Fabia RS WebRallye

Fabia RS WebRallye

K ovládání jednoduché závodní hry stačí kus papíru

  • 15
Pohybové ovládání funguje nejen na konzolích, ale i na počítačích. Je k tomu potřeba papír a webová kamera.

Celý herní svět v současnosti žije nástupem nových pohybových ovládacích systémů od firem Sony a Microsoft. Jak se ale ukazuje, tato metoda může fungovat i na osobních počítačích. A dokonce vás to nebude stát nijak horentní sumy. Cena "pohybového ovladače" totiž odpovídá nákladům na tisk jedné stránky na domácí tiskárně. Tedy za předpokladu, že již vlastníte webovou kameru.

Fabia RS WebRallyeAutomobilka Škoda umístila na své webové stránky, které propagují model Škoda Fabia RS, roztomilou webovou hříčku, v níž si můžete vyzkoušet řízení Fabie v rallye úpravě. To samo o sobě není nic světoborného, ale v kombinaci s netradičním ovládáním to působí docela svěže.

Na začátku je potřeba zapnout běžnou webovou kameru a pak si vytisknout jednu stránku, na níž se objeví volant a symbol podobný QR kódu. Následně se papír přehne tak, že volant směřuje k hráči, zatímco symbol je nastaven ke kameře. Na základě polohy symbolu pak kamera určuje úhel natočení papíru, což umožňuje hru ovládat nakláněním listu tak, jako byste kroutili skutečným volantem.

- podívejte se na video

Fabia RS WebRallyeHra sama o sobě samozřejmě není žádný zázrak, ale rozhodně vypadá sympaticky. Na závodní akci se nahlíží shora a v kombinaci s výraznými barvami dává vzpomenout na dávný herní hit MicroMachines.

Stejný je i herní princip, kdy je trať na obrazovce umístěna takříkajíc napevno, takže vůz po obrazovce nevedete pouze nahoru, ale i do stran nebo dolů. To samozřejmě klade i jisté nároky na koordinaci ovládání, protože pravá strana herního vozítka se tím pádem ne vždy shoduje s pravou stranou hráče.

Díky využití webové kamery je možné do hry, respektive do závodní helmy, importovat i svůj vlastní obličej. A v duchu dnešní doby pak své nejlepší výsledky můžete publikovat i na sociální síti Facebook.

Fabia RS WebRallyeJe jasné, že aplikace podobného typu neudělají do herního světa žádnou zásadní díru, ale přinejmenším naznačují, že pohybové ovládání nemusí být pouze výsadou konzolí. A ačkoliv to v případě zmíněné škodovácké hříčky ani zdaleka nefunguje zrovna ideálně (je potřeba si "osahat" přesnost, vliv mají světelné podmínky a jistě i kvalita kamery), dokážeme si představit, že by se tato myšlenka objevila jako možnost i v nějakém komerčním PC titulu.


Témata: Microsoft, Sony