V poslední době sledujeme zajímavý trend: klasické RTS jednoznačně vyklízejí své pozice, což by bylo ještě před několika lety nemyslitelné. Nyní však přichází logická přesycenost trhu a zvláště obtížné rozlišení jednotlivých kousků, protože známé a signifikantní série se spíše odmlčely, naopak přišly menší týmy se svými salvami válečných strategií, obzvláště z 2. světové, přičemž mnoho z nich si bylo podobných jako vejce vejci, navíc se i stejně hrály. Doba, kdy byly RTS nejoblíbenějším žánrem je tak nenávratně pryč, což ale neznamená, že bychom se se zástupci tohoto žánru již nesetkávali. Hezkých pár jich je ještě v přípravě, jako třeba právě Joint Task Force, s níž bychom měli být podle všeho velmi spokojeni.
Ano, příběh se odehrává v současnosti, lépe řečeno v roce 2007, kdy jsou na pořadu dne globální krize zapříčiněné teroristy, diktátory nebo drogami.
Samotný scénář není příliš otřepaný, ačkoliv ho poměrně nedávno využil i podobný titul Act of War. Ano, příběh se odehrává v současnosti, lépe řečeno v roce 2007, kdy jsou na pořadu dne globální krize zapříčiněné teroristy, diktátory nebo drogami. Společenství G7 se pro potření těchto nepříznivých živlů rozhodne založit vlastní vojenskou jednotku – Joint Task Force, s níž v lineární kampani navštívíme teroristická hnízda, vyřešíme občanské války a vůbec budeme bojovat proti zlým hochům současného světa. Mezi dvacítkou misí vždy uvidíme sestřih toho „nejpovedenějšího,“ co se nám podařilo a zároveň se v ději posuneme dál, to vše v podobě televizního zpravodajství. Podíváme se do krizových míst, jako je Afghánistán, Bosna a Hercegovina, Somálsko nebo Kolumbie. Třešničkou na dortu by měly být mise v oblíbených evergreenech, Iráku a Iránu. Kontury současného světa, jak je máme možnost sledovat v každodenním zpravodajství, jsou dle nás zřejmě největší předností hry, protože takřka každý si rád vyzkouší, jak se taková válka s nejmodernější technikou proti proradným živlům vede. A autoři se realitě snaží v rámci možností dostát.Tým společnosti Mithis je složen z četných odpadlíků jiných maďarských studií, jako je kupříkladu Stormregion. Ano, to jsou ti borci, co vytvořili oblíbené Panzers. Nelze se tedy divit, že právě z nich převezme Joint Task Force některé důležité prvky. Ten nejpatrnější spočívá zřejmě v absenci výstavby základny, což je trend, který se prosazuje čím dál tím více a my se domníváme, že rozhodně není nesprávný, jelikož přispívá k dynamice a většímu taktickému zaměření. Ptáte se, jak získáte nové jednotky? Inu, jednoduše si je objednáte, poté přiletí letadlo a vysadí kupříkladu tank. Samozřejmě budete muset vystačit s omezenými počty, protože každý nášup musíte poctivě zaplatit penězi, které získáte plněním jednotlivých úkolů. Obnos finančních prostředků ovlivňují z velké míry i novináři. Ano, čtete správně – při každé akci vás bude provázet štáb s kamerou a pokud si přisvojíte taktiku spálené země a nebudete brát ohledy na civilní budovy či rovnou nevinné lidi, zničí to váš image v očích veřejnosti, z čehož plyne i méně chechtálků.
Budovy mohou být obsazeny teroristy – v takovém případě je možná lepší zničit je celé, ale poslat do nich můžete i své vojáky. A nejen do nich, nýbrž i do nejrůznějších lodí či vrtných plošin.
Zmínili jsme destrukci budov, která sice z vypsaných důvodů není příliš vhodná, ale sper to čert, když Joint Task Force nabízí tak skvělý pohled na postupně se hroutící baráky, jež se blok po bloku proměňují v trosky. Snad ještě žádná hra si s tím neporadila tak efektně. Budovy mohou být obsazeny teroristy – v takovém případě je možná lepší zničit je celé, ale poslat do nich můžete i své vojáky. A nejen do nich, nýbrž i do nejrůznějších lodí či vrtných plošin. Pokud jsou však zničeny s vašimi muži uvnitř, utrpí znovu veřejné mínění směrem k vašemu vedení. K tomu, aby se opět vylepšilo, přispívá plnění dobrovolných lidumilných úkolů. Třeba eskortování konvojů OSN, ochrana civilistů nebo rozdělování potravin. Takto ladně se autorům daří zpestřovat klasické úkoly, které by měly rovněž dostatečně originální, což vyplývá už jejich netradiční soustavy. Většinou začínáte na poměrně malé mapě, kde máte určitý cíl, jako třeba vykouření podzemního tunelu v Afghánistánu. Jakmile se vám to podaří, přilepí hra další kus mapy s novými questy i nepřáteli. Tím prostředí nebývale nabývá na velikosti a autoři tvrdí, že jde o hodně chytlavý koncept. Uvidíme, jak se bude hrát.Zajímavé úkoly by byly ale ničím, kdybyste je neměli čím vykonat. A to se zase nebojte, že by Mithis tuto důležitou složku opomenul. Naopak, dočkáme se mnoha, podle reálných předloh vytvořených, strojů, ať už jde o jeepy, tanky nebo helikoptéry. Jádro své armády si nosíte hezky z mise do mise, přičemž veterány byste měli mít v obzvláštní péči, jelikož jejich zkušenosti, které v průběhu času získávají, nahradíte jen těžko. Skvělý herní prvek představují i krádeže. Když se vám líbí třeba srbský tank, není nic jednoduššího než do něj poslat vlastní posádku a integrovat jej do vlastní mini-armády. Zcizit půjdou i civilní vozidla a podle tvůrců budou i tato takticky využitelná.
Déšť zabraňuje dobrému rozhledu, po sněhu se jednotky zase posunují velmi pomalu. Do toho se klasicky mění den a noc.
Výborně se jeví také dynamicky se měnící počasí. Déšť zabraňuje dobrému rozhledu, po sněhu se jednotky zase posunují velmi pomalu. Do toho se klasicky mění den a noc. Díky tomu všemu je zapotřebí vystihnout ten správný okamžik k útoku, který může být v určitých situacích klíčový. Velké plány mají Mithis i s multiplayerem až s osmi hráči zároveň. Nicméně hlavní příslib představuje kooperativní průchod kampaní ve dvou hráčích.Joint Task Force vypadá jako jedna z nejnadějnějších strategických her dneška, a to především kvůli skvěle převedenému prostředí současného světa a jeho hlavních válečných problémů. Podceněna nebyla ani prezentace, takže se těšíme jako malí.
Index očekávání: 90%