Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Juiced - v rytmu NfS: Underground

  11:35aktualizováno  11:38
Nové Need for Speed přišlo s mnohými změnami oproti zažitým konceptům a Juiced si ho bere za primární vzor a zároveň i nejnižší metu, jíž je nutno dosáhnout. Zda má šanci, se dozvíte v článku.

Juiced
Výrobce: Juiced Games
Vydavatel: Acclaim
Datum vydání: 2.kvartál 2004
Juiced Nedávno vyšlé Need for Speed: Underground zaznamenalo skvělý úspěch a dá se říci, že pro mnohé mrtvou a přežitou sérii vrátilo zpět do starých kolejí, i když v notně pozměněném hávu. Změna však již byla nutnou, což manažeři kolosu Electronic Arts zjistili a včas přišli s hodně vychytanou novinkou v podobě tuningu a nelegální, tzv. underground scény, která disponovala povedenou atmosférou, jíž se nablýskané, avšak sterilní a neosobní bouráky nemohly vyrovnat. Juiced je jakousi odpovědí Acclaimu, rovněž zavedeného tvůrce závodních sérií se současnou vlajkovou sérií Burnout, již mnozí považují za nejkvalitnější, právě na Underground a my můžeme být jedině rádi, že tento výrobce nezůstal u své strategie zaměřené prakticky výlučně na konzolové tituly, ale novou pařbou vedle X-BOXu a Playstation 2 oblaží i nás, PC borce. My jsme jako vždy nasáli potřebné informace a pokusíme vás ve věci Juiced naladit na pozitivní notu, jelikož tato hra má dozajista co nabídnout.

Juiced Pro hru bylo zformováno zcela nové interní vývojářské studio Juiced Games, které však nesestává z žádných nováčků, ale pravých formátů na herní scéně, kteří pocházejí z takových i když již zaniklých společností jako je Rage či na vojenské simulace zaměřený DID. Jejich největším příslibem se zdá býti přesné vyvážení dvou asi nejdůležitějších vlastností hry, které jsou pro zábavu klíčové. Mělo by se jednat o dosud nejlepší skloubení realistických prvků s arkádou, i když podobné marketingové taháky slýcháme pořád dokola. Aby bylo možné si pod tímto heslem něco konkrétního představit, pomáhají si autoři přirovnáním ke konkurenčnímu dílku NFS: Underground a vyjadřují se v tom smyslu, že by vytvořili raději ještě o něco realističtější simulaci, která však bude pořád hodně zábavná, ale měla by představovat větší výzvu a v případě úspěšného zakončení závodů nabídnout i tak potřebný pocit uspokojení z dobře vykonané práce, protože prý rozhodně nepůjde o procházku růžovou zahradou, ale v pokročilejších podnicích se pěkně zapotíme. Nepodařilo se nám ale zjistit, jakým stylem probíhá vývoj, ovšem troufám si tvrdit, že zde na PC není kladena taková priorita a na konzolích seJuiced zase přehnané prvky reality příliš nenosí a naopak zde platí, že čím arkádovější, tím lepší a hlavně také úspěšnější. Podle tvůrců v dnešní době již nestačí přijít s obyčejným „kroucením volantem“, ale je nutné hráči zprostředkovat skvělý požitek z jízdy a symbiózy s vozem, který si navíc v garáži můžete ještě pěkně naleštit a vylepšit, což rozhodně není málo. Pokud bychom měli Juiced zařadit do jedné ze škatulek, asi by to byla ta s nápisem reálné silniční ježdění s atmosférou dnes již snad kultovního snímku Rychle a zběsile. Nikdo také nezakrývá, že si bere příklad z povedených závodů Need for Speed: Underground a Project Gotham City 2, z nichž byly vybrány ty nejlepší části, které se pak implementovaly do nového produktu. Možná to není úplně košer, ale hráči mohou být jedině spokojeni, samozřejmě jedině v případě, že přibudou ještě nějaké ty originální prvky a ani o ty bychom se podle prvních informací neměli strachovat.

Příjemný je fakt, že se dočkáme potřebných a dobrou atmosféru navozujícíchJuiced licencovaných vozů střední i o něco vyšší třídy od automobilek z celého světa jako například Toyota, Honda, Nissan, Dodge, Ford, Mazda Mitsubishi, Pontiac, Holden, Volkswagen, Fiat, Renault atd. Mělo by jít o velmi pěkných 50 kousků, z nichž některé by měly být vážně zajímavé a jinde neviděné, ovšem k takovým raritám se dostanete jen se zatnutými zuby, jelikož tyto budou přítomny formou bonusů, které bývají podmíněny adekvátními výkony na trati. Potěší i přítomnost skutečných tuningářských součástek značek Bridgestone, Ferodo, Konig, AEM, APEXi, Alpine či HKS. Je jasné, že tuto skutečnost si vychutnají hlavně fajnšmekři po večerech zalezl v garážích pod svými miláčky, ale co si budeme povídat, takových výtečníků neustále přibývá a fráze o licencovaných součástkách, které jsou třeba příliš drahé či jinak nedostupné, na obalu přivábí mnohé z těchto existencí, zvláště pak ve spojení se slibovaným realistickým modelem poškození, jenž se projeví jak na vzhledu tak i vlastnostech a ovladatelnosti vozidla, což například v takovém Undergroundu hodně chybělo a fanoušci se mu to nebáli spočítat. Juiced

