkus příliš chudé.

V Thajsku je zapotřebí nejprve zničit drogové laboratoře, potom vyhodit do vzduchu lodě a následně i celý přístav.

Na Stranglehold jsem se po celou dobu jeho vývoje velmi těšil. Dá se říci, že co slíbil, to také dodal, ale prakticky nic navíc. Není to tak adept na akční hru roku, na to je příliš přízemní. Přestřelky se zapojením okolního prostředí jsou nesmírně efektní, ale stále to jsou jenom přestřelky, bez větší přidané hodnoty. Příběh mohl být přeci jen o poznání citelnější. Takhle má Stranglehold v porovnání s Maxem Paynem 2 sice velkolepější výpravu, ale v celkovém vyznění a atmosféře s ním o fous prohrává. I tak jde ale o skvělou a na první pohled nákladnou oddychovku, která renomé Johna Woo nezůstává nic dlužna.

79 %

86 %

Doposud hodnotilo 135 čtenářů