Vybrali 1,7 milionu. Na dokončení hry to nestačilo, titul je v nesnázích

  • 0
Na několik dokončených projektů v rámci komunitního financování vždy připadne alespoň jeden problematický. Tím je tentokrát hra Midora, která loni v červenci vybrala 73 470 dolarů, tedy přibližně 1,76 milionu korun. A nevyšla.

Na poměry herního vývoje je to úsměvná částka. Přesto se s komunitním financováním pojí určitý závazek a zodpovědnost.

Tvůrci projektu Midora přitom od začátku věděli, že peníze na vývoj celé hry nebudou stačit. Měly však posloužit pro dokončení verze pro předběžný přístup (early access), která měla vydělat na další tvorbu.

Přesto vývojáři původně tvrdili, že plná hra vyjde v létě 2015 a peníze z předběžného přístupu nejsou nutné. Měly údajně napomoci jen k rychlejšímu dokončení hry.

Titul se však potýká se zásadními technickými chybami, které tvorbu prodražily a kvůli odkladům došly peníze ještě před vytvořením verze pro early access. Vývojáři se proto pokoušejí objevit partnera, který by zafinancoval další fáze projektu. A pokud se ho nepodaří sehnat, titul pravděpodobně nikdy nevyjde.

Midora
Midora
Midora

„Nemám, jak vám ukázat, kolik času v posledních měsících spotřebovalo hledání společníka. A řeknu to znovu: Nikdy to s touto hrou nevzdám a nikdy to nebylo mým cílem,“ řekl ředitel vývoje vystupující pod přezdívkou Mhyre.

„Na papíře je hra hotová a tým je nesmírně talentovaný. Potřebujeme jen finance. Bez nich se nemůže dít nic. Peníze jsou naším ultimátním králem.“

Mhyre zároveň přiznává, že si uvědomoval nedostatečnost zdrojů vybraných prostřednictvím serveru Kickstarter. „Nemyslel jsem si, že bychom dokázali vybrat více než 60 tisíc dolarů. Obzvláště po dvou neúspěšných kampaních a bez předešlé propagace,“ dodal.

Svůj přístup tak šéf vývoje zpětně označuje jako špatné rozhodnutí. Píše však: „Za nic jiného než účty, jídlo a náklady na vývoj jsme neutratili ani halíř.“