Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

RECENZE: Legenda z roku 1984 nepokračuje. Moderní Karateka je odpad

aktualizováno 
Původní Karateku naprogramoval v roce 1984 student univerzity Yale Jordan Mechner, který později přivedl na svět herní legendu Prince of Persia. Remake Karateky, pod nímž je Mechner také podepsaný, však dělá původní hře a vzpomínkám jen ostudu.

Úvodní sekvence navnadí: pohled na palác a uvězněnou krásku, kterou musí hlavní hrdina zachránit ze spárů lotra, vypadá stylově a nijak nezdržuje. Scéna, při níž postava hráče vylézá na scénu, odkazuje taktéž na originál. Než se oba milenci potkají, musí se hráč postavit desítkám bojovníků.

Jenže zatímco v původní hře začala od této chvíle zábava, u moderní verze se člověk nestačí divit, jak snadno lze pošlapat legendu.

Karateka

Na obrázku níže je původní Karateka z roku 1984 na počítač Apple II.

Karateka

Karateka

Herní náplň odpovídá rytmické akci. Důležité je dotýkat se displeje v okamžiku, kdy k tomu hra vyzve. Pokud je vše v pořádku, hráčova postava blokuje nepřátelské útoky, v opačném případě schytá pár zásahů. V určitém okamžiku lze ještě protivníka omráčit.

A to je vše. Na pozadí by mohl třeba běžet panáček a skákat přes překážky nebo být tanečník, který tancuje podle toho, jestli hráč drží rytmus. Je to jedno.

Zajímavé je, že pokud hlavní hrdina selže, na scéně se objeví mnich. Jeho motivace zachránit krásku v nesnázích je jiná, stejně jako konec. Hra za dvě různé postavy by teoreticky mohla motivovat k dalšímu hraní. Ale v mém případě se tak nestalo.

3D k ničemu

Překvapivé je, že hra běží ve 3D, ačkoliv její hratelnost zůstala ve dvou rozměrech. Jinými slovy: 3D je zde naprosto zbytečné, z herního hlediska ho nová Karateka nijak nevyužívá.

Fotogalerie

Nepotěší, že primitivní hra, jejíž dohrání nezabere ani hodinu času, má přes 600 MB. Hru jsem si koupil na iOS. A přestože nová Karateka nevypadá jako něco extra, například na iPhonu 4 je nehratelná.

Zamrzí i chyby ve skriptech. Dvakrát se mi stalo, že se hra po vyhraném souboji zasekla a nešlo běžet vstříc dalšímu rytmickému poklepávání.

Je mi líto, ale nová Karateka je jen chladný kalkul, jak vytěžit ze známého jména co nejvíce. S dobrou hrou má ovšem společné právě jen to jméno.

Hra je k dispozici na PC, PlayStation 3, Xbox 360, Wii U a iOS.

Hodnocení: 30 %

Autor:




Nejčtenější

Elijah Wood chystá hru Transference pro virtuální realitu
V chystané hře Elijaha Wooda není virtuální realita bezpečná

Firma SpectreVision herce Elijaha Wooda chystá unikátní hororovou hru pro virtuální realitu Transference. Má být tak děsivá, až ji ani nebudete chtít hrát.   celý článek

Ever Oasis
RECENZE: Akční hra na hrdiny Ever Oasis přidává management oázy

Nintendo sice masivně propaguje nového koně ve stáji, konzoli Switch, ale i na handheld 3DS pořád vycházejí perfektní hry. Ever Oasis je pohodová hra na hrdiny...  celý článek

Friday the 13th: The Game
Zabijte kamaráda na sto způsobů. Recenze brutality Friday the 13th

Maskovaný sériový vrah se od uvedení prvního filmu před 37 lety vrací v očekávané hře pro více hráčů. Děs kolem sebe vytváří stále a při hraní s dobrou partou...  celý článek

Days Gone
V krvavém Days Gone budete zabíjet zombie po stovkách

Chystaná akční hra vás zavede do světa, kde se zbytky lidstva snaží přežít ať to stojí, co to stojí. Stovky zombies najednou a až nechutně realistické násilí...  celý článek

Kristen Hughey jako Bunny D.Va (Overwatch)
Digitální prodeje na PC letos razantně poklesly, může za to Overwatch

Byť příjmy z digitálního prodeje v celém odvětví stoupají, PC platforma zaznamenala znatelný meziroční pokles. Může za to střílečka Overwatch od firmy...  celý článek

Další z rubriky

Impact Winter
RECENZE: Postapokalyptický Impact Winter vás odnaučí milovat zimu

Očekávaný simulátor přežití Impact Winter vám ukáže, že konec světa bude pěkně ledový. Jako vedoucí skupiny přeživších se budete muset postarat nejen o sebe,...  celý článek

The Surge
RECENZE: Ve sci-fi The Surge budete umírat na každém kroku. Stojí to za to

S tím, jak se v posledních let řada vývojářů vydala cestou zjednodušování a větší přístupnosti pro širší publikum, nastoupil i opačný trend. Nejznámějším...  celý článek

Hearthstone: Journey to Un’Goro
RECENZE: Hearthstone: Journey to Un’Goro je plný nových nápadů i nudy

Karetní expanze Hearthstone: Journey to Un’Goro přidává zajímavé herní mechanismy, ale i prvky z minula, které bychom oželeli.   celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.