Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vybrali 1,7 milionu. Na dokončení hry to nestačilo, titul je v nesnázích

  15:03aktualizováno  15:03
Na několik dokončených projektů v rámci komunitního financování vždy připadne alespoň jeden problematický. Tím je tentokrát hra Midora, která loni v červenci vybrala 73 470 dolarů, tedy přibližně 1,76 milionu korun. A nevyšla.

Na poměry herního vývoje je to úsměvná částka. Přesto se s komunitním financováním pojí určitý závazek a zodpovědnost.

Tvůrci projektu Midora přitom od začátku věděli, že peníze na vývoj celé hry nebudou stačit. Měly však posloužit pro dokončení verze pro předběžný přístup (early access), která měla vydělat na další tvorbu.

Přesto vývojáři původně tvrdili, že plná hra vyjde v létě 2015 a peníze z předběžného přístupu nejsou nutné. Měly údajně napomoci jen k rychlejšímu dokončení hry.

Titul se však potýká se zásadními technickými chybami, které tvorbu prodražily a kvůli odkladům došly peníze ještě před vytvořením verze pro early access. Vývojáři se proto pokoušejí objevit partnera, který by zafinancoval další fáze projektu. A pokud se ho nepodaří sehnat, titul pravděpodobně nikdy nevyjde.

Midora
Midora
Midora

„Nemám, jak vám ukázat, kolik času v posledních měsících spotřebovalo hledání společníka. A řeknu to znovu: Nikdy to s touto hrou nevzdám a nikdy to nebylo mým cílem,“ řekl ředitel vývoje vystupující pod přezdívkou Mhyre.

„Na papíře je hra hotová a tým je nesmírně talentovaný. Potřebujeme jen finance. Bez nich se nemůže dít nic. Peníze jsou naším ultimátním králem.“

Mhyre zároveň přiznává, že si uvědomoval nedostatečnost zdrojů vybraných prostřednictvím serveru Kickstarter. „Nemyslel jsem si, že bychom dokázali vybrat více než 60 tisíc dolarů. Obzvláště po dvou neúspěšných kampaních a bez předešlé propagace,“ dodal.

Svůj přístup tak šéf vývoje zpětně označuje jako špatné rozhodnutí. Píše však: „Za nic jiného než účty, jídlo a náklady na vývoj jsme neutratili ani halíř.“

Autor:




Nejčtenější

BioShock Infinite
Autoři BioShocku založili nové studio Ghost Story

Po zrušení studia Irrational Games se jeho bývalí zaměstnanci vydali odlišnými směry. Vzniklo díky tomu hned několik firem a jednou z nich je i nově založené...  celý článek

Youtuber Felix Kjellberg alias PewDiePie
Disney po „vtipu“ o židech přestane podporovat 55 tisíc youtuberů

Firma Disney se rozloučí s většinou internetových osobností, které podporuje divize Maker Studios. Tu přitom v roce 2014 odkoupila za 675 milionů dolarů, tedy...  celý článek

Jim Sterling
Soud zamítl žalobu, která od herního kritika požadovala čtvrt miliardy

Autoři bídně hodnocených her za studia Digital Homicide se dožadovali odškodnění za kritické video na YouTube. Jeho autor Jim Sterling jejich titul...  celý článek

Resident Evil 7: Biohazard - Banned Footage vol. 2 - 21
Krvavý, krátký a předražený. Recenze přídavku k Resident Evil 7

Druhý stahovatelný přídavek k sedmému Resident Evil na sebe nenechal dlouho čekat. Tento prohnilý zákusek je rozříznut na tři kousky a každý chutná úplně jinak.  celý článek

Vánoční vzhled postav v Overwatchi
Overwatch byl pro vývojáře útěkem od beznaděje

Skupina tvůrců z Blizzardu měla po zrušení velkolepého projektu Titan dva týdny na to, aby vymyslela novou hru. A během těchto čtrnácti dní se zrodil koncept,...  celý článek

Pomazánka z pečeného česneku s tymiánem
Pomazánka z pečeného česneku s tymiánem

Nakrmte rodinu s minimální námahou.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.