Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Kawasaki Fantasy Motocross

  12:00aktualizováno  9. července 5:10
Udělat opravdu dobrou závodní hru s motorkami není až zase tak úplně lehké. Více než jinde zde záleží nejen na hratelnosti, ale i na kvalitním zpracování jak z pohledu grafického, tak z pohledu herního modelu. Podívejme se, jak se to nepodařilo společnosti Nitro Games.

Kawasaki Fantasy MotocrossKdyž se mi do ruky dostala k otestování hra od úplně neznámých Nitro Games, očekával jsem konkurenci ke špičkovým Microsoft Motocross Madness. Většinou nebývá těžké prosadit se v herním žánru, kde je prakticky pouze jedna nebo dvě špičkové hry a zbytek upadá do šedivého průměru - konkurence je mnohem menší. Bohužel, hra nazvaná Kawasaki Fantasy Motocross se zařadila také k průměru.

Ale všechno pěkně po pořádku. Kawasaki Fantasy Motocross se snaží být spíše akční závodní hrou než hardcore simulátorem, kterých by se také pár našlo. Vaším největším problémem proto není udržet se v sedle motocyklu nebo naučit se složitému ovládání a detailnímu nastavování technických parametrů v garáži, ale vyhrávat jednotlivé závody a odkrývat další tratě.

Bohužel ve výše uvedeném tkví první slabina Kawasaki Fantasy Motocross. Velmi zjednodušený fyzikální model, podle kterého se vaše Kawasaki chová, totiž neposkytuje ten příjemný pocit z opravdové jízdy. Chování motocyklu je v některých místech natolik nerealistické, že si sami kladete otázku, proč vůbec takovou hru hrát. Vliv terénních nerovností na jízdu je prazvláštní. Dochází například k tomu, že při nájezdu ve vysoké Kawasaki Fantasy Motocrossrychlosti na skálu nebo prudké stoupání je následný skok opravdu obrovský, neodpovídající vůbec realitě. Další výtka je k poměrně "zajímavé" koncepci motocyklu samotného. Pokud se totiž detailněji zadíváte na jeho kola, dojdete k závěru, že tím hnacím kolem totiž není kolo zadní ale přední! Navíc ke všemu je ještě možné zařadit i zpátečku, dojde k elegantnímu prohrábnutí předního kola a motocykl se pohybuje vzad. Brzda totiž není jako obvykle na šipce zpět (tam je právě zmiňovaná zpátečka), ale na mezerníku - tam, kde mívají automobilové simulátory ruční brzdu.

Kromě standardního ovládání plynu, zatáčení a brzdy můžete ještě využít další vylepšení Kawasaki Fantasy Motocross, a to jest "Turbo Boost", který vás katapultuje vpřed po dobu cca tří sekund. Možnost využití tohoto boostu je signalizována sloupečkem na pravé straně obrazovky. Ten se neustále obnovuje (přibližně během deseti sekund je možné boostovat znovu) a hra se potom podobá vlastně vždy akceleraci po boostu, desetisekundovému kodrcání, než se boost naplní a opět znova dokola. Víceméně nezábavné.

Jako ve správném motokrosu i Kawasaki Fantasy Motocross umožňuje ve skoku udělat nějaký ten trik nebo parádičku. Stačí zmáčknout jednu ze dvou speciálních kláves a Kawasaki Fantasy Motocrosspokud je skok dostatečně dlouhý a vysoký (těch je většina), jezdec se zakloní nebo dá nohy na řidítka a podobně; celkově je více než osmnáct triků. Na tom by nebylo nic moc zvláštního, co ale opravdu prazvláštní je, že pokud náhodně nebo úmyslně tuto klávesu zmáčknete při normální jízdě nebo drobném skoku, je jezdec okamžitě katapultován (doslova) daleko za motorku, která ujíždí pryč. Vše je navíc doprovázeno opravdu divným zvukem.

Zastavíme se nyní u grafického zpracování okolního prostředí a hry samotné. Model motocyklu je poměrně detailně proveden, dokonce není až zase tak ošklivý, jak by se po prvním pohledu mohlo zdát. Oproti tomu krajina, divné budovy, krabičkovité okolostojící předměty a auta a opravdu ošklivé textury plakátovitého typu, které mají představovat stromy, by mohly být akceptovatelnou kulisou tak před dvěma nebo třemi roky. Připočteme-li nemožnost vyjet z nadefinované tratě (naštěstí se dá jet i do protisměru, to už by bylo snad příliš, pokud by to nešlo) a hrůzostrašné barevné ladění (zejména drastické odstíny zelené), nezbývá než strhnout z hodnocení další bodíky dolů. Reklamní slogan o "state of art 3D graphics with incredible effects" (snad netřeba překládat) je už jen k smíchu. Grafický engine má navíc i některé funkční chyby, jako jsou nepřekrývající se textury, občasné zapadnutí Kawasaki Fantasy Motocrossmotocyklu pod texturu stěny nebo povrchu a další.

Jezdit můžete s celkem osmi různými jezdci, kteří se liší pravděpodobně jen vzhledem. S nimi se pak proháníte po čtrnácti tratích na sedmi lokalitách, které ale nejsou samozřejmě všechny dostupné hned na začátku, ale odkrývají se, jak postupně vyhráváte nebo dojíždíte jednotlivé závody. Samotné motocykly jsou kubatur 125, 250 nebo 500 ccm a samozřejmě značky Kawasaki. Před započetím závodů je možné stroje ještě doupravit k obrazu svému, například zvolit jiné pneumatiky, zpřevodování, výfuk nebo odpružení. Nečekejte ale zázraky, volba je jen jedna ze tří předvolených variant a sám jsem výrazný vliv na chabý fyzikální model nepoznal.