Jedním z nejpřitažlivějších prvků by měl být vedle samotného tuningu, který by měl nabízet rozsáhlejší a ne tak omezené možnosti jako konkurence, i jakýsi management posádky vašeho týmu, kdy se například budete muset spojit s dosavadními oponenty. Hlavní herní mód je nelineární a staví na propracovaném rozvíjení charakterů, jejichž kombinace může být pokaždé jiná, což by mělo přispívat k prvku znovuhratelnosti. Důležité bude trénování pomocníků a přístup celého týmu k rivalům. Vše by se mělo odvíjet podle toho, jaký respekt si na silnicích získáte a v případě, že budete chtít uspět v absolutních mezích, budete muset být nejlepší jak za volantem, tak za pomyslným úřednickým stolem, kde by se měly hromadit různé smlouvy a jiné otravné papíry. Respekt bude možné získat či ztratit i chováním na trati. Pokud se za úspěchem rádi odrážíte od jiných vozů, asi moc daleko nedojdete a všichni vás budou mít za naprostého parchanta. Zaujmout se dá v mnoha ohledech, někdo dá například na výběr vozu, jehoJuiced zbarvení či použité tuningové komponenty, další posuzují zase podle podaných výsledků.

Velkým příslibem se zdá býti i multiplayer a to jak ten internetový, tak ten v obyčejné síti, jenž však třeba Underground neobsahoval, což byla velká škoda a zároveň důkaz, že tato forma hraní ještě není mrtvá. Samozřejmostí je spousta nejrůznějších módů, a to i těch méně tradičních. Důležité také bude, zda se Acclaim rozhodne implementovat do multiplayeru i manažerský mód, k čemuž se zatím nevyjádřil, ale neoficiálně se s tím počítá, což by znamenalo solidní rozšíření komunity a dokonce možnost vzniku různých klanů. Grafika zatím nevypadá kdovíjak světoborně, ale špatně také ne a navíc se do vydání může ještě hodně změnit. Konkurence ukázala, jak důležitý je vlastně kvalitní soundtrack, jímž by se Juiced rovněž mělo pyšnit. Těžko říci, zda dosáhne tak hvězdné kvality jako u posledního NfS, ale o propadák zřejmě nepůjde.

Juiced se podle všeho jeví jako hodně nadějný titul s velikánským potenciálem a možností poučit se z cizích chyb. Manažerský mód by celé snažení měl dovést ještě mnohem dál. Důležité je, že Juiced Games neponechávají nic náhodě a jsou si vědomi, že i ten zdánlivě nejposlednější detail může zhatit jejich snažení. Těšíme se i na povedený mix realismu s arkádou, který je však ohrožen současným vývojem na konzole, s verdiktem si tak musíme počkat do recenze, která přijde někdy ve druhém čtvrtletí tohoto roku.

Index očekávání: 8/10

Autor:




Nejčtenější

Matterfall
Retro na steroidech: Matterfall je mistrovská střílečka se vším všudy

Vývojářské studio Housemarque se vrací s další arkádou, která zaujme nonstop akcí a retro feelingem.  celý článek

Jak už je u her od Bethesdy zvykem, neobdrželi jsme s předstihem novinářskou...
Vývojáři otočili, demoverze Prey je nakonec i na Steamu

Tvrdili, že kvůli možnosti vracení her na Steamu PC hráči demoverze nepotřebují. Teď už ji jejich hra má také.   celý článek

Příznivci krajní pravice v Charlottesville ve Virginii (11. srpna 2017)
Končím s vtipy o nacistech, slibuje populární youtuber PewDiePie

Po nedávných událostech v Charlottesville se jeden z nejpopulárnějších youtuberů rozhodl, že už nebude dělat žádné vtipy o nacistech.  celý článek

Iron Harvest
Strategie Iron Harvest obohatí 1. světovou válku o bojové roboty

Nový trailer očekávané strategické hry Iron Harvest ukazuje, jak by vypadala bojiště 1. světové války, kdyby mělo lidstvo k dispozici obří bojové roboty.  celý článek

Sudden Strike 4
Zase pořádná strategie z druhé světové? Recenze Sudden Strike 4

Sudden Strike se po dlouhé odmlce znovu vrací na monitory. Jde stále o krvelačnou strategii z druhé světové války, nebo o slabý odvar? Autoři moc...  celý článek

Další z rubriky

Assassin’s Creed: Origins
Královna Kleopatra a zrození asasínů. Velký speciál o Assassin’s Creed: Origins

Že letošní Assassin’s Creed bude zasazen do starověkého Egypta, nebylo žádným tajemstvím. Oficiální oznámení uskutečněné v rámci herního svátku E3 však...  celý článek

Genital Jousting
Vyzkoušeli jsme jednu z nejúchylnějších her vůbec. Ukazuje start nové éry

Předpovědi z odborných kruhů se staly realitou. Vývojáři i analytici již několik let hovoří o nadcházející vlně her vytvářených ve snaze těžit z popularity...  celý článek

Star Wars Battlefront II
Splněný sen všech fanoušků Star Wars. První dojmy z Battlefrontu 2

Měli jsme příležitost zahrát si jako jedni z prvních na světě netrpělivě očekávané pokračování multiplayerové střílečky Star Wars: Battlefront 2. A vypadá to,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.