Kat Burglar aneb něco z Thiefa

3D akční adventure se nám poslední dobou množí jako houby po dešti. To, co před lety začala Lara Croft, se postupem času rozrostlo v téměř svébytný žánr, o jehož právu na život sice můžeme dlouze polemizovat, ale to je asi tak to jediné, co s tím můžeme dělat. V zájmu objektivity je ale třeba říct, že Kat Burglar se opravdu snaží přinést něco nového.
Kat Burglar

3D akční adventure nejsou právě typem hry, kterou bych si s sebou vzala na pustý ostrov. Přesto se většina mých novinkových článků z poslední doby věnuje právě tomuto žánru a důvod je prostý - klasických adventure je málo, akčních o něco víc. Vždycky když někde narazím na titulek ohlašující novou hru, v kterém je obsaženo slovo "adventure", se špatně skrývanou nadějí se pustím do zpracování zprávy a čekám, zda se z chystaného titulu vyklube něco, co by upadající žánr pozvedlo. V 95 % případů jsou mé naděje zmařeny a mě nezbude než vás optimisticky informovat o dalším přírůstku do kategorie akčních adventure. Hra, o které se chystám psát teď, se jmenuje Kat Burglar a už podle screenshotů je jasné, že se na nás řítí další tombraiderovka s ženskou hrdinkou v hlavní roli. Australskému autorskému týmu - Krome Studios - se však nápad s obyčejnou third-person 3D akcí asi nezdál dost dobrý, protože Kat Burglar bude mít i něco navíc.

To něco jsou prvky z netradiční akční hry Thief: The Dark Project, která více než "střílečkou" byla "plížičkou" a jejíž hlavní hrdina se musel tichounce pohybovat ve stínech a své nepřátele omračovat obuškem místo toho, aby se vřítil do sálu a všechny postřílel. Kat Burglar je nejen název hry, ale i jméno postavy, kterou budete ve hře ovládat. Kat Burglar Příběh začíná v roce 1966 na malém ostrůvku Mont Saint Michel, kde se Kat živí jako zlodějka muzeálních kousků, které posléze vrací jejich původním majitelům. Poté, co zjistí, že konkurenční zloděj Hugo vlastní jakési plány na zničení světa, pověsí své řemeslo na chvíli na hřebík a vydá se Huga zastavit dřív, než bude pozdě. Perspektivu z pohledu třetí osoby si autoři zvolili především proto, že to podle nich usnadňuje hráčovu identifikaci s ovládanou postavou a tudíž ho to lépe vtáhne do děje (a na děj se tady klade velký důraz).

Hra poběží na Mercury enginu, z jehož vlastností stojí za řeč například podpora skeletální animace, motion blur, lens flare, částicový systém pro kouř a oheň, realtimové stínování a ještě některé další populární grafické vymoženosti. Jako datum vydání se zatím označuje rok 2001.


Témata: Lara Croft