kill.switch - první dojmy

  12:00
Nesmlouvavé akce v third person osobě jsou oblíbeným a žádaným artiklem. Firma Namco hodlá tento žánr na PS2 ozvláštnit docela zajímavým kusem, v němž si militantně založení jedinci přijdou skutečně na své!

kill.switch

Firma Namco se začíná docela úspěšně etablovat i na poli third person akcí. Naposledy to byl Dead to Rights (a to se chystá již druhý díl), dnes tu máme připomenutí na jaře do PALových teritorií přicházející střílečky kill.switch, kterážto nabízí - podobně jako výše uvedený projekt - několik skutečně pozoruhodných nápadů.

Tak předně asi tolik, že se ve zdejší akci ocitáte doslova jako sám voják v poli, nicméně vítanou pomocí zkraje hry je tutoriál, zasvěcující do nuancí ovládání. Pohybová fáze hlavního hrdiny je tedy kromobyčejně prkenná, holt vojenský dril na východě asi pořád zachovává své dřívější tvrdé tradice. Ale nevadí, zvyknout se na to dá, stejně jako na jednodušší strukturu levelů. Interakce prostředí nabízí - vyjma drobností jako je sypající se sklo či něco povinných děr ve zdi po předešlé výměně názorů - toliko tradiční výbušné sudy, fikaně rozeseté na veskrze lineární cestě danou misí, kteréžto tak mohou zásadním způsobem ušetřit munici. Tuto sice dílem sbíráte po padlých a dílem nalézáte ve formě volně se povalujících balíčků pravděpodobně ještě z nějakého předchozího válečného konfliktu, ale vypotřebovat náboje není až zase tak těžké. Nepřátel je skutečně mnoho, přirozeně nemají vaši úctyhodnou výdrž, nicméně nezřídka projevují snahu o jakési napodobení vašich aktivit, čímž poslání hlavního hrdiny lehce komplikují.

kill.switch

Nahlížení na dění je sice ve third person perspektivě, ale vždy se můžete podívat na svět i svýma vlastníma očima - přes mušku momentálně držené zbraně. Což je tedy nesmírně efektní alternativa, přičemž i v tomto případě musíte strávit realistickou vsuvku, že při střelbě náměr poskakuje nahoru a dolů, takže zapomeňte na rutinní kropení dvou čtverečních centimetrů hustou a ničím nepřerušovanou palbou. Při klasickém postupu vpřed ve třetí osobě se vám po obraze pohybuje zaměřovací křížek, který změnou svého zabarvení jasně indikuje nepřítele před branami. Pak stačí jen stisknout spoušť a výsledek na sebe nenechá dlouho čekat. Jelikož byla řeč o velké přesilovce, rozhodně tu nemůžete běhat jak na výletě, pročež přijde vhod možnost (resp. nutnost) schovávání se za řadou k tomu se nabízejících objektů, které se v daném levelu nacházejí, ať již to jsou různé terénní nerovnosti, bedny, vraky automobilů či v neposlední řadě takové sloupy. S tím souvisí i možný opatrný postup podél stěn, kde pak můžete v klidu zaměřit nic netušícího vojáka za rohem a následně jej rychle odstranit z cesty. K tomu všemu si připočtěte ještě docela pěkný kotoul např. pro rychlé překlenutí nebezpečného úseku a máme tady na první pohled vysoce ambiciózní akci.

