Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Killzone 2 – dojmy z hraní

  0:05aktualizováno  0:05
Killzone 2 byla sice odložena až na příští rok, ale podle toho, co jsme viděli a hráli, se čekání určitě vyplatí.

Killzone 2Když minulý týden na PlayStation Day v Londýně skončila tisková konference a začala „volná zábava“, vyrazili jsme okamžitě hledat stojany s Killzone 2. Docela dlouho jsme je ale nemohli vůbec najít, načež jsme zjistili, že ten houf lidí na konci baru není jen skupinka zmatených opilců stojících na nesmyslném místě, ale že dále za nimi „to pokračuje“ právě ke stánku s pár desítkami Helghastů na odstřel. O tuto hru byl zkrátka bez debat největší zájem, a tak to chtělo vytáhnout i kompletní rejstřík nabroušených loktů, pakliže se někdo chtěl ke hraní dostat tak říkajíc v „reálném čase“.

„Chalani, tak tomuto ja hovorím vojna.“

Jak už se zmínil Petr Prošek v pátečních Událostech, mnoho zde prezentovaných her se nacházelo ve značně rozpracovaném stavu, což bohužel byl případ i Killzone 2. Na první pohled bylo zřejmé, že opravdu hodně práce v následujících týdnech a Killzone 2měsících čeká v prvé řadě grafiky. Osobně je mi téměř vždy naprosto ukradené, jestli je stín trochu hranatý nebo kde se to leskne jako v reálu a kde méně. O to je ale zajímavější zjištění, co s vizuálním dojmem tyto „nicotné“ efektíky dokáží udělat – když jste na ně zvyklí a pak tam najednou nejsou, tak to docela slušně třískne přes oči.

Zároveň se ale dostavil i efekt opačný – i bez všemožných efektů je na první pohled zcela zřejmé, o jakou hru tady jde. Atmosféra a styl celé série jsou zkrátka tak silné, že ji člověk pozná skoro i jen po čichu. Nálada totální devastace a nesmyslné válečné destrukce byla i přes značnou rozpracovanost silnější než kdykoliv předtím a nejlépe ji vystihl slovenský kolega Rišo Frida výrokem „Chalani, tak tomuto ja hovorím vojna“ zatímco si po dohrání zdejšího dema z čela stíral extatický pot. Jistě, máme tu dostatek her, které umí velmi dobře podat válečnou vřavu, ale například u Call of Duty máte pocit, že jste součástí velkého konfliktu, zatímco v Killzone si to uvědomujete pouze tak nějak na pozadí. V prvé řadě totiž bojujete o svůj vlastní holý Killzone 2život – a to je přesně to, v čem nemá Killzone konkurenci. Povedlo se to již prvnímu dílu, ale díl druhý jde díky pokroku doby pochopitelně o značný kus dál.

Strach o život dostanete již v prvním okamžiku, kdy se výsadek nepovede úplně až tak podle plánu, takže nejenže tak tak dokáže vaše vznášedlo dosednout na zem, ale vzápětí kolem vás začnou vaši parťáci padat jako švestky, až nakonec zbudete pouze dva. Nepřítel je samozřejmě plně odhodlán sprovodit vás ze světa ve jménu Helghastu a s vědomím vyšších stavů vám nejednou rád vyjde v ústrety, zatímco váš rozšiřující se zaměřovací kříž značí vaši téměř bezhlavou snahu pokosit všechny ty blbce s oranžovýma očima pokud možno jedinou dávkou, nemluvě o evidentní skutečnosti, že to v danou chvíli nemáte pod kontrolou úplně tak, jak byste si představovali. A dokud se nehodíte do klidu a nebudete protivníky řezat úsečnými a přesnými sprškami kombinovanými s promyšleným krytím, moc šancí mít nebudete. Tak trochu se nabízí srovnání se zdánlivě podobnými hrami jako jsou třeba Gears of War nebo nedávná Army of Two, Killzone 2ale při vší úctě k oběma zmíněným kouskům, co se týče prožitku opravdového bojového pekla, jsou obě oproti Killzone 2 hodně slabým čajíčkem.

Vaši kolegové tu nejsou jen tak pro okrasu nebo aby jen teatrálně padli.

K dobrému dojmu pak přispívá i tradičně „katastrofické“ ztvárnění, kdy snad ani jeden jediný dům ve městě nestojí vcelku a interiéry rovněž nejsou představovány zrovna útulnými relaxačními salónky. Na druhou stranu je tu ale stále dost věcí, které lze zdevastovat ještě více, čehož výsledkem bývají značně efektně odlétávající kusy zdiva po výbuších a podobně.

