Levine o hře říká, že by měla „bojovat s linearitou našich dřívějších titulů jako BioShock a BioShock Infinite.“ Jeho cílem je proto vytvořit obsah na stejné úrovni jako u jeho předchozích her, zároveň však chce vytvořit titul, který skutečně reaguje na hráčovy kroky a při každém průchodu je odlišný. A to je velkolepý plán.
Většina vývojářů o podobných systémech hovoří, ale výsledek je zpravidla pouze iluzí svobody a hra reaguje jen na několik předem definovaných výstupů, nikoliv na hráčovy spontánní kroky.
Levinovo studio proto experimentuje s přístupy, které umožňují opakovanou hratelnost a reaktivnost titulů, aniž by obětovaly výraznou příběhovou složku. Zároveň však věří, že projektů ve stylu BioShocku bude ubývat.
„Velkorozpočtové tituly pro jednoho hráče pomalu mizí. Věcí jako BioShock už vzniká méně. Důvodem je jejich nákladnost a hráči dávají jasně najevo, že za plnou cenu chtějí zábavu na více než deset nebo dvanáct hodin,“ tvrdí Levine.