Vlastní hra obsahuje dva herní módy, klasické races (závody se soupeři na daný počet kol) nebo freestyle, což je volné ježdění po zvolený čas. Pokud vás singleplayer omrzí (asi tak po deseti minutách hraní), můžete ještě vyzkoušet multiplayer, který by měl podporovat hru až pro osm hráčů po lokální síti. Nemyslím si ale, že by se našlo tolik pošetilců dohromady, kteří by si Kawasaki Fantasy Motocross koupili a ještě ho chtěli hrát po síti.

Kawasaki Fantasy MotocrossJe mi líto, ale to je tak vše, co se dá ke Kawasaki Fantasy Motocross říci. Když bych to shrnul, musím přiznat, že přes všechnu tu kritiku by Kawasaki Fantasy Motocross nemusela být zase tak úplně špatná hra, kdyby přišla na trh asi tak před rokem a půl nebo dvěma a navíc jako shareware. Konkurenci v podobě MS Motocross Madness nesahá ani po kolena, zejména pak mizerným grafickým provedením a nedotaženým fyzikálním modelem. Zvuky jsou otřesné, opakují se stejné samply a některé z nich zní hodně podobně jako vrzání rezavých pantů, nevím vůbec proč se takové zvuky ve hře vůbec vyskytují. Navíc naprosto neodpovídají aktuální situaci, například stojíte na místě se stisknutou brzdou i plynem a z reproduktorů se line zvuk motocyklu tak, jako by jel a zrychloval, včetně krátkých poklesů otáček a výpadků, odpovídajícím řazení rychlostí :o).

Pokud se ale přes to všechno rozhodnete si Kawasaki Fantasy Motocross koupit, nemusíte se alespoň bát, že byste potřebovali našlapaný počítač a nejlepší 3D kartu. Vzhledem k celkem nízkým nárokům vám hra plynule poběží i na Celeronu 300 s 64 RAM a obyčejnou 3D kartou. Alespoň drobné plus bodíky na závěr.

Kawasaki Fantasy Motocross
Výrobce: Nitro Games
Distributor: Nitro Games
Distribuce v ČR: zatím není definitivně rozhodnuto
Oficiální homepage: hra nemá homepage
Minimální konfigurace: Pentium II 300 MHz, 64MB RAM, 3D karta
Doporučená konfigurace: Pentium III 350 MHz, 96 MB RAM
3D karty: ano
Multiplayer: ano
Verdikt: Velmi průměrná motokrosová závodní hra, která vás pravděpodobně nezaujme na dobu delší než reklama na prací prášek.
Hodnocení: 44%

Autor:
Témata: simulátor
  • Nejčtenější

Generuje obrázky do hry pomocí AI, za 10 hodin práce vydělá 350 tisíc

Tvůrci virtuálních kartiček Champions of Otherworldly Magic přiznávají, že vizuální podobu jejich...

Je Fallout nejlepší videoherní seriál? Recenzenti mají jasno

Sci-fi seriál natočený podle populární série her Fallout sbírá v zahraničí skvělá hodnocení. Vypadá...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Zavzpomínejte si na magická devadesátá léta ve hrách

Devadesátá léta patří v oblasti počítačových her mezi zlatou éru. V době rychlého rozmachu...

Čeští Warhorse slibují brzké oznámení nové hry. Co by to tak asi mohlo být?

Více než šest let od vydání nejvýznamnější české hry posledních let Kingdom Come: Deliverance...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nová zbraň do Call of Duty stojí více než samotná hra

V rámci propagace posledního filmu o obřím opičíkovi King Kongovi přibyla do populární hry Call of...

Nezneužíváme děti, ale těm chudým dáváme možnost výdělku, tvrdí šéf Robloxu

Ředitel společnosti Roblox Stefano Corazza se v nedávném rozhovoru pro magazín Eurogamer pustil na...

Digitální láska. Kdo jsou nejzajímavější videoherní milenci

Premium Láska je prý něco, po čem touží spousta z nás. A očividně není řeč jen o reálných osobách, ale...

Vrací se Rayman, ale zase ne tak, jak bychom si přáli

Série Rayman patří k těm nejlepším hopsačkám vůbec, nový díl je ovšem v nedohlednu. Letos se chystá...

Take-Two v únoru řekli, že nebudou propouštět. Teď propouští 5 % zaměstnanců

Společnost Take-Two je dalším gigantem videoherního průmyslu, který se odhodlal k masivnímu...

Náhle zemřel zpěvák Maxim Turbulenc Daniel Vali, bylo mu 53 let

Ve věku 53 let zemřel zpěvák skupiny Maxim Turbulenc Daniel Vali. Letos by se svou kapelou oslavil 30 let na scéně....

Vykrojené trikoty budí emoce. Olympijská kolekce Nike je prý sexistická

Velkou kritiku vyvolala kolekce, kterou pro olympijský tým amerických atletek navrhla značka Nike. Pozornost vzbudily...

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by použil tester, nebo...

Charlotte spí na Hlaváku mezi feťáky, dluží spoustě lidí, říká matka Štikové

Charlotte Štiková (27) před rokem oznámila, že zhubla šedesát kilo. Na aktuálních fotkách, které sdílela na Instagramu...

Ve StarDance zatančí Vondráčková, Paulová, hvězda Kukaček i mistryně světa

Tuzemská verze celosvětově mimořádně úspěšné soutěže StarDance britské veřejnoprávní televizní společnosti BBC se už na...