Vzhledem k výše zmíněné značné rozpracovanosti se zde ale dalo pozorovat i dost ne zcela ideálních věcí. Vedle značně nedodělané grafiky mi tak osobně nejvíce vadilo příliš citlivé ovládání. Dá se s vysokou mírou pravděpodobnosti předpokládat, Killzone 2že ve finální verzi hry bude možné citlivost nastavit, ale to nic nemění na tom, že tím byl můj herní zážitek umenšen. Mnoha lidem se asi nebude líbit ani lineárnost hry, která byla vytýkána již prvnímu dílu, ale na druhou stranu jsou v FPS žánru „koridory“ stále ještě spíše standardem než výjimkou, nehledě na to, že díky skutečně vynikající atmosféře bude mnoho hráčů za lineární přístup možná i vděčných, protože v drsných přestřelkách je člověk často rád, že žije a ne ještě aby přemítal, kudy kam.

Mimochodem, „život“ se dobíjí klasicky kratším pobytem v klidu, přičemž stačí opravdu chvilka, takže není hra nijak kouskována a pádí dopředu značným tempem. Bylo by ale chybou si myslet, že zde nejde zemřít. Pár přesně mířených dávek z helghanských hlavní dokáže setnout i statného válečníka, zvláště když se v prezentované ukázce zdálo, že spolu protivníci dokáží vcelku slušně spolupracovat. Podobně se to jeví i s vlastními kolegy, kteří tu nejsou jen tak pro okrasu nebo aby jen teatrálně padli. Tedy ne že byste si vystačili pouze s tím, že zalezete za ten Killzone 2největší buk a počkáte, až to váš parťák vystřílí sám, ale když někdo z nepřátel padne bez vašeho přičinění, tak to ve zdejších intenzivních bojůvkách vždy docela dost bodne.

Celkový dojem z hraní tak je velmi pozitivní. Demo sice disponovalo celou řadou větších či menších chyb, ale je potřeba si uvědomit, že jsme viděli verzi hotovou zhruba z poloviny. I v této fázi ale bylo naprosto zřejmé, že i druhá Killzóna bude maximálně atmosférickým zážitkem, který nám představí válku drsnější a intenzivnější než kdykoliv předtím. Odsunutí až na začátek příštího roku tak zamrzí o to více.

Index očekávání: 90%

Autor:




Nejčtenější

Star Wars Battlefront II
Podívejte se na nové trailery Battlefront 2 a Assassin’s Creed: Origins

U příležitosti právě započatého Gamescomu dostaly dvě z nejočekávanějších her současnosti nové trailery. A oba vypadají fantasticky.   celý článek

Gwent Thronebreaker
Kartičková minihra ze Zaklínače dostane vlastní příběhovou kampaň

Populární karetní hra Gwent už jednu svoji hru má. V chystaném titulu Gwent Thronebreaker však tradiční partie obohatí i příběhová omáčka.  celý článek

The Sims 4 Psi a kočky
Do Sims 4 míří spousta koček a psů, expanze vyjde v listopadu

Simulátor života a vztahů The Sims 4 rozšíří v listopadu expanze s názvem Psi a kočky.   celý článek

Mass Effect: Andromeda
Je to oficiální. Žádný další příběhový přídavek pro Andromedu nebude

To, o čem se dosud jen neoficiálně šeptalo, je nyní potvrzené. Mass Effect: Andromeda opravdu nedostane žádný další přídavek do hry jednoho hráče.   celý článek

Dark Souls 3
Ovládá hry taneční podložkou, volantem a banány. A je v tom fakt dobrý

Jako by série Dark Souls nebyla dost obtížná sama o sobě, rozhodl se ji youtuber ATwerkingYoshi pokořit pouze pomocí taneční podložky.  celý článek

Další z rubriky

Nedd for Speed: Payback
Přesně jako Rychle a zběsile. První dojmy z Need for Speed: Payback

Vyzkoušeli jsme nový díl oblíbené závodní série a jsme více než spokojeni. Payback je perfektní arkáda s důrazem na příběhovou složku.  celý článek

For Honor
Hlavně neztratit hlavu. Brutální řežba For Honor baví chytrými bitvami

Když se potkají rytíři, samurajové a vikingové, není z toho žádné vyprávění historek u ohně, ale nemilosrdná řež, v níž vyhrávají pouze přeživší. Hraní...  celý článek

Genital Jousting
Vyzkoušeli jsme jednu z nejúchylnějších her vůbec. Ukazuje start nové éry

Předpovědi z odborných kruhů se staly realitou. Vývojáři i analytici již několik let hovoří o nadcházející vlně her vytvářených ve snaze těžit z popularity...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.