Jenomže v rámci prvních dojmů zbyl prostor i pro druhý pohled a asi takhle. Vůči ovládání, kdy levým analogem určujete směr pohybu a pravým se otáčíte, přičemž kill.switch současně regulujete pozici zaměřovacího kříže, není velkých výhrad. Jste neustále takříkajíc v obraze a pokud si nenecháte nepřítele za zády, dokážete čelit všudypřítomným hrozbám a to i těm, které se objeví zcela nečekaně tváří v tvář - díky nekompromisnímu výpadu pažbou momentálně držené zbraně. Jenomže jelikož pravý analog vedle náměru reguluje i kameru, která se poctivě snaží dodržovat předepsaný third person odstup, v interiérech, potažmo lokacích, kde jste tak trochu natěsno, máte docela problém s přehledem. Tvůrci se to snaží vyžehlit skutečností, že skrze červené šipky jasně indikují směr, odkud je na vás veden atak, nicméně protože si vždycky musíte pomoci manuálně (není tu auto-lock) a takové otáčení vůkol není zrovna nejrychlejší pohybová aktivita, občas přijdete k úhoně ani nevíte jak. Pak určitě vezmete zavděk jednorázovými uzdravovačkami - správně, vyjma zbraní se vám v inventáři nenajde pro nic dalšího prostor.
Druhým, poměrně zásadním zádrhelem, se zdá býti samotná náplň jednotlivých misí, neboť stále se opakující anihilace ozbrojených sil mi po čase přišla už trochu stereotypní, hlavně díky předem naskriptovaným situacím, které vás napodruhé nemohou ale vůbec ničím překvapit, a též díky špatné uvěřitelnosti světa, rozděleného na jakési ostrovní bojůvky. Vymezte nějakou menší plochu pro vaše klání, až si to na ní odbudete, poběžíte sto kroků dál a tam si to celé v bledě modrém zopakujete proti náhle se probudivším ozbrojeným elementům. Přičemž vyjma vojáků s autentickým zbrojním potenciálem se dočkáte i vojenské techniky, kam patří nepříjemný stacionární kulomet s neomezenou municí, či v první misi se nakrátko objevivší bojový vrtulník.

Inu a toť asi vše. Vypadá to, že se příznivci akce tady docela slušně vyřádí, ale na rovinu, žádný nářez to není a jsem celkem zvědav, čím zdejší rutinní likvidaci vojenských složek tvůrci hodlají postupně oživovat. Každopádně chytřejší budeme z plné verze, z níž přineseme v příštím roce recenzi.

Autor:
Témata: Držení zbraní
  • Nejčtenější

Nebýt seriálu o Buffy, jsem bezdomovec, přiznala hvězda The Last of Us

novinky 24. 3. 2024 19

Osmačtyřicetiletý herec Pedro Pascal dnes díky seriálům jako The Last of Us, Mandalorian nebo...

Nový trend na Twitchi: Streamerky promítají hry na svá prsa a pozadí

novinky 23. 3. 2024 22

Streamerka Morgpie objevila nový způsob, jak zaujmout své převážně mužské fanoušky na Twitchi, když...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pozapomenutá hra od mistrů žánru RPG už se dá zase pořídit legálně

novinky 22. 3. 2024 10

Špionážní klasika Alpha Protocol od legendárního studia Obsidian se vrátila do oficiální...

Už hrajeme šestý díl, provokují vývojáři The Elder Scrolls fanoušky

novinky 26. 3. 2024 17

Do vydání dalšího dílu legendární RPG série The Elder Scrolls zbývají ještě dlouhé roky, vývojáři...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Úspěšní vývojáři zepsuli velká vydavatelství. Padla i velmi vulgární slova

novinky 27. 3. 2024 28

V posledním roce obchází herním průmyslem strašidlo masivního propouštění, svou pozicí si nemohou...

Vývojáři mobilní hříčky utratili za marketing více, než stojí vývoj velké hry

novinky 28. 3. 2024 3

Aktuální mobilní hit Monopoly GO! vydělal během pouhých deseti měsíců od uvedení již dvě miliardy...

Judas nechce být novým Bioshockem, sází na znovuhratelnost

novinky 27. 3. 2024 2

Legendární herní vývojář Ken Levine konečně poodhalil detaily o své dlouhé roky připravované hře...

PRVNÍ DOJMY: Stellar Blade nabízí daleko víc než jen sexy zadek hlavní hrdinky

preview 27. 3. 2024 3

Po první hodině strávené v nelítostném světě akční hry Stellar Blade můžeme být zatím spokojení....

VIDEO: Remake očekávaného Paper Maria zaujal s citem předělaným intrem

novinky 27. 3. 2024 0

Remake dvacet let starého akčního RPG Paper Mario: The Thousand-Year Door z éry konzole GameCube...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...