Microsoft Kinect

Microsoft Kinect

Kinect je podle Guinnessovy knihy nejrychleji prodávanou elektronikou

  • 40
Microsoft slaví rekord i další úspěchy. Deset let výroby konzolí, deset milionů Kinectů mezi lidmi a pokoření konkurenčního Nintenda Wii.

O budoucnost her se nemusíme bát. Ukazují to všechny zdroje informací, které se týkají herního průmyslu. V pátek se v USA začal prodávat iPad 2, který je v podstatě herní konzolí, a okamžitě se vyprodal. Nejprodávanější aplikace pro Android jsou hry, ta úplně nejprodávanější, Samurai II, dokonce vznikla v Česku.  A už za 14 dní se začne prodávat Xperia Play, telefon s herními tlačítky a hrami s požehnáním Sony PlayStation. Navíc klasické hraní na konzolích v únoru pozitivně překvapilo a hlavně díky Microsoftu celé odvětví zase roste.

Desítky pro Microsoft
Výrobce Xboxu 360 musí být neuvěřitelně spokojený. Kolem Xboxu 360 se v posledních dnech vyrojilo až překvapivé množství pozitivních zpráv spojených s prodejními výsledky. Největší radost dělá Microsoftu systém Kinect pro pohybové ovládání her.

Xbox 360

Zástupci Guinessovy knihy rekordů potvrdili, že se Kinect stal nejprodávanějším kusem spotřební elektroniky v historii, když se za prvních 60 dní od zahájení prodeje podařilo Microsoftu prodávat v průměru 133 333 krabic každý den. Velká část z toho navíc byla spojena s prodeji nových konzolí.

Toto číslo se vztahuje k předchozímu potvrzenému milníku osmi milionů prodaných Kinectů. Microsoft ale jen o pár dní později oznámil překonání hranice 10 milionů vyexpedovaných Kinectů. Skvělé prodeje má na svědomí nejen lákavá technologie, ale hlavně masivní marketingová kampaň, na kterou si Microsoft vyhradil půl miliardy dolarů, tedy asi deset miliard korun.

Ve srovnání s prodeji Kinectu už tak vesele nevypadá druhé číslo spojené s pohybovým ovládáním Microsoftu: zatím se prodalo asi 10 milionů her pro Kinect, tedy pouze jedna na každý prodaný senzor. O nedostatku kvalitních her pro Kinect jsme ale psali nedávno a vlastně na tento problém upozorňujeme od prvního setkání s Kinectem.

Další desítkou na kontě Microsoftu je 10 let, po které je firma součástí videoherního světa. Na tento milník upozornil server Kotaku, který si vzpomněl na přednášku Billa Gatese na Game Developers Conference v roce 2000, kde tehdejší šéf Microsoftu oznámil přípravy Xboxu.

Už dlouho před tím ale Microsoft podporoval hraní na PC a vlastnil celou řadu herních studií a videoherních sérií v čele s Age of Empires a Flight Simulatorem.

Celý trh na koni
Microsoft v uplynulém měsíci nasbíral trofeje, ale zároveň pomohl celému videohernímu průmyslu. S jednou výjimkou: podle oficiálních amerických čísel agentury NPD se prodeje PC her v kamenných obchodech stále propadají.

Mass Effect 2

Propad ale vyrovnává prudký růst on-line prodejů her na Steamu a dalších on-line službách, které jsou dostupné i v Česku. On-line distribuce je stále zajímavější i na konzolích. Electronic Arts ohlásili překvapivý úspěch prodeje Mass Effectu 2 prostřednictvím PlayStation Network, přestože tuto možnost nijak nepropagovalo ani Sony ani EA jako vydavatel. Prostřednictvím digitální distribuce se prodalo "zajímavé množství, které představuje celkově dvouciferný podíl na prodejích".

Propad prodejů PC her ale znamenal celkový pokles odbytu herního softwaru o 5 procent oproti únoru 2010, prodeje her pro konzole však vzrostly meziročně o 12 procent, přestože vyšlo méně her než před rokem. Na propadu se podepsaly i hry pro kapesní zařízení, těch se prodalo o 27 procent méně.

Prodeje konzolí naopak vzrostly, a to o 10 procent, což je velký skok oproti osmiprocentnímu propadu v lednu. Nejúspěšnější konzolí byl Xbox 360 s 535 tisíci prodaných kusů. Nintendo prodalo 454 tisíc konzolí Wii. Sony čísla u PlayStation 3 nezveřejnilo, ale všichni výrobci podle NPD zaznamenali meziroční nárůst prodejů.

Je ovše třeba vzít do úvahy drobný statistický problém s čísly prodejnosti v délce měřeného období. Letošní únor se totiž táhl přes pět týdnů, loni mu stačily týdny čtyři.